Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie
Sylabus przedmiotu Projekt zespołowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projekt zespołowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z przedmiotów realizowanych w poprzedzających semestrach, a w szczególności: wiedza z zakresu budowy i zasady komputera, technik cyfrowych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, programowania, inżynierii oprogramowania, inżynierii systemów informacyjnych i baz danych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych. | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | udział w zajęciach | 20 |
A-P-2 | Stdia literaturowe uzupełniające wiedzę do wykonania projektu | 15 |
A-P-3 | Opracowanie projektu - praca własna studenta | 55 |
A-P-4 | Dyskusje z członkami zespołu i dokonanie ustaleń projketowych | 25 |
A-P-5 | Praca własna nad projektem - wykonanie zadania członka zespołu projektowego | 50 |
A-P-6 | Opracowanie dokumentacji projektowej | 15 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa. |
M-2 | Obserwacja pracy w grupie |
M-3 | metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej. |
S-2 | Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C/19_U01 Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika. | I_1A_U02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
I_1A_C/19_U02 Umiejętność doboru narzędzi i metod projektowych | I_1A_U17 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
I_1A_C/19_U03 gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu. | I_1A_U02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-1 |
I_1A_C/19_U04 sprawność komunikowania się w zespole | I_1A_U02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
I_1A_C/19_U05 potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową | I_1A_U05 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-3 | S-2 |
I_1A_C/19_U06 Potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem | I_1A_U16 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-3 | S-2 |
I_1A_C/19_U07 potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia | I_1A_U20 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C/19_K01 ma swiadomość dzielenia się wiedzą | I_1A_K01 | — | — | — | — | — | — |
I_1A_C/19_K02 ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego | I_1A_K02 | — | — | — | — | — | — |
I_1A_C/19_K03 rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych | I_1A_K04 | — | — | — | — | — | — |
I_1A_C/19_K04 ma kompetencje w zakresie współpracy z członkami projektu | I_1A_K06 | — | — | — | — | — | — |
I_1A_C/19_K05 rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego | I_1A_K07 | — | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C/19_U01 Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika. | 2,0 | |
3,0 | wykonanie aplikacji bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_C/19_U02 Umiejętność doboru narzędzi i metod projektowych | 2,0 | |
3,0 | student dobrał odpowiednie podstawowe narzędzia metod | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_C/19_U03 gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu. | 2,0 | |
3,0 | umie współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu w stopniu zadawalającym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_C/19_U04 sprawność komunikowania się w zespole | 2,0 | |
3,0 | umie komunikować się w zespole w stopniu zadawalającym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_C/19_U05 potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową | 2,0 | |
3,0 | potrafi sporządzić dokumentację zgodnie z wybraną zasadą | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_C/19_U06 Potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem | 2,0 | |
3,0 | potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem w stopniu zadawalającym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_C/19_U07 potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia | 2,0 | |
3,0 | umie uzupełnić wiedzę niezbędną do wykonania projektu w stopniu zadawalającym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C/19_K01 ma swiadomość dzielenia się wiedzą | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość dzielenia się wiedzą w stopniu zadawalającym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_C/19_K02 ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego w stopniu zadawalającym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_C/19_K03 rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych | 2,0 | |
3,0 | rozumie potrzebę przekazywania wiedzy innym w stopniu zadawalającym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_C/19_K04 ma kompetencje w zakresie współpracy z członkami projektu | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość potrzeby współpracy z członkami projektu w stopniu zadawalającym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_C/19_K05 rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego | 2,0 | |
3,0 | rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego w stopniu zadawalającym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |