Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S2)
specjalność: Sieci teleinformatyczne i systemy mobilne
Sylabus przedmiotu Programowanie wizualne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie wizualne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Dworak <Pawel.Dworak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Dworak <Pawel.Dworak@zut.edu.pl>, Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl>, Paweł Waszczuk <Pawel.Waszczuk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z matematyki, informatyki, podstaw automatyki, techniki mikroprocesorowej, cyfrowego przetwarzania sygnałów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nauczenie studentów i zaznajomienie z graficznym sposobem projektowania układów sterowania w środowisku LabVIEW. Celem uzupełniającym jest przygotowanie w zakresie merytorycznym studentów do certyfikatu CLAD (National Instruments) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do założeń projektowych | 4 |
T-P-2 | Implementacja wybranego zagadnienia problemowego z zakresu automatyki przemysłowej | 20 |
T-P-3 | Opracowanie i przedstawienie dokumentacji projektowej | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do środowiska programistycznego LabVIEW | 3 |
T-W-2 | Tworzenie aplikacji modułowych i podprogramów | 4 |
T-W-3 | Tworzenie instrumentów wirtualnych (VI). Podstawowe funkcje graficznego języka programowania LabVIEW | 4 |
T-W-4 | Metody wyszukiwania i naprawiania błędów w VI | 2 |
T-W-5 | Tworzenie dokumentacji i zarządzanie projektem | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Studia literaturowe | 20 |
A-P-2 | Realizacja projektu (udział w zajęciach) | 30 |
A-P-3 | Przygotowanie raportu z projektu | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Studia literaturowe | 10 |
A-W-2 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-3 | Analiza stanu techniki na bazie źródeł internetowych | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Zajęcia laboratoryjne |
M-4 | Metoda projektów |
M-5 | Pokaz |
M-6 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie zajęć laboratoryjnych na podstawie pisemnych prac zaliczeniowych oraz aktywności podczas zajęć. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie pisemnego i praktycznego zaliczenia końcowego. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie sprawozdania z projektu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_C04_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu wizualnych języków programowania oraz ich zastosowań. | TI_2A_W04, TI_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-1 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_C04_U01 Nabycie umiejętności doboru oraz wykorzystania do realizacji postawionego zadania wybranego języka programowania wizualnego. | TI_2A_U09 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-3, M-6, M-4, M-5 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_C04_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu wizualnych języków programowania oraz ich zastosowań. | 2,0 | |
3,0 | Student ma poszerzoną i ugruntowaną wiedzę z zakresu wizualnych języków programowania oraz ich zastosowań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_C04_U01 Nabycie umiejętności doboru oraz wykorzystania do realizacji postawionego zadania wybranego języka programowania wizualnego. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętności doboru oraz wykorzystania do realizacji postawionego zadania wybranego języka programowania wizualnego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pietrusewicz K., Dworak P., Programowalne sterowniki automatyki PAC, NAKOM, Poznań, 2009, 1
- Tłaczała W., Środowisko LabVIEW w eksperymencie wspomaganym komputerowo, WNT, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- National Instruments, Strony internetowe producentów systemów automatyki, 2013