Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia kultury:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia kultury | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Kultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Charkiewicz <Iwona.Charkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 21 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowe zagadnienia historii sztuki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Intencją dydaktyczną przedmiotu jest wprowadzenie do programu studiów podstawowych informacji dotyczących szeroko pojętej kultury współczesnej w kontekście kultury w ogóle. Ponadto celem przedmiotu jest wprowadzenie wątku humanistycznego w kształcenie na wydziale nauk technicznych i poszukiwanie paraleli między kulturą techniczną a kulturą humanistyczną. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Początek sztuki a odniesienia do wspólczesności Czym jest kultura? Sacrum-profanum Przegląd nurtów wspólczesnej kultury Pojęcie piekna i brzydoty w kulturze Oblicza wojny w sztuce Kolokwium Podsumowanie | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | własna praca studenta - przygotowanie prezentacji na wybrany temat | 15 |
A-W-3 | Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacje | 2 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego (przeźrocze, filmy wideo, itp.. |
M-2 | Podstawową metodą nauczania przedmiotu jest wykład problemowy i wykład informacyjny. Uzupełniające metody to: film, prezentacja multimedialna, dyskusja panelowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca uzyskana z kolokwium (test końcowy) i wyniku pracy semestralnej wykonanej w domu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_A/06/01_W01 WIEDZA: W efekcie przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: 1. definiować oraz redefiniować w stopniu podstawowym problematykę związaną z przedmiotem; 2. analizować i krytycznie odnosić się do współczesnych nurtów kultury; 3. schrakteryzować i rozróżniać oraz zidentyfikować podstawowe nurty kultury; | I_2A_W02 | — | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_A/06/01_U01 W efekcie prowa Analizować i krytycznie odnosić się do współczesnych nurtów kultury; | I_2A_U16 | — | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
I_2A_A/06/01_U02 W efekcie przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętności: 1. sprawnego korzystania z poznania intuicyjnego i kreatywnego wytworów kultury współczesnej; 2. analizy wybranej tematyki i jej przedstawienia w sposób zwarty i logiczny w formie prezentacji multimedialnej | — | — | — | T-W-1 | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_A/06/01_K01 W efekcie przeprowadzonych zajęć student nabywa następujące postawy: 1. chętnego uczestnictwa w kulturze współczesnej poprzez udział w wydarzeniach kulturalnych; 2. świadomego uczestnictwa w kulturze współczesnej poprzez udział w wydarzeniach kulturalnych; 3. wrażliwego odbioru wytworów kulruty; 4. krytyczną i wyrażania własnych ocen podczas uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych; 5. otwartości na kreację własną zgodnie z własnymi zainteresowaniami; | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_A/06/01_W01 WIEDZA: W efekcie przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: 1. definiować oraz redefiniować w stopniu podstawowym problematykę związaną z przedmiotem; 2. analizować i krytycznie odnosić się do współczesnych nurtów kultury; 3. schrakteryzować i rozróżniać oraz zidentyfikować podstawowe nurty kultury; | 2,0 | |
3,0 | Student definiuje w stopniu podstawowym problematykę związaną z przedmiotem; umie analizować i krytycznie odnosić się do współczesnych nurtów kultury; umie schrakteryzować, rozróżniać oraz zidentyfikować podstawowe nurty kultury; | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_A/06/01_U01 W efekcie prowa Analizować i krytycznie odnosić się do współczesnych nurtów kultury; | 2,0 | |
3,0 | Stuent krytycznie odnosi się do współczesnych nurtów kultury; | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_2A_A/06/01_U02 W efekcie przeprowadzonych zajęć student nabywa umiejętności: 1. sprawnego korzystania z poznania intuicyjnego i kreatywnego wytworów kultury współczesnej; 2. analizy wybranej tematyki i jej przedstawienia w sposób zwarty i logiczny w formie prezentacji multimedialnej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi korzystać z poznania intuicyjnego i kreatywnego wytworów kultury współczesnej; umie analizować wybrany dział kultury i przedstawiać w sposób zwarty i logiczny w formie prezentacji multimedialnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_A/06/01_K01 W efekcie przeprowadzonych zajęć student nabywa następujące postawy: 1. chętnego uczestnictwa w kulturze współczesnej poprzez udział w wydarzeniach kulturalnych; 2. świadomego uczestnictwa w kulturze współczesnej poprzez udział w wydarzeniach kulturalnych; 3. wrażliwego odbioru wytworów kulruty; 4. krytyczną i wyrażania własnych ocen podczas uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych; 5. otwartości na kreację własną zgodnie z własnymi zainteresowaniami; | 2,0 | |
3,0 | Student chętnego uczestniczy w kulturze współczesnej poprzez udział w wydarzeniach kulturalnych; świadomie uczestniczy w kulturze współczesnej poprzez udział w wydarzeniach kulturalnych; krytycznie wyraża własne oceny podczas uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych; w sposób otwarty kreuje własne preferencje i zainteresowania kulturalne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- pod redakcją P.Trzeciaka, Sztuka świata+ 1 – 13, Arkady, Warszawa, 1989