Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Narzędzia CAD w instalacjach elektrycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Narzędzia CAD w instalacjach elektrycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy technologii informatycznych. |
W-2 | Podstawy AutoCAD. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunków elektrycznych. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków technicznych na potrzeby projektów elektrycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Praca z mapami geodezyjnymi w AutoCAD. | 1 |
T-L-2 | Schematy elektryczne stacji transformatorowo-rozdzielczych. | 1 |
T-L-3 | Schematy elektryczne złączy koblowo-pomiarowych. | 1 |
T-L-4 | Schemat strukturalny instalacji elektrycznej w obiekcie budowlanym. | 1 |
T-L-5 | Obliczenia parametrów sieci i instalacji elektrycznej. | 5 |
T-L-6 | Schematy rozdzielnic elektrycznych. | 6 |
T-L-7 | Plany instalacji elektrycznej w budynku mieszkalnym. | 2 |
T-L-8 | Zaliczenie laboratorium. | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 18 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 36 |
A-L-3 | Opracowanie projektowe. | 36 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metoda praktyczna: metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C21_W01 Student zna podstawowe możliwości CAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego zadania projektowego. | EL_1A_W11, EL_1A_W18 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-4, T-L-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C21_U01 Student potrafi poprawnie wykorzystać narzędzia CAD przy tworzeniu rysunków elektrycznych. | EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22 | — | — | C-2 | T-L-4, T-L-1, T-L-7, T-L-6, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-8 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C21_W01 Student zna podstawowe możliwości CAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego zadania projektowego. | 2,0 | |
3,0 | Student zna narzędzia CAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego zadania projektowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C21_U01 Student potrafi poprawnie wykorzystać narzędzia CAD przy tworzeniu rysunków elektrycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi poprawnie wykorzystać narządzia CAD przy tworzeniu rysunków elektrycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Michel K., Sapiński T., Czytam rysunek techniczny, WSiP, Warszawa, 1999, szóste
Literatura dodatkowa
- Pikoń A., Pierwsze kroki AutoCAD 2009 PL, Helion, 2009