Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Zastosowania języków skryptowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zastosowania języków skryptowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl>, Mateusz Tecław <Mateusz.Teclaw@zut.edu.pl>, Przemysław Włodarski <Przemyslaw.Wlodarski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy programowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi programowania w językach skryptowych |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań przy pomocy języków skryptowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zajęcia organizacyjne, zapoznanie się ze środowiskiem do programowania w języku PHP | 2 |
T-L-2 | Zadania związane z następującymi pojęciami języka PHP: zmienne, stałe, instrukcje warunkowe, iteracje, funkcje | 4 |
T-L-3 | Programowanie obiektowe w PHP | 4 |
T-L-4 | Wykorzystanie gotowych bibliotek w PHP | 4 |
T-L-5 | Współpraca PHP z bazami danych | 2 |
T-L-6 | Python: Instalacja i konfiguracja środowiska do programowania | 1 |
T-L-7 | Python: Multimedialne serwisy | 2 |
T-L-8 | Python: Moduły obsługujące protokoły | 2 |
T-L-9 | Python: Zastosowanie w kompresji i archiwizacji | 2 |
T-L-10 | Perl: Instalacja i konfiguracja środowiska do programowania | 1 |
T-L-11 | Perl w funkcji języka skryptowego serwera | 3 |
T-L-12 | Zastosowanie Perla w zarządzaniu treścią i danymi | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Instalacja i konfiguracja środowiska do programowania w języku PHP | 1 |
T-W-2 | Stałe, zmienne wyrażenia i operatory, instrukcje sterujące, iteracja, funkcje w PHP | 2 |
T-W-3 | Operacje na plikach, tablice, wyrażenia regularne, sortowanie | 1 |
T-W-4 | Programowanie w PHP zorientowane obiektowo | 1 |
T-W-5 | Zaawansowana obsługa obiektów w PHP, klasy abstrakcyjne, interfejsy, adaptery | 1 |
T-W-6 | Zastosowanie bibliotek w środowisku PHP, dynamiczne generowanie grafiki, dokumentów PDF | 1 |
T-W-7 | Współpraca skryptów PHP z relacyjnymi bazami danych | 1 |
T-W-8 | Python: Instalacja i konfiguracja środowiska do programowania | 1 |
T-W-9 | Python: Multimedialne serwisy | 1 |
T-W-10 | Python: Moduły obsługujące protokoły | 1 |
T-W-11 | Python: Zastosowanie w kompresji i archiwizacji | 1 |
T-W-12 | Perl: Instalacja i konfiguracja środowiska do programowania | 1 |
T-W-13 | Zastowanie Perla w obsłudze zapytań po stronie serwera. Generowanie stron dla przeglądarki, generowanie formularzy. Zarządzanie ciasteczkami. | 1 |
T-W-14 | Zastosowanie Perla w zarządzaniu treścią, obsługa plików XML, struktury danych. Zarządzanie błędami i wyjątkami. Zastosowanie Perla w programowaniu obiektowym. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Studiowanie literatury | 7 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Podająca - wykład informacyjny |
M-2 | Programowana - z użyciem komputera |
M-3 | Praktyczna - pokaz |
M-4 | Praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na podstawie oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Na podstawie wyniku testu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_C05_W01 Student posiada wiedzę z zakresu konfiguracji środowiska deweloperskiego, możliwości i zastosowania popularnych języków skryptowych | TI_2A_W04, TI_2A_W07, TI_2A_W09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-14, T-W-13, T-W-8 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_C05_U01 Student potrafi napisać i uruchomić proste programy z wykorzystaniem omawianych języków skryptowych. | TI_2A_U04, TI_2A_U09 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-10, T-L-12, T-L-11, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_C05_W01 Student posiada wiedzę z zakresu konfiguracji środowiska deweloperskiego, możliwości i zastosowania popularnych języków skryptowych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu konfiguracji środowiska deweloperskiego, możliwości i zastosowania popularnych języków skryptowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_C05_U01 Student potrafi napisać i uruchomić proste programy z wykorzystaniem omawianych języków skryptowych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi napisać i uruchomić proste programy z wykorzystaniem omawianych języków skryptowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- P. MacIntyre, B. Danchilla, M. Gogala, PHP. Zaawansowane programowanie, Helion, 2012
- http://www.perl.org/, 2014
- http://www.python.org/, 2014
Literatura dodatkowa
- Marcin Lis, PHP. 101 praktycznych skryptów, Helion, 2007
- Randal L. Schwartz, Tom Phoenix, Brian d foy, Perl. Wprowadzenie., Helion, 2006, IV
- Mark Lutz, Python. Wprowadzenie., Helion, 2009, III