Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Kultura menedżerska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki przyrodnicze, nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kultura menedżerska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>, Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie podstawowych zagadnień z zakresu kultury organizacji. W ramach merytorycznej treści przedmiotu duże znaczenie kładzie się na kwestie zarządzania poprzez wartości. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Główne wartości w ogranizacji - wprowadzenie pojęcia | 3 |
T-P-2 | Odkrywanie głównych wartości | 2 |
T-P-3 | Definiowanie głównych wartości | 2 |
T-P-4 | Formułowanie deklaracji głównych wartości | 2 |
T-P-5 | Komunikowanie głównych wartości | 7 |
T-P-6 | Wdrażanie głównych wartości | 2 |
T-P-7 | Ochrona głównych wartości | 3 |
T-P-8 | Kontrola głównych wartości | 2 |
T-P-9 | Redefiniowanie głównych wartości | 2 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-P-2 | Studiowanie literatury i przygotowanie się do zajęć | 10 |
A-P-3 | Opracowanie projektu | 15 |
A-P-4 | Przygotowanie do obrony | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia grupowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Projekt grupowy |
S-3 | Ocena podsumowująca: Indywidualna obrona projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O4/1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wyjaśnić podstawowe pojęcia dotyczące kultury menedżerskiej. | TiR_1A_W03, TiR_1A_W01 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-7, T-P-6, T-P-5, T-P-9, T-P-8 | M-2, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
TiR_1A_O4/1_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najważniejsze problemy analizowanej organizacji biorąc pod uwagę czynniki kultury menedżerskiej | TiR_1A_W05, TiR_1A_W08 | — | C-1 | T-P-7, T-P-6, T-P-8, T-P-9 | M-2, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O4/1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny analizowanych problemów menedżera i organizacji. | TiR_1A_U01, TiR_1A_U02 | — | C-1 | T-P-9, T-P-7, T-P-5, T-P-8, T-P-6, T-P-1, T-P-3 | M-2 | S-2, S-1 |
TiR_1A_O4/1_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania należy zastosować w danym przypadku. | TiR_1A_U02 | — | C-1 | T-P-8, T-P-5, T-P-7, T-P-6, T-P-2, T-P-4, T-P-9, T-P-3 | M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O4/1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wyjaśnić podstawowe pojęcia dotyczące kultury menedżerskiej. | 2,0 | Student nie potrafi definiować wybranych podstawowych pojęć dotyczących kultury menedżerskiej. |
3,0 | Student potrafi definiować wybrane podstawowe pojęcia dotyczące kultury menedżerskiej. | |
3,5 | Student potrafi definiować wybrane szczegółowe pojęcia dotyczące kultury menedżerskiej. | |
4,0 | Student potrafi definiować wybrane podstawowe pojęcia dotyczące kultury menedżerskiej i odnosić je do konkretnych problemów organizacji. | |
4,5 | Student potrafi definiować wybrane szczegółowe pojęcia dotyczące kultury menedżerskiej o odnosić je do konkretnyvh problemów organizacji. | |
5,0 | Student potrafi definiować w pełni szczegółowe pojęcia dotyczące kultury menedżerskiej i odnosić je do konkretnych problemów organizacji. | |
TiR_1A_O4/1_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najważniejsze problemy analizowanej organizacji biorąc pod uwagę czynniki kultury menedżerskiej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny zidentyfikować problem kultury organizacyjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O4/1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny analizowanych problemów menedżera i organizacji. | 2,0 | Student nie umie zinterpretować czynników wpływających na dany problem organizacji |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji | |
3,5 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie | |
4,0 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu | |
4,5 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji | |
5,0 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości | |
TiR_1A_O4/1_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania należy zastosować w danym przypadku. | 2,0 | Student nie umie dobierać kluczowych czynników wpływających na dany problem organizacji |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny dobrać metody | |
3,5 | Student umie dobrać metody i zinterpretować jej wnioski | |
4,0 | Student umie dobrać metody i zinterpretować jej wnioski oraz ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu | |
4,5 | Student umiedobrać metody i zinterpretować jej wnioski i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi nakreślać konsekwencje jej zastosowania | |
5,0 | Student umiedobrać metody i zinterpretować jej wnioski i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi nakreślać konsekwencje jej zastosowania oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości |
Literatura podstawowa
- Stachowicz-Stanusch Agata, Zarządzanie Poprzez Wartości. Perspektywa rozwoju współczesnych przedsiębiorstw., Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2004
- Alexandre Havard, Etyka przywódcy, Trening doskonalenia osobowości, MSM Studio, Gdańsk, 2011
- Marta Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie, PWE, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Pablo Cardona, Pilar Garcia-Lombardia, Rozwój kompetencji przywódczych, Wydawnictwo M, Kraków, 2008
- Bjerke Bjorn, Kultura a style przywództwa, zarządzanie w warunkach globalizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004