Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Ekonomika turystyki i rekreacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki przyrodnicze, nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomika turystyki i rekreacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Sobolewska <Agnieszka.Sobolewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mikroekonomia |
W-2 | Makroekonomia |
W-3 | Przedsiębiorczość |
W-4 | Gospodarka regionalna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej gospdoarki regionalnej |
C-2 | Zdobycie wiedzy z zakresu funkcjonowania rynku turystycznego i rekreacyjnego |
C-3 | Umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu turystyki i rekreacji |
C-4 | Analiza podaży i popytu na usługi turystyczne i rekreacyjne |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Aktywność rekreacyjna różnych grup społecznych | 2 |
T-A-2 | Organizacja turystyki i rekreacji w Polsce oraz w wybranych krajach Unii Europejskiej | 2 |
T-A-3 | Klasyfikacja i analiza różnych form rekreacji i wypoczynku | 2 |
T-A-4 | Rola rekreacji fizycznej i psychicznej w życiu człowieka. Rehabilitacja osób niepełnosprawnych. | 2 |
T-A-5 | Miejsce turystyki i rekreacji w gospodarce narodowej, podział dochodu narodowego. | 2 |
T-A-6 | Wydatki i dochody gospodarstw domowych a konsumpcja usług turystycznych i rekreacyjnych. | 2 |
T-A-7 | Turystyka i rekreacja, a wymiana międzynarodowa, bilans płatniczy | 2 |
T-A-8 | Problematyka kursów walut, ze szczególnym uwzględnieniem ich oddziaływania na sektory turystyki i rekreacji. | 2 |
T-A-9 | Efekty mnożnikowe w turystyce i rekreacji | 2 |
T-A-10 | Wpływ turystyki i rekreacji na rozwój regionalny | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zagadnienia wstępne: ekonomika turystyki, a nauki ekonomiczne, społeczne i geograficzne, usługi turystyczne i rekreacyjne, produkt turystyczny rekreacyjny. | 2 |
T-W-2 | Rynek turystyczny i rekreacyjny: pojęcia rynku, popytu, podaży, konsumenta usług turystycznych i rekreacyjnych, przedsiębiorstwa turystycznego i rekreacyjnego. | 2 |
T-W-3 | Specyfika popytu turystycznego i rekreacyjnego oraz podaży usług. | 2 |
T-W-4 | Badanie elastyczności popytu turystycznego i rekreacyjnego. | 2 |
T-W-5 | Uwarunkowania rozwoju usług turystycznych i rekreacyjnych wynikające ze specyfiki środowiska przyrodniczego regionu | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | ćwiczenia audytoryjne | 20 |
A-A-2 | przygotowanie do egzaminu | 20 |
A-A-3 | prezentacja multimedialna | 10 |
A-A-4 | praca z literaturą przedmiotu | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Wykłady | 10 |
A-W-2 | Analiza i studia nad literaturą przedmiotu | 30 |
A-W-3 | przygotowanie referatu. prezentacja multimedialna wybranych zagadnien | 10 |
A-W-4 | Praca w kole naukowym | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykłąd informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Metoda problemowa: objaśnienia do wykładów problemowych, dyskusja |
M-3 | Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki zawartej w wykładach |
M-4 | Metoda eksponująca: filmy edukacyjne, udział w targach turystyki rekreacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena referatu |
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach |
S-4 | Ocena formująca: Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę, test oceniający |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C9_W01 Wyjaśnia zależnoścoi i funkcjonowanie gospodarki regionalnej | TiR_1A_W04, TiR_1A_W01 | — | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-3 | S-2, S-4 |
TiR_1A_C9_W02 Wyjaśnia działanie mechanizmu rynkowego na rynku turystycznym i rekreacjnym | TiR_1A_W05, TiR_1A_W07 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-6, T-A-1, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-3, S-4 |
TiR_1A_C9_W03 Posługuje się właściwą terminologią dotyczącą działalności turystycznej i rekreacyjnej | TiR_1A_W08 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-4 |
TiR_1A_C9_W04 Zna zasady badania popytu na usługi turystyczne i rekreacyjne | TiR_1A_W07 | — | C-3, C-4 | T-A-7, T-A-8, T-W-1, T-W-4 | M-1, M-2, M-4 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C9_U01 Analizuje zachowanie podmiotów na rynku turystycznym i rekreacyjnym | TiR_1A_U02 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-A-9, T-A-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3, S-4 |
TiR_1A_C9_U02 ocenia zjawiska ekonomiczne w oparciu o zdobytą wiedzę | TiR_1A_U04 | — | C-2, C-3, C-4 | T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
TiR_1A_C9_U03 Dyskutuje merytorycznie o sytuacji gospodarczej kraju | TiR_1A_U08 | — | C-2, C-3, C-4 | T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C9_K01 Dąży do zdobycia wiedzy ekonomicznej | TiR_1A_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-3 | S-1, S-3, S-4 |
TiR_1A_C9_K02 Potrrafi działać w sposób przedsiębiorczy | TiR_1A_K05 | — | C-3, C-4 | T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
TiR_1A_C9_K03 Uczestniczy aktywnie w procesie nauczania (przygotowuje wystąpienia, referaty) | TiR_1A_K03 | — | C-2, C-4 | T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10 | M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C9_W01 Wyjaśnia zależnoścoi i funkcjonowanie gospodarki regionalnej | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć -nie zna podstawowych pozycji literatury -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia barzdzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podtsawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie sotsunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -wzakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materii, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadyczne błędy. | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał podtsawowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
TiR_1A_C9_W02 Wyjaśnia działanie mechanizmu rynkowego na rynku turystycznym i rekreacjnym | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstaowwy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakresmateriału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
4,0 | Studen: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakrezie opanownania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadyczne błędy. | |
4,5 | Studen: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
TiR_1A_C9_W03 Posługuje się właściwą terminologią dotyczącą działalności turystycznej i rekreacyjnej | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstaowwy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podtsawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zkresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadyczne błędy. | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
TiR_1A_C9_W04 Zna zasady badania popytu na usługi turystyczne i rekreacyjne | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosuku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C9_U01 Analizuje zachowanie podmiotów na rynku turystycznym i rekreacyjnym | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować i poradzić sobie z trudnościami mogącymi pojawić sie na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: - potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej. | |
4,5 | Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
5,0 | Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
TiR_1A_C9_U02 ocenia zjawiska ekonomiczne w oparciu o zdobytą wiedzę | 2,0 | Student: - nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: - potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej. | |
4,5 | Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
5,0 | Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
TiR_1A_C9_U03 Dyskutuje merytorycznie o sytuacji gospodarczej kraju | 2,0 | Student: - nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomoca nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: - potrafi zidentyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej. | |
4,5 | Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
5,0 | Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C9_K01 Dąży do zdobycia wiedzy ekonomicznej | 2,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela. |
3,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną ( obojętną) wobec poleceń nauczyciela. | |
3,5 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak to sytuacji dydaktycznych zaaranżowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec poczynań nauczyciela. | |
4,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej w jakiej się znalazł. Podejmuje działania z własnej woli ale nie angażuje się spontanicznie. | |
4,5 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie tylko dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej w jakiej się znalazł, ale organizuje ją w pewien sposób wykazując przy tym przychylną postawę wobec poczynań nauczyciela. | |
5,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierując się przy tym pozytywną postawą wobec poczynań nauczyciela. | |
TiR_1A_C9_K02 Potrrafi działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | W zakresie prac zespołowych student : - nie potrafi zaplanować i wykonać pracy na każdym z jej etapów ( przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacyji, prezentacji rozwiązań). |
3,0 | W zakresie prac zespołowych student: -palnuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań). | |
3,5 | W zakresie prac zespołowych student: -planuje i wykonuje pracę na poziomie podstawowym na każdym z jej etapów ( przygotowawczy, inkubacyjny, olśnienia, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań). | |
4,0 | W zakresie prac zespołowych student: -rozdysponowuje lub pomaga w roździelaniu zadań wśród członków zespołu. potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych. | |
4,5 | W zakresie prac zespołowych student: - potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy. | |
5,0 | W zakresie prac zespołowych student: - potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele, a także roździelić zadania między członków zespołu oraz planować nad współpracą w zespole (motywowanie do działania). Dba o terminowość i sposób prezentacji wyścigów. | |
TiR_1A_C9_K03 Uczestniczy aktywnie w procesie nauczania (przygotowuje wystąpienia, referaty) | 2,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela. |
3,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną (bobjętną) wobec poleceń nauczyciela. | |
3,5 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranżowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec poczynań nauczyciela. | |
4,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student dostosowuje się dosytuacji dydaktycznej w jakiej się znalazł. Podejmuje działania z własnej woli ale nie angażuje się spontanicznie. | |
4,5 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie tylko dostosowuje się do sytuacji dydaktyczenej w jakiej się znalazł, ale organizuje ją w pewien sposób wykazując przy tym przychylną postawę wobec poczynań nauczyciela. | |
5,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania kierując sie przy tym pozytywną postawą wobec poczynań nauczyciela. |
Literatura podstawowa
- Panasiuk A., Turystyka. Zarys wykładu., PWE Fundacja Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2008
- Panasiuk A., Turystyka i rekreacja., PWE Fundacja Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2011
- Alejziak J., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków, 2004
- Łazarek R., Ekonomika turystyki. Wybrane zagadnienia., Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa, 2004
- Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWE, Warszawa, 2005
- Niezgoda A., Zmyślony P., Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2006
Literatura dodatkowa
- praca zbiorowa pod red. W. Kurka, Turystyka, PWN, Warszawa, 2007
- Burzyński T., Łabaj M., Turystyka rekreacyjna oraz turystyka specjalistyczna, FAPA, Warszawa, 2003
- Matlegiewicz M., Turystyka kulturowa na obszarach wiejskich województwa zachodniopomorskiego w: Journal of Agrobusiness and Rural Development, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, 2011, 2(20)
- pismo biznesu turystycznego, Rynek turystyczny, 2011