Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Przestrzenne zagospodarowanie regionów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki przyrodnicze, nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przestrzenne zagospodarowanie regionów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości i Agrobiznesu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Mickiewicz <pmickiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zagadnień związanych z przedmiotem. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie i zrozumienie podstawowych wiadomości z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego |
C-2 | poznanie i zrozumienie pojęć z zakresu rozwoju regionalnego |
C-3 | opanowanie umiejętności oceny dokumentów planistycznych przybliżenie sposobów korzystania z nich |
C-4 | zrozumienie przez studentów podstawowych zasad zagospodarowania przestrzennego w turystyce |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | pojęcie przestrzeni i ładu przestrzennego | 11 |
T-P-2 | regiony i rozwój regionalny | 12 |
T-P-3 | zagospodarowanie turystyczne | 12 |
35 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | udział w zajęciach przedmiotowych | 35 |
A-P-2 | udział w konsultacjach związanych z analizą dokumentów z akresu polityki przestrzennej | 10 |
A-P-3 | przygotowanie i czytanie wskazanej literatury | 15 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 15 |
A-P-5 | Zapoznanie się z przedstawionym zagospodarowaniem regionów na portalach internetowych. | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | projekty |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
M-4 | prezentacje studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena współdziałania w pracy i grupie podczas tworzenia studiów przypadków |
S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności rozumienia i oceny zjawisk przestrzennych |
S-3 | Ocena formująca: ocena umiejętności i rozumienia zjawisk z zakresu polityki przestrzennej |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O12_W01 zna podstawowe uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego | TiR_1A_W05, TiR_1A_W10, TiR_1A_W09, TiR_1A_W01 | — | C-2, C-3, C-4, C-1 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O12_W02 zna instrumenty polityki przestrzennej | TiR_1A_W02, TiR_1A_W07 | — | C-2, C-3, C-4, C-1 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O12_U01 potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | TiR_1A_U09, TiR_1A_U04, TiR_1A_U10 | — | C-2, C-3, C-4, C-1 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O12_K01 potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | TiR_1A_K01, TiR_1A_K08 | — | C-2, C-3, C-4, C-1 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O12_W01 zna podstawowe uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego | 2,0 | Nie zna podstawowych uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego |
3,0 | Zna podstawowe uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego | |
3,5 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna uwarunkowania zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym | |
TiR_1A_O12_W02 zna instrumenty polityki przestrzennej | 2,0 | Nie zna instrumentów polityki przestrzennej |
3,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna instrumenty polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O12_U01 potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | 2,0 | W najmniejszym stopniu nie potrafi zweryfikować i ocenić działalności poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
3,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niz dobrym | |
5,0 | Potrafi zweryfikować i ocenić działalność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O12_K01 potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej | 2,0 | Nie potrafi w wąski sposób weryfikować skuteczności poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
3,0 | Potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | potrafi w sposób szeroki weryfikować skuteczność poszczególnych instrumentów polityki przestrzennej |
Literatura podstawowa
- M. Nowak, Polityka przestrzenna w polskich obszarach metropolitalnych, CeDeWu, Warszawa, 2010
- pod red. K. Kucińskiego, Geografia, kompendium w zarysie i zadaniach, Difin, Warsyawa, 2007
Literatura dodatkowa
- M. Nowak, T. Skotarczak, Zarządzanie miastem, CeDeWu, Warszawa, 2011
- W. Gaczek, Zarządzanie w gospodarce przestrzennej, Branta, Bydgoszcz, 2003
- S. Korenik, A. Dybała (red.), Dylematy rozwoju lokalnego i regionalnego na poczatku XXI wieku, Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław, 2010