Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Turystyka wiejska i agroturystyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki przyrodnicze, nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Turystyka wiejska i agroturystyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 9 1,00,33zaliczenie
zajęcia terenoweT3 6 1,00,33zaliczenie
wykładyW3 15 2,00,34zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrane aspekty z zakresu mikroekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie i stosowanie wiedzy z obszaru turystyki wiejskiej,
C-2Rozumienie i stosowanie wiedzy z obszaru ekoturystyki i agroturystyki w Polsce i na świecie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje.1
T-A-2Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Stowarzyszenia agroturystyczne zadania, działalność. Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.2
T-A-3Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.3
T-A-4Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu. Dodatkowa działalność kwaterodawcy poszerzenie produktu turystycznego. Usługi komplementarne w turystyce wiejskiej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.3
9
zajęcia terenowe
T-T-1Agroturystyka jako działaność gospodarcza. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska- zajecia terenowe6
6
wykłady
T-W-1Istota i cele turystyki alternatywnej. Turystyka alternatywna w środowisku wiejskim. Pojęcie agroturystyki. Wymogi prawne. Uwarunkowania lokalne prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie agroturystyki.2
T-W-2Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Potrzeby i motywacje agroturystów. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej.2
T-W-3Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.3
T-W-4Turystyka wiejska i agroturystyka w krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach świata.3
T-W-5Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska.3
T-W-6Produkty i usługi w agroturystyce2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu12
A-A-3Lektura materiałów i podręczników9
30
zajęcia terenowe
A-T-1Uczestnictwo w zajeciach6
A-T-2Przygotowanie do dyskusji w ramach zajęć terenowych24
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-W-2Studia literatury i podręczników20
A-W-3przygotowanie do zaliczenia25
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Praca końcowa według podanego wzoru na pierwszych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E7_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia agroturystyczną i obszarami wiejskimi.
TiR_1A_W02, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08, TiR_1A_W11, TiR_1A_W01C-1T-A-3, T-A-4, T-T-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-1M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E7_U01
Student potrafi interpretować zjawiska w zakresie tematyki turystyki wiejskiej.
TiR_1A_U06, TiR_1A_U01, TiR_1A_U02, TiR_1A_U05C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-T-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1M-2, M-3S-1
TiR_1A_E7_U02
Student potrafi wykorzystywać podstawowa wiedze teoretyczną do analizowania konkretnych zjawisk zachodzących w regionach turystycznych.
TiR_1A_U01, TiR_1A_U05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-T-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
TiR_1A_E7_U03
Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
TiR_1A_U09, TiR_1A_U01, TiR_1A_U04, TiR_1A_U08C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-T-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E7_K01
Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej
TiR_1A_K01, TiR_1A_K02, TiR_1A_K03, TiR_1A_K06, TiR_1A_K07C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-T-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E7_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia agroturystyczną i obszarami wiejskimi.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E7_U01
Student potrafi interpretować zjawiska w zakresie tematyki turystyki wiejskiej.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
TiR_1A_E7_U02
Student potrafi wykorzystywać podstawowa wiedze teoretyczną do analizowania konkretnych zjawisk zachodzących w regionach turystycznych.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
TiR_1A_E7_U03
Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E7_K01
Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. Sznajder M., Przezbórska L., Agroturystyka, PWE, Warszawa, 2006
  2. Drzewiecki M., Agroturystyka. Załozenia, uwarunkowania, działania, Instytut Wyd. "Świadectwo", Bydgoszcz, 1995
  3. W. Niemiec, Wybrane zagadnienia ochrony środowiska w turystyce, Oficyna Wydawnicza PRZ, Rzeszów, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Liszewski S., Przestrzen turystyczna, Turyzm nr 5, 1995
  2. Pasieczny A., Biznesplan-zastosowania i przykłady, Politext, Warszawa, 2007
  3. W.Musiał i inni, W.Musiał i inni, Akademia Rolnicza, Kraków, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje.1
T-A-2Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Stowarzyszenia agroturystyczne zadania, działalność. Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.2
T-A-3Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.3
T-A-4Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu. Dodatkowa działalność kwaterodawcy poszerzenie produktu turystycznego. Usługi komplementarne w turystyce wiejskiej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.3
9

Treści programowe - zajęcia terenowe

KODTreść programowaGodziny
T-T-1Agroturystyka jako działaność gospodarcza. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska- zajecia terenowe6
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota i cele turystyki alternatywnej. Turystyka alternatywna w środowisku wiejskim. Pojęcie agroturystyki. Wymogi prawne. Uwarunkowania lokalne prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie agroturystyki.2
T-W-2Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Potrzeby i motywacje agroturystów. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej.2
T-W-3Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.3
T-W-4Turystyka wiejska i agroturystyka w krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach świata.3
T-W-5Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska.3
T-W-6Produkty i usługi w agroturystyce2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu12
A-A-3Lektura materiałów i podręczników9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - zajęcia terenowe

KODForma aktywnościGodziny
A-T-1Uczestnictwo w zajeciach6
A-T-2Przygotowanie do dyskusji w ramach zajęć terenowych24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-W-2Studia literatury i podręczników20
A-W-3przygotowanie do zaliczenia25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E7_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia agroturystyczną i obszarami wiejskimi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02Ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji.
TiR_1A_W07Ma podstawową wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych.
TiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
TiR_1A_W11Ma wiedzę ogólną na temat odziaływania środowiska przyrodniczego na człowieka.
TiR_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie nauk ekonomicznych, dostosowaną do studiowanego kierunku studiów.
Cel przedmiotuC-1Rozumienie i stosowanie wiedzy z obszaru turystyki wiejskiej,
Treści programoweT-A-3Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.
T-A-4Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu. Dodatkowa działalność kwaterodawcy poszerzenie produktu turystycznego. Usługi komplementarne w turystyce wiejskiej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.
T-T-1Agroturystyka jako działaność gospodarcza. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska- zajecia terenowe
T-W-2Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Potrzeby i motywacje agroturystów. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej.
T-W-3Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.
T-W-4Turystyka wiejska i agroturystyka w krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach świata.
T-W-6Produkty i usługi w agroturystyce
T-W-1Istota i cele turystyki alternatywnej. Turystyka alternatywna w środowisku wiejskim. Pojęcie agroturystyki. Wymogi prawne. Uwarunkowania lokalne prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie agroturystyki.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Praca końcowa według podanego wzoru na pierwszych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E7_U01Student potrafi interpretować zjawiska w zakresie tematyki turystyki wiejskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U06Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy konkretnych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
Cel przedmiotuC-1Rozumienie i stosowanie wiedzy z obszaru turystyki wiejskiej,
C-2Rozumienie i stosowanie wiedzy z obszaru ekoturystyki i agroturystyki w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-A-1Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje.
T-A-2Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Stowarzyszenia agroturystyczne zadania, działalność. Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.
T-A-3Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.
T-A-4Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu. Dodatkowa działalność kwaterodawcy poszerzenie produktu turystycznego. Usługi komplementarne w turystyce wiejskiej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.
T-T-1Agroturystyka jako działaność gospodarcza. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska- zajecia terenowe
T-W-2Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Potrzeby i motywacje agroturystów. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej.
T-W-3Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.
T-W-4Turystyka wiejska i agroturystyka w krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach świata.
T-W-5Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska.
T-W-6Produkty i usługi w agroturystyce
T-W-1Istota i cele turystyki alternatywnej. Turystyka alternatywna w środowisku wiejskim. Pojęcie agroturystyki. Wymogi prawne. Uwarunkowania lokalne prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie agroturystyki.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E7_U02Student potrafi wykorzystywać podstawowa wiedze teoretyczną do analizowania konkretnych zjawisk zachodzących w regionach turystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
Cel przedmiotuC-1Rozumienie i stosowanie wiedzy z obszaru turystyki wiejskiej,
Treści programoweT-A-1Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje.
T-A-2Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Stowarzyszenia agroturystyczne zadania, działalność. Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.
T-A-3Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.
T-A-4Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu. Dodatkowa działalność kwaterodawcy poszerzenie produktu turystycznego. Usługi komplementarne w turystyce wiejskiej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.
T-T-1Agroturystyka jako działaność gospodarcza. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska- zajecia terenowe
T-W-2Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Potrzeby i motywacje agroturystów. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej.
T-W-3Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.
T-W-4Turystyka wiejska i agroturystyka w krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach świata.
T-W-5Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska.
T-W-6Produkty i usługi w agroturystyce
T-W-1Istota i cele turystyki alternatywnej. Turystyka alternatywna w środowisku wiejskim. Pojęcie agroturystyki. Wymogi prawne. Uwarunkowania lokalne prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie agroturystyki.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Praca końcowa według podanego wzoru na pierwszych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E7_U03Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U09potrafi charakteryzować i dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy człowiekiem a przyrodą
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
Cel przedmiotuC-1Rozumienie i stosowanie wiedzy z obszaru turystyki wiejskiej,
Treści programoweT-A-1Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje.
T-A-2Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Stowarzyszenia agroturystyczne zadania, działalność. Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.
T-A-3Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.
T-A-4Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu. Dodatkowa działalność kwaterodawcy poszerzenie produktu turystycznego. Usługi komplementarne w turystyce wiejskiej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.
T-T-1Agroturystyka jako działaność gospodarcza. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska- zajecia terenowe
T-W-2Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Potrzeby i motywacje agroturystów. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej.
T-W-3Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.
T-W-4Turystyka wiejska i agroturystyka w krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach świata.
T-W-5Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska.
T-W-6Produkty i usługi w agroturystyce
T-W-1Istota i cele turystyki alternatywnej. Turystyka alternatywna w środowisku wiejskim. Pojęcie agroturystyki. Wymogi prawne. Uwarunkowania lokalne prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie agroturystyki.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E7_K01Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K01Angażuje się w proces nauczania (rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego)
TiR_1A_K02Potrafi działać w zespole
TiR_1A_K03Określać priorytety podczas realizacji zadań
TiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia
TiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny oraz przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Rozumienie i stosowanie wiedzy z obszaru turystyki wiejskiej,
Treści programoweT-A-1Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje.
T-A-2Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Stowarzyszenia agroturystyczne zadania, działalność. Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.
T-A-3Turystyka wiejska, agroturystyka a rozwój lokalny i regionalny.
T-A-4Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu. Dodatkowa działalność kwaterodawcy poszerzenie produktu turystycznego. Usługi komplementarne w turystyce wiejskiej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.
T-T-1Agroturystyka jako działaność gospodarcza. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska- zajecia terenowe
T-W-2Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Potrzeby i motywacje agroturystów. Specyfika wiejskiej bazy noclegowej.
T-W-3Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu.
T-W-4Turystyka wiejska i agroturystyka w krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach świata.
T-W-5Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska.
T-W-6Produkty i usługi w agroturystyce
T-W-1Istota i cele turystyki alternatywnej. Turystyka alternatywna w środowisku wiejskim. Pojęcie agroturystyki. Wymogi prawne. Uwarunkowania lokalne prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie agroturystyki.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Praca końcowa według podanego wzoru na pierwszych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu regionalnego agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne