Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Hotelarstwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki przyrodnicze, nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Hotelarstwo
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>, Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 5 1,00,33zaliczenie
zajęcia terenoweT2 4 1,00,33zaliczenie
wykładyW2 9 1,00,34zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc podstaw turystyki i rekreacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota i specyfika procesu zarzadzania hotelem (planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie, motywowanie, kontrolowanie); najnowsze koncepcje zarzadzania;2
T-A-2Rozwój zasobów ludzkich w hotelu; pojecie kapitału ludzkiego i społecznego; kompetencje a kwalifikacje i umiejetnosci, znaczenie kompetencji kluczowych; rola i sposoby prowadzenia szkolen;1
T-A-3Kultura organizacyjna w bran¿y hotelarskiej: kultura organizacyjna a kultura narodowa; zasadnicze elementy kultury organizacyjnej; sposoby kształtowania kultury; pojecie i rola klimatu organizacyjnego; identyfikacja z organizacja.2
5
zajęcia terenowe
T-T-1Krótka historia hotelarstwa, rys historyczny.1
T-T-2Baza noclegowa, cele i zadania obiektów hotelowych2
T-T-3Pojęcia, cechy i mierniki usług hotelarskich1
4
wykłady
T-W-1Zagadnienia wstępne z zakresu hotelarstwa i gastronomii.2
T-W-2Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.2
T-W-3Sprzedaż usług hotelarskich. Marketing usług hotelarskich.2
T-W-4Ceny w hotelarstwie i gastronomii. Promocja usług hotelarskich.1
T-W-5Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.1
T-W-6Istota i specyfika procesu zarzadzania hotelem (planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie, motywowanie, kontrolowanie); najnowsze koncepcje zarzadzania;1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Przegląd literatury przedmiotu25
30
zajęcia terenowe
A-T-1Uczestnictwo w zajęciach4
A-T-2Przygotowanie do zajęć26
30
wykłady
A-W-1Studia literatury przedmiotu20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (odczyt)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (dyskusja dydaktyczna)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne
S-2Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadku
S-3Ocena formująca: Prezentacja multimedialna

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_C4_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia hotelarską. Potrafi zaprezentować werbalne wyniki badań.
TiR_1A_W02, TiR_1A_W04, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08, TiR_1A_W10, TiR_1A_W01, TiR_1A_W11C-1T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-T-2, T-T-3, T-T-1, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_C4_U01
Student potrafi interpretować zjawiska w zakresie tematyki hotelarskiej.
TiR_1A_U01, TiR_1A_U05, TiR_1A_U07, TiR_1A_U03, TiR_1A_U04C-1T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-T-2, T-T-3, T-T-1, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
TiR_1A_C4_U02
Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
TiR_1A_U05, TiR_1A_U03, TiR_1A_U08C-1T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-T-2, T-T-3, T-T-1, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_C4_K01
Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej
TiR_1A_K07, TiR_1A_K01, TiR_1A_K02, TiR_1A_K05, TiR_1A_K08C-1T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-T-2, T-T-3, T-T-1, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_C4_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia hotelarską. Potrafi zaprezentować werbalne wyniki badań.
2,0Student nie opanował podstawowych pojęć związanych z działalnością hotelarską.
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_C4_U01
Student potrafi interpretować zjawiska w zakresie tematyki hotelarskiej.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu hotelarstwa
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
TiR_1A_C4_U02
Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu hotelarstwa
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_C4_K01
Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu hotelarstwa
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5_ w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. Bocho, W., Gaska, S., Kowalski, T., Plader, D., Raciborski, J., Wolak, G., Organizacja pracy w hotelarstwie, Krakowska Szkoła Hotelarska, Kraków, 2001
  2. Czesław Witkowski, Hotelarstwo, Podstawy hotelarstwa, W.S.E., Warszawa, 2002
  3. Panasiuk A., Szostak D, Hotelarstwo, usługi, eksploatacja, zarządzanie, PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. B.J. Dabrowska, Rynek turystyczny Unii Europejskiej, WSTiH, Gdansk, 2010
  2. Kurek J., Turystyka, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota i specyfika procesu zarzadzania hotelem (planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie, motywowanie, kontrolowanie); najnowsze koncepcje zarzadzania;2
T-A-2Rozwój zasobów ludzkich w hotelu; pojecie kapitału ludzkiego i społecznego; kompetencje a kwalifikacje i umiejetnosci, znaczenie kompetencji kluczowych; rola i sposoby prowadzenia szkolen;1
T-A-3Kultura organizacyjna w bran¿y hotelarskiej: kultura organizacyjna a kultura narodowa; zasadnicze elementy kultury organizacyjnej; sposoby kształtowania kultury; pojecie i rola klimatu organizacyjnego; identyfikacja z organizacja.2
5

Treści programowe - zajęcia terenowe

KODTreść programowaGodziny
T-T-1Krótka historia hotelarstwa, rys historyczny.1
T-T-2Baza noclegowa, cele i zadania obiektów hotelowych2
T-T-3Pojęcia, cechy i mierniki usług hotelarskich1
4

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienia wstępne z zakresu hotelarstwa i gastronomii.2
T-W-2Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.2
T-W-3Sprzedaż usług hotelarskich. Marketing usług hotelarskich.2
T-W-4Ceny w hotelarstwie i gastronomii. Promocja usług hotelarskich.1
T-W-5Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.1
T-W-6Istota i specyfika procesu zarzadzania hotelem (planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie, motywowanie, kontrolowanie); najnowsze koncepcje zarzadzania;1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Przegląd literatury przedmiotu25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - zajęcia terenowe

KODForma aktywnościGodziny
A-T-1Uczestnictwo w zajęciach4
A-T-2Przygotowanie do zajęć26
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Studia literatury przedmiotu20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C4_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia hotelarską. Potrafi zaprezentować werbalne wyniki badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02Ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji.
TiR_1A_W04Ma podstawową wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko.
TiR_1A_W07Ma podstawową wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych.
TiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
TiR_1A_W10Ma ogólną wiedzę na temat fizjologii i funkcjonowania organizmów żywych.
TiR_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie nauk ekonomicznych, dostosowaną do studiowanego kierunku studiów.
TiR_1A_W11Ma wiedzę ogólną na temat odziaływania środowiska przyrodniczego na człowieka.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-A-1Istota i specyfika procesu zarzadzania hotelem (planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie, motywowanie, kontrolowanie); najnowsze koncepcje zarzadzania;
T-A-3Kultura organizacyjna w bran¿y hotelarskiej: kultura organizacyjna a kultura narodowa; zasadnicze elementy kultury organizacyjnej; sposoby kształtowania kultury; pojecie i rola klimatu organizacyjnego; identyfikacja z organizacja.
T-A-2Rozwój zasobów ludzkich w hotelu; pojecie kapitału ludzkiego i społecznego; kompetencje a kwalifikacje i umiejetnosci, znaczenie kompetencji kluczowych; rola i sposoby prowadzenia szkolen;
T-T-2Baza noclegowa, cele i zadania obiektów hotelowych
T-T-3Pojęcia, cechy i mierniki usług hotelarskich
T-T-1Krótka historia hotelarstwa, rys historyczny.
T-W-1Zagadnienia wstępne z zakresu hotelarstwa i gastronomii.
T-W-5Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.
T-W-4Ceny w hotelarstwie i gastronomii. Promocja usług hotelarskich.
T-W-3Sprzedaż usług hotelarskich. Marketing usług hotelarskich.
T-W-2Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (odczyt)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (dyskusja dydaktyczna)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne
S-2Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadku
S-3Ocena formująca: Prezentacja multimedialna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych pojęć związanych z działalnością hotelarską.
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C4_U01Student potrafi interpretować zjawiska w zakresie tematyki hotelarskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
TiR_1A_U07Potrafi wskazać rozwiązania dylematów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-A-1Istota i specyfika procesu zarzadzania hotelem (planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie, motywowanie, kontrolowanie); najnowsze koncepcje zarzadzania;
T-A-3Kultura organizacyjna w bran¿y hotelarskiej: kultura organizacyjna a kultura narodowa; zasadnicze elementy kultury organizacyjnej; sposoby kształtowania kultury; pojecie i rola klimatu organizacyjnego; identyfikacja z organizacja.
T-A-2Rozwój zasobów ludzkich w hotelu; pojecie kapitału ludzkiego i społecznego; kompetencje a kwalifikacje i umiejetnosci, znaczenie kompetencji kluczowych; rola i sposoby prowadzenia szkolen;
T-T-2Baza noclegowa, cele i zadania obiektów hotelowych
T-T-3Pojęcia, cechy i mierniki usług hotelarskich
T-T-1Krótka historia hotelarstwa, rys historyczny.
T-W-1Zagadnienia wstępne z zakresu hotelarstwa i gastronomii.
T-W-5Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.
T-W-4Ceny w hotelarstwie i gastronomii. Promocja usług hotelarskich.
T-W-3Sprzedaż usług hotelarskich. Marketing usług hotelarskich.
T-W-2Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (odczyt)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (dyskusja dydaktyczna)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne
S-2Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadku
S-3Ocena formująca: Prezentacja multimedialna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu hotelarstwa
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C4_U02Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-A-1Istota i specyfika procesu zarzadzania hotelem (planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie, motywowanie, kontrolowanie); najnowsze koncepcje zarzadzania;
T-A-3Kultura organizacyjna w bran¿y hotelarskiej: kultura organizacyjna a kultura narodowa; zasadnicze elementy kultury organizacyjnej; sposoby kształtowania kultury; pojecie i rola klimatu organizacyjnego; identyfikacja z organizacja.
T-A-2Rozwój zasobów ludzkich w hotelu; pojecie kapitału ludzkiego i społecznego; kompetencje a kwalifikacje i umiejetnosci, znaczenie kompetencji kluczowych; rola i sposoby prowadzenia szkolen;
T-T-2Baza noclegowa, cele i zadania obiektów hotelowych
T-T-3Pojęcia, cechy i mierniki usług hotelarskich
T-T-1Krótka historia hotelarstwa, rys historyczny.
T-W-1Zagadnienia wstępne z zakresu hotelarstwa i gastronomii.
T-W-5Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.
T-W-4Ceny w hotelarstwie i gastronomii. Promocja usług hotelarskich.
T-W-3Sprzedaż usług hotelarskich. Marketing usług hotelarskich.
T-W-2Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (odczyt)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (dyskusja dydaktyczna)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne
S-2Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu hotelarstwa
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C4_K01Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny oraz przedsiębiorczy.
TiR_1A_K01Angażuje się w proces nauczania (rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego).
TiR_1A_K02Potrafi działać w zespole.
TiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
TiR_1A_K08Ma świadomość oddziaływania człowieka na środowisko przyrodnicze.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-A-1Istota i specyfika procesu zarzadzania hotelem (planowanie, organizowanie, zatrudnianie, kierowanie, motywowanie, kontrolowanie); najnowsze koncepcje zarzadzania;
T-A-3Kultura organizacyjna w bran¿y hotelarskiej: kultura organizacyjna a kultura narodowa; zasadnicze elementy kultury organizacyjnej; sposoby kształtowania kultury; pojecie i rola klimatu organizacyjnego; identyfikacja z organizacja.
T-A-2Rozwój zasobów ludzkich w hotelu; pojecie kapitału ludzkiego i społecznego; kompetencje a kwalifikacje i umiejetnosci, znaczenie kompetencji kluczowych; rola i sposoby prowadzenia szkolen;
T-T-2Baza noclegowa, cele i zadania obiektów hotelowych
T-T-3Pojęcia, cechy i mierniki usług hotelarskich
T-T-1Krótka historia hotelarstwa, rys historyczny.
T-W-1Zagadnienia wstępne z zakresu hotelarstwa i gastronomii.
T-W-5Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.
T-W-4Ceny w hotelarstwie i gastronomii. Promocja usług hotelarskich.
T-W-3Sprzedaż usług hotelarskich. Marketing usług hotelarskich.
T-W-2Usługi hotelarskie: cechy i klasyfikacja. Usługa hotelarska jako produkt.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (odczyt)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (dyskusja dydaktyczna)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne
S-2Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadku
S-3Ocena formująca: Prezentacja multimedialna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu hotelarstwa
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5_ w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne