Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Kształtowanie emisji głosu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kształtowanie emisji głosu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Iwona Wiśniewska-Salamon <Iwona.Wisniewska-Salamon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Edward Półrolniczak <Edward.polrolniczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Anatomia i fizjologia narządu głosu. Aparat oddechowy i jego rola w prawidłowej emisji. Zasady prawidłowej emisji głosu. Artykulacja i prozodia w mowie i śpiewie, kontrola dynamiki wypowiedzi. Zestaw ćwiczeń do samodzielnego rozwoju emisji – wzmacniające głos i zwiększające jego atrakcyjność pod kątem barwy, a także wpływające na poprawę ekspresji mowy. Podstawowe elementy higieny głosu. Wybrane choroby aparatu głosowego.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach10
A-W-2Udział w zaliczeniu i konsultacjach2
A-W-3Praca własna studenta18
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z klasyczną metodą problemową i demonstracją

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena efektów kształtowania emisji głosu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_A/03/03_W01
ma wiedzę z zakresu kształtowania emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
I_1A_W15C-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_A/03/03_K01
ma świadomość znaczenia emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
I_1A_K01C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_A/03/03_W01
ma wiedzę z zakresu kształtowania emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
2,0
3,0student posiada wiedzę podstawową z zakresu kształtowania emisji głosu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_A/03/03_K01
ma świadomość znaczenia emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
2,0
3,0student jest świadomy oceny wpływu emisji głosu na stosunki międzyludzkie
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Anatomia i fizjologia narządu głosu. Aparat oddechowy i jego rola w prawidłowej emisji. Zasady prawidłowej emisji głosu. Artykulacja i prozodia w mowie i śpiewie, kontrola dynamiki wypowiedzi. Zestaw ćwiczeń do samodzielnego rozwoju emisji – wzmacniające głos i zwiększające jego atrakcyjność pod kątem barwy, a także wpływające na poprawę ekspresji mowy. Podstawowe elementy higieny głosu. Wybrane choroby aparatu głosowego.10
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach10
A-W-2Udział w zaliczeniu i konsultacjach2
A-W-3Praca własna studenta18
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_A/03/03_W01ma wiedzę z zakresu kształtowania emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W15ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w dziedzinie informatyki
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z klasyczną metodą problemową i demonstracją
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena efektów kształtowania emisji głosu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student posiada wiedzę podstawową z zakresu kształtowania emisji głosu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_A/03/03_K01ma świadomość znaczenia emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie emisji głosu w aspekcie autoprezentacji i kontaktów z otoczeniem
Treści programoweT-W-1Anatomia i fizjologia narządu głosu. Aparat oddechowy i jego rola w prawidłowej emisji. Zasady prawidłowej emisji głosu. Artykulacja i prozodia w mowie i śpiewie, kontrola dynamiki wypowiedzi. Zestaw ćwiczeń do samodzielnego rozwoju emisji – wzmacniające głos i zwiększające jego atrakcyjność pod kątem barwy, a także wpływające na poprawę ekspresji mowy. Podstawowe elementy higieny głosu. Wybrane choroby aparatu głosowego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z klasyczną metodą problemową i demonstracją
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena efektów kształtowania emisji głosu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student jest świadomy oceny wpływu emisji głosu na stosunki międzyludzkie
3,5
4,0
4,5
5,0