Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Wartościowanie i ocena pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wartościowanie i ocena pracy | ||
Specjalność | Zarządzanie zasobami ludzkimi | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza z zakresu zachowań ludzi w organizacjach, zarządzania organizacjami i zarządzania zasobami ludzkimi |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z pojęciem, przedmiotem, zakresem i metodami wartościowania pracy |
C-2 | Nabywanie umiejętności wykorzystania metod wartościowania pracy |
C-3 | Przygotowanie studentów do wykorzystania i dostosowania wartościowania pracy przy tworzeniu systemu płac |
C-4 | Budowa umiejętności wykorzystania metod i technik oceniania pracy |
C-5 | Pogłębianie wiedzy w zakresie oceniania w procesie pracy |
C-6 | Zgłębianie procesów oceniania pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pojęcie, przedmiot i zakres wartościowania pracy | 3 |
T-L-2 | Wykorzystanie metod relatywnych w wartościowaniu stanowisk pracy | 3 |
T-L-3 | Zastosowanie metody UMEWAP w wycenie stanowisk pracy | 3 |
T-L-4 | Zastosowanie metody AWP w wycenie stanowisk pracy | 3 |
T-L-5 | Ustalanie płacy w oparciu o metodę wartości rynkowej | 4 |
T-L-6 | Porównanie metod szacowania płac | 3 |
T-L-7 | Charakterystyka systemu ocen pracowniczych w organizacji | 3 |
T-L-8 | Wykorzystanie metod absolutnych w ocenie pracowniczej | 4 |
T-L-9 | Tworzenie i analiza procedury oceniania pracowników | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Praca ze studium przypadku | 15 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć | 5 |
A-L-4 | Przygotowanie się do kolokwium | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Symulacja z użyciem komputera |
M-3 | Metoda projektów z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonania zadań powierzanych do samodzielnej realizacji podczas ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D11/5_W01 Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy | Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W07 | — | C-1, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-6 | M-1 | S-2 |
Z_1A_D11/5_W02 Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy | Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W07 | — | C-6, C-5 | T-L-4, T-L-3, T-L-8 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D11/5_U01 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy | Z_1A_U06, Z_1A_U01, Z_1A_U03, Z_1A_U09 | — | C-2 | T-L-4, T-L-3, T-L-6, T-L-5 | M-2, M-3 | S-1 |
Z_1A_D11/5_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy | Z_1A_U06, Z_1A_U01, Z_1A_U03, Z_1A_U09 | — | C-6, C-4 | T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D11/5_W01 Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować pojęcia, przedmiotu i zakresu oraz metod wartościowania pracy |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz kilka metod wartościowania pracy | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy | |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować szczegółowo pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety | |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety | |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, wskazać ich wady i zalety, a także wskazać znaczenie wartościowania pracy przy tworzeniu systemu płac | |
Z_1A_D11/5_W02 Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować kilka metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy | |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety | |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety | |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety, a także porównać je między sobą |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D11/5_U01 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod wartościowania pracy |
3,0 | Student potrafi wykorzystać kilka metod wartościowania pracy | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać większość metod wartościowania pracy | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji, a także wykorzystać wartościowanie pracy przy tworzeniu systemu płac | |
Z_1A_D11/5_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod i technik oceniania w procesie pracy |
3,0 | Student potrafi wykorzystać kilka metod i technik oceniania w procesie pracy | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać większość metod i technik oceniania w procesie pracy | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą |
Literatura podstawowa
- Martyniak Zbigniew, Organizacja i zarządzanie. 15 efektywnych metod, Wyd. Antykwa, Kraków-Kluczbork, 1997, ISBN 83-87493-00-7
- Sedlak K., Beck. E, Budowa systemu wynagradzania, Sedlak & Sedlak Personnel Consulting, Warszawa, 2003
- Michael Armstrong, Ann Cummins, Zarządzanie wynagrodzeniami. Zestaw narzędzi, Wolters Kluwer SA, Warszawa, 2015, II
- Borkowska S., Skuteczne strategie wynagrodzeń - tworzenie i zastosowanie, Wolters Kluwer SA, Warszawa, 2012
- Struktury wynagradzania pracowników, Sekuła Z., Wolters Kluwer SA, Warszawa, 2013, II
- Poels F., Wartościowanie stanowisk pracy i strategie wynagrodzeń. Jak wprowadzać efektywny system, Wolters Kluwer Polska, Kraków, 2002
- Michael Armstrong, Ann Cummins, Sue Hastings, Willie Wood, Wartościowanie stanowisk pracy. Przestrzeganie zasady równej płacy w praktyce, Wolters Kluwer SA, Kraków, 2008
- Sidor-Rządkowska M., Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Wolters Kluwer SA, Warszawa, 2013, IV
- Juchnowicz M., Sienkiewicz Ł., Jak oceniać pracę? Wartość stanowisk i kompetencji, Difin, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Sidor-Rządkowska M., Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer SA, Warszawa, 2011
- Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer SA, Warszawa, 2010, II