Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Zarządzanie sektorem publicznym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie sektorem publicznym | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mikroekonomia, podstawy makroekonomii |
W-2 | Mikroekonomia, makroekonomia, Podstawy zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z funkcjonowaniem systemów gospodarczych ze szczeglnym uwzględnieniem sektora publicznego |
C-2 | Określenie wyzwań przed sektorem publicznym w warunkach Polski i świata |
C-3 | Rozwijanie umiejętności analizy i twórczygo stosowania nowoczesnych metod zarządzania wykorzystywanych w życiu publicznym |
C-4 | Rozwiązywanie problemów występujących w sektorze publicznym. |
C-5 | Zapoznanie studentów z istotą i funkcjonowaniem przedsiębiorstwa partnerskiego |
C-6 | Poznanie czynników warunkujących rozwój efektywnych więzi partnerskich, metod pomiaru efektywności relacji partnerskiej |
C-7 | Znaczenie więzi partnerskich we współczesnej gospodarce |
C-8 | Ukazanie silnych więzi partnerskich, jako fundamentu budowy przewagi konkurecyjnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Pojęcie, zadania i granice sektora publicznego. Istota i znaczenie sektora publicznego w gospodarce | 1 |
T-P-2 | Różne poglądy i spory ekonomistów w kwestii roli i miejsca sektora publicznego w gospodarce. | 1 |
T-P-3 | Analiza sektora publicznego. Różnice i podobieństwa sektora publicznego i prywatnego | 1 |
T-P-4 | Koncepcje nowoczesnego zarządzania sektorem publicznym (New Public Management). | 1 |
T-P-5 | Kluczowe obszary zarządzania w sektorze publicznym. Zarządzanie strategiczne w sektorze publicznym | 1 |
T-P-6 | Zarządzanie finansami w sektorze publicznym. Zarządzanie zasobami ludzkimi w jednostkach sektora publicznego | 1 |
T-P-7 | Ekonomiczna efektywność działań sektora publicznego. | 1 |
T-P-8 | Polityczna efektywność funkcjonowania sektora publicznego. | 1 |
T-P-9 | Polskie doświadczenia w zarządzaniu sektorem publicznym i rozwiązywania problemów w nim występujących. Transformacja sektora publicznego w Polsce i kierunki dalszych zmian | 1 |
T-P-10 | Zagraniczne doświadczenia w stosowaniu nowoczesnych metod zarządzania w sterowaniu sektorem publicznym. | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Przygotowanie się do zajęć projektowych na podstawie zaleconej literatury | 12 |
A-P-2 | Przegląd prasy z zakresu sektora publicznego | 9 |
A-P-3 | Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu - przyzgotowanie projektu | 18 |
A-P-4 | Przygotowanie prezentacji z zadanej tematyki | 11 |
A-P-5 | uczestnictwo w zajęciach projektowych | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna), |
M-2 | Metoda problemowa - wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna – burza mózgów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach |
S-2 | Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy |
S-3 | Ocena podsumowująca: F – ocena referatu |
S-4 | Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie |
S-5 | Ocena podsumowująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_O19_W01 Definiowanie podstawowych zagadnień ekonomicznych związanych z istotą i zasadami funkcjonowania sektora publicznego w gospodarce | ZN1_1A_W01 | — | C-2, C-1 | T-P-3, T-P-2, T-P-7, T-P-5, T-P-4, T-P-8, T-P-1 | M-4, M-2, M-3, M-1 | S-3, S-4, S-1 |
ZN1_1A_O19_W02 Objaśnianie zasad działania mechanizmu rynkowego oraz koniczności funkcjonowania sektora publicznego w gospodarce. | ZN1_1A_W07, ZN1_1A_W03 | — | C-3, C-2, C-4 | T-P-3, T-P-9, T-P-10, T-P-2, T-P-7, T-P-5, T-P-4, T-P-8, T-P-1, T-P-6 | M-4, M-2, M-3, M-1 | S-3, S-4, S-1, S-2 |
ZN1_1A_O19_W03 Tłumaczenie zagadnień związanych z koniecznością zmian i głównych problemów w funkcjonowaniu sektora publicznego oraz argumentów na rzecz istnienia sektora publicznego | ZN1_1A_W04, ZN1_1A_W11 | — | C-3, C-2, C-4 | T-P-3, T-P-9, T-P-10, T-P-2, T-P-7, T-P-5, T-P-8, T-P-1, T-P-6 | M-4, M-2, M-3, M-1 | S-3, S-4, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_O19_U01 Analizuje zachowania podmiotów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem firm sektora publicznego, łącznie z analizą porównawczą firm sektora publicznego i prywatnego. | ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U14 | — | C-3, C-2, C-4 | T-P-3, T-P-2, T-P-7, T-P-5, T-P-4, T-P-8, T-P-1, T-P-6 | M-4, M-3 | S-3, S-4, S-1, S-2 |
ZN1_1A_O19_U02 Łączy zagadnienia teoretyczne z wiedzą praktyczną w sferze dotyczących koniecznych zmian i reform sektora publicznego | ZN1_1A_U10 | — | C-3, C-2, C-4 | T-P-9, T-P-10, T-P-7, T-P-5, T-P-8, T-P-6 | M-4, M-2, M-3 | S-3, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_O19_K01 Dąży do rozszerzania wiedzy ekonomicznej z zakresu funkcjonowania gospodarki rynkowej i konieczności istnienia ingerencji państwa | ZN1_1A_K04 | — | C-3, C-2, C-4 | T-P-3, T-P-9, T-P-10, T-P-2, T-P-7, T-P-5, T-P-4, T-P-8, T-P-1, T-P-6 | M-4, M-2, M-3, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
ZN1_1A_O19_K02 Aktywnie włącza się analizowanie i zgłaszanie ewentualnych zmian w działniu lokalnych firm sektora publicznego | ZN1_1A_K03 | — | C-3, C-2, C-4 | T-P-3, T-P-9, T-P-10, T-P-2, T-P-7, T-P-5, T-P-4, T-P-8, T-P-1, T-P-6 | M-4, M-3 | S-3, S-4, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_O19_W01 Definiowanie podstawowych zagadnień ekonomicznych związanych z istotą i zasadami funkcjonowania sektora publicznego w gospodarce | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej definicji i zasad funkcjonowania przedsiębiorstw sektora publicznego. Nie zna istoty, ani konieczności istnienia sektora. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (czesciowo obojetny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i języku (jakosc wypowiedzi może budzić wątpliowści) | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku . | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował niemal cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całosc zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia | |
4,5 | student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi nie ma niemal żadnych potknięć. | |
5,0 | Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzezen, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawosć poznawcza, - odpowiada poprawnym jezykiem, prawidłowo i pewnie. | |
ZN1_1A_O19_W02 Objaśnianie zasad działania mechanizmu rynkowego oraz koniczności funkcjonowania sektora publicznego w gospodarce. | 2,0 | Student: - nie zna podstawowych zagadnien dotyczacych zarządzania sektorem publicznym - nie potrafi zdefiniować i odróżniać sektorów gopodarki - nie przejawia postawy chętnej do poznania wiedzy |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojetny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze błedna), - nie zawsze chętny do wyrażania opinii i uczestnictwa w dyskusji. | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrazania wiedzy drobne błędy w treści i języku, - przejawia od czasu do czasu chęć aktywnego uczestnictwa w zajęciach. | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całosc zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe niemal dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne), - przejawia chęć aktywnego uczestnictwa w zajęciach. | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci, - przejawia aktywne uczestnictwo w zajęciach. | |
5,0 | Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzezen, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawosc poznawcza, - odpowiada poprawnym jezykiem, prawidłowo i pewnie, - bardzo aktywnie uczestniczy w zajęciach | |
ZN1_1A_O19_W03 Tłumaczenie zagadnień związanych z koniecznością zmian i głównych problemów w funkcjonowaniu sektora publicznego oraz argumentów na rzecz istnienia sektora publicznego | 2,0 | Student: - nie zna podstawowych zagadnien dotyczacych zarządzania sektorem publicznym - nie potrafi zdefiniować i odróżniać sektorów gopodarki - nie przejawia postawy chętnej do poznania wiedzy |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (czesciowo obojetny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze błedna), - nie zawsze chetny do wyrazania opinii i uczestnictwa w dyskusji. | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, w zakresie wyrazania wiedzy drobne błedy w tresci i jezyku, - przejawia od czasu do czasu chec aktywnego uczestnictwa w zajeciach. | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całosc zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe niemal dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne), - przejawia chęć aktywnego uczestnictwa w zajeciach. | |
4,5 | Student: -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci, - przejawia aktywne uczestnictwo w zajeciach. | |
5,0 | Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzezen, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawosc poznawcza, - odpowiada poprawnym jezykiem, prawidłowo i pewnie, - bardzo aktywnie uczestniczy w zajeciach |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_O19_U01 Analizuje zachowania podmiotów gospodarczych ze szczególnym uwzględnieniem firm sektora publicznego, łącznie z analizą porównawczą firm sektora publicznego i prywatnego. | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych założeń, metod i wybranych problemów zarządzania w sektorze publicznym. Brak elementarnej wiedzy z akresu zarządzaania i zasad funkcjonowania gospodarki rynkowej. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważajacej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedz - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, Student: -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżen, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym jezykiem, prawidłowo i pewnie. | |
ZN1_1A_O19_U02 Łączy zagadnienia teoretyczne z wiedzą praktyczną w sferze dotyczących koniecznych zmian i reform sektora publicznego | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzowac podstawowych załozen, metod i wybranych problemów zarzadzania w sektorze publicznym. Brak elementarnej wiedzy z akresu zarzadzaania i zasad funkcjonowania gospodarki rynkowej. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (czesciowo obojetny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze błedna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, w zakresie wyrazania wiedzy drobne błedy w tresci i jezyku (jakosc wypowiedz - czesciowo błedna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całosc zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzezen, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawosc poznawcza, - odpowiada poprawnym jezykiem, prawidłowo i pewnie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_O19_K01 Dąży do rozszerzania wiedzy ekonomicznej z zakresu funkcjonowania gospodarki rynkowej i konieczności istnienia ingerencji państwa | 2,0 | Student nie jest swiadomy mozliwosci wykorzystania metod i technik zarzadzania w celu uzyskania lepszej efektywnosci działania firmy publicznej. Nie ma pojecia i stosownej wiedzy o mozliwosci zmian poprzez zaangazowanie i prace. |
3,0 | Prezentuje poglady i opinie swiadczace o elementarnym zainteresowaniu problematyka zarzadzania sektorem publicznym i mozliwosci wykorzystania metod i technik w praktyce gospodarczej. | |
3,5 | Prezentuje poglady i opinie swiadczace o podstawowym zainteresowaniu problematyka zarzadzania sektorem publicznym i mozliwosci wykorzystania metod i technik w praktyce gospodarczej. | |
4,0 | Prezentuje poglady i opinie swiadczace o zainteresowaniu problematyka zarzadzania sektorem publicznym i mozliwosci wykorzystania metod i technik w praktyce gospodarczej. | |
4,5 | Prezentuje poglady i opinie swiadczace o silnym zainteresowaniu problematyka zarzadzania sektorem publicznym i mozliwosci wykorzystania metod i technik w praktyce gospodarczej. | |
5,0 | Prezentuje poglady i opinie swiadczace o duzej ciekawosci i bardzo silnym zainteresowaniu problematyka zarzadzania sektorem publicznym i mozliwosci wykorzystania metod i technik w praktyce gospodarczej. | |
ZN1_1A_O19_K02 Aktywnie włącza się analizowanie i zgłaszanie ewentualnych zmian w działniu lokalnych firm sektora publicznego | 2,0 | Student nie jest świadomy możliwosci wykorzystania metod i technik zarządzania w celu uzyskania lepszej efektywności działania firmy publicznej. Nie ma pojęcia i stosownej wiedzy o możliwości zmian poprzez zaangażowanie i pracę. |
3,0 | Prezentuje poglady i opinie swiadczace o elementarnym zainteresowaniu problematyką zarządzania sektorem publicznym i możliwosci wykorzystania metod i technik w praktyce gospodarczej. | |
3,5 | Prezentuje poglady i opinie swiadczace o podstawowym zainteresowaniu problematyką zarządzania sektorem publicznym i możliwosci wykorzystania metod i technik w praktyce gospodarczej. | |
4,0 | Prezentuje poglady i opinie swiadczace o zainteresowaniu problematyką zarządzania sektorem publicznym i możliwosci wykorzystania metod i technik w praktyce gospodarczej. | |
4,5 | Prezentuje poglady i opinie świadczące o silnym zainteresowaniu problematyką zarządzania sektorem publicznym i możliwosci wykorzystania metod i technik w praktyce gospodarczej. | |
5,0 | Prezentuje poglady i opinie świadczące o dużej ciekawości i bardzo silnym zainteresowaniu problematyką zarządzania sektorem publicznym i możliwosci wykorzystania metod i technik w praktyce gospodarczej. |
Literatura podstawowa
- Brola M., Zarys ekonomii sektora publicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 2010
- Kleer J. (red.), Sektor publiczny w Polsce i na świecie między upadkiem a rozkwitem, CeDeWU, Warszawa, 2010
- Owsiak S., Finanse publiczne - teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2016
- Stiglitz J.E., Ekonomia sektora publicznego, PWN, Warszawa, 2013
- Kleer J. (red.), Sektor publiczny w Polsce i na świecie między upadkiem a rozkwitem, CeDeWU, Warszawa, 2010
- Wilkin J. (red.), Teoria wyboru publicznego. Wstęp do ekonomicznej analizy polityki i funkcjonowania sfery publicznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa, 2005
- Zawicki M., Nowe zarządzanie publiczne, PWE, Warszawa, 2013
- Światowiec J., Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2006
- (red.) Brdulak H., Duliniec E., Gołębiowski T., Wspólna Europa. Partnerstwo przedsiębiorstw jako czynnik ograniczania ryzyka działalności gospodarczej, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa, 2009
- Owsiak S., Finanse publiczne - teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2008
- Stiglitz J.E., Ekonomia sektora publicznego, PWN, Warszawa, 2006
- Wilkin J. (red.), Teoria wyboru publicznego. Wstęp do ekonomicznej analizy polityki i funkcjonowania sfery publicznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Przygodzka R. (red.), Sektor publiczny we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok, 2008
- Goldsmith M., Greenberg C., Robertson A., Hu-Chan M., Globalni liderzy - kolejna generacja, Wyd. MT Biznes, Warszawa, 2010
- Kożuch B., Zarządzanie publiczne: w teorii i praktyce polskich organizacji, Placet, Warszawa, 2004
- Zawadzak T., Zarządzanie w organizacjach sektora publicznego, Difin, Warszawa, 2014