Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
specjalność: Urządzenia i instalacje elektryczne
Sylabus przedmiotu Język rosyjski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język rosyjski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | rosyjski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Styl naukowy. Cechy charakterystyczne. Terminy międzynarodowe. Leksyka oraz konstrukcje gramatyczne odzwierciedlające specyfikę stylu naukowego. Matematyka. Terminologia. Działania. Pojęcia. | 3 |
T-LK-2 | Chemia. Pierwiastki. Symbole. Związki. Układ okresowy pierwiastków D.I.Mendelejewa. | 3 |
T-LK-3 | Fizyka. Działy. Pojęcia. | 3 |
T-LK-4 | Wielkości fizyczne. Elektryczne przyrządy pomiarowe. | 3 |
T-LK-5 | Zjawiska fizyczne i chemiczne. | 3 |
T-LK-6 | Metody badania i opisy przyrody. | 3 |
T-LK-7 | Prąd elektryczny. Działanie, praca, moc, zastosowanie. | 3 |
T-LK-8 | Pole magnetyczne. Elektromagnesy. Silniki elektryczne. | 3 |
T-LK-9 | Zjawisko indukcji elektromagnetycznej. Generatory. | 3 |
T-LK-10 | Nowoczesne źródła energii. Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 45 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 8 |
A-LK-5 | Egzamin. | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_A01.3_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | EL_2A_U04, EL_2A_U06 | — | — | C-1 | T-LK-7, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-9 | M-1, M-3, M-2, M-4, M-6 | S-1 |
EL_2A_A01.3_U02 Student rozumie większość czytanych tekstów i używa podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | EL_2A_U04, EL_2A_U06 | — | — | C-2 | T-LK-7, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-9 | M-1, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_A01.3_U01 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_2A_A01.3_U02 Student rozumie większość czytanych tekstów i używa podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Г.М. Петрова, Русский язык в техническом вузе: учебное пособие для иностранных учащихся, Русский язык, Москва, 2011
- Т.Е. Аросева, Л.Г. Рогова, Н.Ф. Сафьянова, Научный стиль речи: технический профиль: пособие для иностранных студентов, Русский язык, Москва, 2010
- А.Г. Ипполитов, С.Ф. Журавлева, Пособие по развитию навыков чтения и аудирования (физика), Русский язык, Москва, 1986
- К. И. Пехливанова, М. Н. Лебедева, Грамматика русского языка в иллюстрациях, Русский язык, Москва, 1985
Literatura dodatkowa
- ЭЛЕКТРО. Электротехника, электроэнергетика, электротехническая промышленность, http://www.elektro-journal.ru, 2011
- Наука и техника, электронная библиотека – http://n-t.ru, 2011
- Наука и техника, http://science.km.ru, 2011