Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Promocja i informacja w turystyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki przyrodnicze, nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Promocja i informacja w turystyce
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 30 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Studenci mają posiąść szerszą wiedzę obejmującą zagadnienia promocji oraz skutecznego informowania.
C-2Studenci powinni nabyć umiejętność samodzielnego analizowania skutecznych przekazów promocyjnych
C-3Studenci powinni samodzielnie tworzyć przekazy informacyjne, jak notatki prasowe
C-4Studenci powinni pozyskiwać informacje z rynku i wykorzystywać do działan promocyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wady i zalety marketingu2
T-A-2Otoczenie marketingowe2
T-A-3Segmentacja rynku3
T-A-4Badania marketingowe – zarys3
T-A-5Produkt – fortyfikacja3
T-A-6Cena jako narzędzie marketingu3
T-A-7Ogólna charakterystyka dystrybucji2
T-A-8Wybrane narzędzia promocji - reklama i public relations2
T-A-9Analiza strategii komunikacji podmiotu - studia przypadków.2
T-A-10Mocne i słabe strony tradycyjnych metod promocji.2
T-A-11Nowoczesne techniki promocyjne - zastosowanie w turystyce.2
T-A-12Oferta turystyczna - możliwości promocji.2
T-A-13Determinanty skutecznego informowania.2
30
wykłady
T-W-1Istota i znaczenie marketingu3
T-W-2Promocja jako zespół technik informacyjnych.2
T-W-3Sfera turystyki - informacja a oczekiwania odbiorców.2
T-W-4Sytuacja rynkowa podmiotu a narzędzia promocji.2
T-W-5Czy informacja może zaszkodzić - etyka a działania promocyjne.2
T-W-6Badania potrzeb i zachowań konsumentów jako źródło informacji o rynku2
T-W-7Zasady i rodzaje marketingu2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Analiza przypadków - praca własna przygotowująca do zajęć.7
A-W-3Przygotowanie do kolokwium.8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy.
M-3Praca w grupach
M-4Analiza tekstów i dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium - pytania testowe i problemowe
S-3Ocena formująca: przygotowanie analizy przypadku - techniki promocyjne w turystyce

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E3_W01
Student potrafi wybrać działania promocyjne dla danego podmiotu.
TiR_1A_W08C-1T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-A-12, T-A-10, T-A-11M-2, M-4S-1
TiR_1A_E3_W02
Student podiada wiedzę na temat sposobów pozyskiwania informacji rynkowych
TiR_1A_W08C-4T-W-3, T-W-6M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E3_U01
Student wykorzystuje wiedzę z zakresu promocji do tworzenia programów marketingowych podmiotu
TiR_1A_U05C-1T-W-4, T-W-2, T-A-10M-1, M-3S-2
TiR_1A_E3_U02
Student posługuje się odpowiednim językiem i argumentacją przy tworzeniu informacji o ofercie
TiR_1A_U08C-2, C-3T-W-3, T-A-10, T-A-13M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E3_K01
Student potrafi jasno komunikować mocne strony oferty
TiR_1A_K04C-2, C-3T-W-4, T-W-2, T-A-13M-3, M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E3_W01
Student potrafi wybrać działania promocyjne dla danego podmiotu.
2,0Student nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wybrać działania promocyjne dla danego podmiotu.
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Opanował wiedzę w stopniu dobrym plus
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym
TiR_1A_E3_W02
Student podiada wiedzę na temat sposobów pozyskiwania informacji rynkowych
2,0Nie posiada wiedzy
3,0Student podiada wiedzę na temat sposobów pozyskiwania informacji rynkowych
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E3_U01
Student wykorzystuje wiedzę z zakresu promocji do tworzenia programów marketingowych podmiotu
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Student wykorzystuje wiedzę z zakresu promocji do tworzenia programów marketingowych podmiotu
TiR_1A_E3_U02
Student posługuje się odpowiednim językiem i argumentacją przy tworzeniu informacji o ofercie
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Student posługuje się odpowiednim językiem i argumentacją przy tworzeniu informacji o ofercie
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E3_K01
Student potrafi jasno komunikować mocne strony oferty
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student potrafi jasno komunikować mocne strony oferty
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Bąk S., Marketing w gospodarce turystycznej, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie, Częstochowa, 2000
  2. Johann M., Strategie marketingowe w tirystyce, Difin, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kurek W., Turystyka, PWN, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wady i zalety marketingu2
T-A-2Otoczenie marketingowe2
T-A-3Segmentacja rynku3
T-A-4Badania marketingowe – zarys3
T-A-5Produkt – fortyfikacja3
T-A-6Cena jako narzędzie marketingu3
T-A-7Ogólna charakterystyka dystrybucji2
T-A-8Wybrane narzędzia promocji - reklama i public relations2
T-A-9Analiza strategii komunikacji podmiotu - studia przypadków.2
T-A-10Mocne i słabe strony tradycyjnych metod promocji.2
T-A-11Nowoczesne techniki promocyjne - zastosowanie w turystyce.2
T-A-12Oferta turystyczna - możliwości promocji.2
T-A-13Determinanty skutecznego informowania.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota i znaczenie marketingu3
T-W-2Promocja jako zespół technik informacyjnych.2
T-W-3Sfera turystyki - informacja a oczekiwania odbiorców.2
T-W-4Sytuacja rynkowa podmiotu a narzędzia promocji.2
T-W-5Czy informacja może zaszkodzić - etyka a działania promocyjne.2
T-W-6Badania potrzeb i zachowań konsumentów jako źródło informacji o rynku2
T-W-7Zasady i rodzaje marketingu2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Analiza przypadków - praca własna przygotowująca do zajęć.7
A-W-3Przygotowanie do kolokwium.8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E3_W01Student potrafi wybrać działania promocyjne dla danego podmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
Cel przedmiotuC-1Studenci mają posiąść szerszą wiedzę obejmującą zagadnienia promocji oraz skutecznego informowania.
Treści programoweT-W-4Sytuacja rynkowa podmiotu a narzędzia promocji.
T-W-5Czy informacja może zaszkodzić - etyka a działania promocyjne.
T-W-2Promocja jako zespół technik informacyjnych.
T-A-12Oferta turystyczna - możliwości promocji.
T-A-10Mocne i słabe strony tradycyjnych metod promocji.
T-A-11Nowoczesne techniki promocyjne - zastosowanie w turystyce.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy.
M-4Analiza tekstów i dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wybrać działania promocyjne dla danego podmiotu.
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Opanował wiedzę w stopniu dobrym plus
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E3_W02Student podiada wiedzę na temat sposobów pozyskiwania informacji rynkowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
Cel przedmiotuC-4Studenci powinni pozyskiwać informacje z rynku i wykorzystywać do działan promocyjnych
Treści programoweT-W-3Sfera turystyki - informacja a oczekiwania odbiorców.
T-W-6Badania potrzeb i zachowań konsumentów jako źródło informacji o rynku
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium - pytania testowe i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy
3,0Student podiada wiedzę na temat sposobów pozyskiwania informacji rynkowych
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E3_U01Student wykorzystuje wiedzę z zakresu promocji do tworzenia programów marketingowych podmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
Cel przedmiotuC-1Studenci mają posiąść szerszą wiedzę obejmującą zagadnienia promocji oraz skutecznego informowania.
Treści programoweT-W-4Sytuacja rynkowa podmiotu a narzędzia promocji.
T-W-2Promocja jako zespół technik informacyjnych.
T-A-10Mocne i słabe strony tradycyjnych metod promocji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Praca w grupach
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: kolokwium - pytania testowe i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Student wykorzystuje wiedzę z zakresu promocji do tworzenia programów marketingowych podmiotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E3_U02Student posługuje się odpowiednim językiem i argumentacją przy tworzeniu informacji o ofercie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
Cel przedmiotuC-2Studenci powinni nabyć umiejętność samodzielnego analizowania skutecznych przekazów promocyjnych
C-3Studenci powinni samodzielnie tworzyć przekazy informacyjne, jak notatki prasowe
Treści programoweT-W-3Sfera turystyki - informacja a oczekiwania odbiorców.
T-A-10Mocne i słabe strony tradycyjnych metod promocji.
T-A-13Determinanty skutecznego informowania.
Metody nauczaniaM-3Praca w grupach
M-4Analiza tekstów i dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Student posługuje się odpowiednim językiem i argumentacją przy tworzeniu informacji o ofercie
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E3_K01Student potrafi jasno komunikować mocne strony oferty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K04Identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Studenci powinni nabyć umiejętność samodzielnego analizowania skutecznych przekazów promocyjnych
C-3Studenci powinni samodzielnie tworzyć przekazy informacyjne, jak notatki prasowe
Treści programoweT-W-4Sytuacja rynkowa podmiotu a narzędzia promocji.
T-W-2Promocja jako zespół technik informacyjnych.
T-A-13Determinanty skutecznego informowania.
Metody nauczaniaM-3Praca w grupach
M-4Analiza tekstów i dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: przygotowanie analizy przypadku - techniki promocyjne w turystyce
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student potrafi jasno komunikować mocne strony oferty
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym