Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: grafika komputerowa i systemy multimedialne
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa | ||
Specjalność | inżynieria oprogramowania | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Pelczar <Malgorzata.Pelczar@zut.edu.pl>, Wiesław Pietruszkiewicz <Wieslaw.Pietruszkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ma charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model urządzenia lub samo urządzenie, program komputerowy, model procesu lub usystematyzowane wyniki badań. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z projektowaniem lub wykonaniem przedsięwzięcia informatycznego, wykonaniem oprogramowania, układu cyfrowego lub urządzenia (komputera) specjalizowanego oraz wyciągania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji. Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy. |
W-2 | Znajomośc zasad pisania pracy oraz sposobu prowadzenia prac badawczych/projektowych niezbędnych do jej wykonania |
W-3 | Zaliczone poprzednie semestry studiów magisterskich. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności samodzielnej realizacji bardziej złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych. |
C-2 | Realizacja badań związanych z tematem pracy dyplomowej i opracowanie tekstowe ich wyników. |
C-3 | Obrona pracy dyplomowej przed komisją wydziałową. |
C-4 | Ukończenie pracy dyplomowej |
C-5 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego |
C-6 | Wykonanie badań, czynności projektowych, analizu lub innych zadań stanowiących autorski wkład dyplomanta |
C-7 | Przygotowanie treści pracy wraz z jej korektami edytorskimi |
C-8 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania (np. ich udoskonalenie). Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej | 500 |
A-PD-2 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego | 30 |
A-PD-3 | Przygotowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania | 5 |
A-PD-4 | Udział w konsultacjach indywidualnych z opiekunem pracy | 15 |
550 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta nad realizacją celów pracy dyplomowej. |
M-2 | Konsultacje wyników etapów pracy dyplomowej z opiekunem naukowym. |
M-3 | Konsultacje dotyczące struktury i treści końcowego opisu wyników pracy dyplomowej. |
M-4 | Objaśnienia oraz wykłady dot. tematyki pracy |
M-5 | Pokazy i projekty związane z zakresem pracy |
M-6 | Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-7 | Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna. |
M-8 | Metoda praktyczna - metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wykonaną pracę dyplomową w sensie jakości jej realizacji, terminowości jej wykonania oraz jakość przedstawienia wyników. |
S-2 | Ocena formująca: Weryfikacja postępu praz oraz zgodności z zakładanym harmonogramem |
S-3 | Ocena formująca: Analiza sposobu wykonania zdefiniowanych zadań badawczych/projektowych |
S-4 | Ocena podsumowująca: Weryfikacja przygotowanej pracy dyplomowej w kontekście jej poprawności merytorycznej, wartości poznawczej oraz umiejętności przygotowania zwartego opracowania prezentującego konkekst badawczy/projektowy, jak i sposób rozwiązania określonych problemów zawodowych |
S-5 | Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej. |
S-6 | Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej. |
S-7 | Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat. |
S-8 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/11_W01 Ma wiedzę i doświadczenie w realizacji wiekszych zadań informatycznych umożliwiającą realizację w firmie informatycznej zadań o podobnym rozmiarze, złożoności i nakładzie pracy. Ma wiedzę o sposobie odbioru i podstawowych wymaganiach względem większych zadań informatycznych. Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań). Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | I_2A_W06, I_2A_W02, I_2A_W10, I_2A_W05 | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/11_U01 Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski. Posiada umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach. Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników. Posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej, umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy. Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie. | I_2A_U02 | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/11_K01 Student ma swiadomość odniesienia sie do prawa w zakresie własności intelektualnej. Opanował umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | I_2A_K04 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/11_W01 Ma wiedzę i doświadczenie w realizacji wiekszych zadań informatycznych umożliwiającą realizację w firmie informatycznej zadań o podobnym rozmiarze, złożoności i nakładzie pracy. Ma wiedzę o sposobie odbioru i podstawowych wymaganiach względem większych zadań informatycznych. Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań). Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | 2,0 | Student nie ma wiedzy i doświadczenia w realizacji wiekszych zadań informatycznych umożliwiających realizację w firmie informatycznej zadań o podobnym rozmiarze, złożoności i nakładzie pracy. NNie ma wiedzy o sposobie odbioru i podstawowych wymaganiach względem większych zadań informatycznych. Nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. |
3,0 | Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań). Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. Ale słabo orientuje się w realizacji wiekszych zadań informatycznych umożliwiających realizację w firmie informatycznej zadań o podobnym rozmiarze, złożoności i nakładzie pracy. | |
3,5 | Ma wiedzę i doświadczenie w realizacji wiekszych zadań informatycznych umożliwiającą realizację w firmie informatycznej zadań o podobnym rozmiarze, złożoności i nakładzie pracy. Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. Ale niekiedy napotyka się na trudności podczas oceny podstawowych wymaganiach względem większych zadań informatycznych. Ma słabą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań). | |
4,0 | Ma wiedzę i doświadczenie w realizacji wiekszych zadań informatycznych umożliwiającą realizację w firmie informatycznej zadań o podobnym rozmiarze, złożoności i nakładzie pracy. Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. Ma wiedzę w ocenie podstawowych wymaganiach względem większych zadań informatycznych. Ale ma słabą wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań). | |
4,5 | Ma wiedzę i doświadczenie w realizacji wiekszych zadań informatycznych umożliwiającą realizację w firmie informatycznej zadań o podobnym rozmiarze, złożoności i nakładzie pracy. Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. Ma wiedzę w ocenie podstawowych wymaganiach względem większych zadań informatycznych. Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań), ale napotyka się na trudności rozszerzenia tej wiedzy podczas realizacji projektów zespołowych. | |
5,0 | Ma wiedzę i doświadczenie w realizacji wiekszych zadań informatycznych umożliwiającą realizację w firmie informatycznej zadań o podobnym rozmiarze, złożoności i nakładzie pracy. Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. Ma wiedzę w ocenie podstawowych wymaganiach względem większych zadań informatycznych. Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań), i w stanie zastosować tę wiedzę podczas realizacji projektów zespołowych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/11_U01 Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski. Posiada umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach. Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników. Posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej, umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy. Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie. | 2,0 | Student nie potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Student nie potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski. Nie posiada umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach. Student nie posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników. Nie posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Student nie posiada umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej, umiejętności samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy, nie w stanie wyciągać wnioski i samodzielnie formułować opinie. |
3,0 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Student napotyka się na trudności samodzielnego opracowywania problemu z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski. Napotyka się na trudności rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach. Student wyjawia słabą umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników. Posiada słabą umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Student posiada słabą umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej oraz umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy, nie w stanie wyciągać uogólnające wnioski i samodzielnie formułować opinie. | |
3,5 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski. Nie mniej, student napotyka się na trudności rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach, wyjawia słabą umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników, posiada słabą umiejętność samodzielnego pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników oraz student posiada słabą umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej oraz umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy. | |
4,0 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski. Posiada dobrą umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach. Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie. Posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Ale student posiada niewystarczającą umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej oraz umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy. | |
4,5 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski. Posiada umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach. Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie. Posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Student posiada umiejętnośći wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej, umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy. Ale student napotyka się na trudności uczestnictwa w realizacji projektu zespołowego. | |
5,0 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski. Posiada umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach. Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników. Posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Student posiada umiejętnośći wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej, umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy lub w skłądzie zespołu, w stanie wyciągać wnioski i formułować opinie. Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/11_K01 Student ma swiadomość odniesienia sie do prawa w zakresie własności intelektualnej. Opanował umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | 2,0 | Student nie ma swiadomości odniesienia się do prawa w zakresie własności intelektualnej i nie opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. |
3,0 | Student ma bardzo słabą swiadomość odniesienia się do prawa w zakresie własności intelektualnej i nie opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
3,5 | Student ma bardzo słabą swiadomość odniesienia się do prawa w zakresie własności intelektualnej i bardzo słabo opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
4,0 | Student ma dobrą swiadomość odniesienia się do prawa w zakresie własności intelektualnej, ale bardzo słabo opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
4,5 | Student ma dobrą swiadomość odniesienia się do prawa w zakresie własności intelektualnej, dosyć dobrze opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. | |
5,0 | Student ma bardzo dobrą swiadomość odniesienia się do prawa w zakresie własności intelektualnej, oraz bardzo dobre opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej. |
Literatura podstawowa
- Żenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej., CeDeWu, Warszawa, 2009, 1
- Sołdek Jerzy, Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki., Instytut Informatyki PS, Szczecin, 1998
- Sołdek J., Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1998
- Dawidziuk S., Pisanie pracy dyplomowej: licencjackiej, inżynierskiej i magisterskiej: Poradnik, Oficyna Wydawnicza WSM, Wyższa Szkoła Menedzerska, Warszawa, 2007, 1
- Kolman Romuald, Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdansk, 2004, 1
- Hindle T., Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie, Warszawa, 2000, 1
Literatura dodatkowa
- Negrino T., PowerPoint. Tworzenie prezentacji. Projekty., Helion, Gliwice, 2005, 1
- Boć Jan, konsultacja filologiczna Jan Miodek, Jak pisać pracę magisterską?, Kolonia Limited, Wrocław, 2009, 7