Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S2)
specjalność: Bezpieczeństwo funkcjonalne systemów przemysłowych
Sylabus przedmiotu Diagnostyka predykcyjna systemów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostyka predykcyjna systemów | ||
Specjalność | Bezpieczeństwo funkcjonalne systemów przemysłowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Jaroszewski <Krzysztof.Jaroszewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | diagnostyka, wizualizacja, podstawy robotyki, informatyka, programowanie PLC/PAC, metrologia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z najnowszymi trendami, poziomem wiedzy, stanem techniki oraz narzędziami sprzętowo-programowymi stosowanymi w systemach diagnostyki przemysłowej. Celem części praktycznej jest utrwalenie praktyczne pozyskanej wiedzy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Charakterystyka obiektu. Zdefiniowanie listy defektów/uszkodzeń obiektu. Analiza możliwości wykrycia poszczególnych defektów/uszkodzeń – dobór metod diagnostycznych. Projekt rozmieszczenia czujników dla zadania diagnostyki | 3 |
T-P-2 | Projekt wizualizacji dla obiektu. Implementacja sterowania obiektu. Implementacja algorytmów diagnostycznych | 7 |
T-P-3 | Walidacja poprawności wykonania zadania. Analiza możliwości wprowadzenia tolerancji na uszkodzenia | 2 |
T-P-4 | Przygotowanie dokumentacji powykonawczej. Prezentacja i ocena projektów | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do zagadnień diagnostyki przemysłowej | 1 |
T-W-2 | Metody detekcji, metody lokalizacji | 4 |
T-W-3 | Układy tolerujące uszkodzenia | 2 |
T-W-4 | Harmonogramowanie prac remontowych - predykcja zdatności systemu | 2 |
T-W-5 | System diagnostyki z predykcją niezawodności obiektu - przykład | 5 |
T-W-6 | Podsumowanie treści. Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Studia literaturowe | 5 |
A-P-2 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-3 | Zapoznanie z materiałami dostępnymi w Internecie | 5 |
A-P-4 | Opracowanie sprawozdania | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Studia literaturowe | 5 |
A-W-2 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-3 | Zapoznanie z materiałami dostępnymi w Internecie | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Zajęcia z użyciem komputera |
M-4 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca postęp pracy nad projektem |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie zaliczenia pisemnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D03-BFSP_W01 Student zna i rozumie: - zagadnienia diagnostyki przemysłowej, - metody detekcji i lokalizacji, - zagadnienia predykcji zdatności systemów | AR_2A_W09, AR_2A_W12, AR_2A_W03 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D03-BFSP_U01 Student umie: - definiować defekty i uszkodzenia, - dokonać implementacji algorytmów diagnostyki i ich wizualizacji, - dokonać walidacji opracowanego systemu diagnostycznego | AR_2A_U01, AR_2A_U02, AR_2A_U03, AR_2A_U12 | — | — | C-1 | T-P-4, T-P-2, T-P-1, T-P-3 | M-4, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D03-BFSP_W01 Student zna i rozumie: - zagadnienia diagnostyki przemysłowej, - metody detekcji i lokalizacji, - zagadnienia predykcji zdatności systemów | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie: - zagadnienia diagnostyki przemysłowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D03-BFSP_U01 Student umie: - definiować defekty i uszkodzenia, - dokonać implementacji algorytmów diagnostyki i ich wizualizacji, - dokonać walidacji opracowanego systemu diagnostycznego | 2,0 | |
3,0 | Student umie: - dokonać implementacji algorytmów diagnostyki i ich wizualizacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jan Maciej Kościelny, Diagnostyka zautomatyzowanych procesów przemysłowych, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, 2015, ISBN/ISSN: 978-83-7837-563-0
- Korbicz, J., Kościelny, J.M., Kowalczuk, Z., Cholewa, W., Fault Diagnosis Models, Artificial Intelligence, Applications, 2004, ISBN 978-3-540-40767-6
- Ron J. Patton, Paul M. Frank, Robert N. Clark, Issues of Fault Diagnosis for Dynamic Systems, 2013, ISBN 9781447136446