Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność systemy komputerowe i technologie mobilne
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandr Cariow <Alexandr.Tariov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie studenta do samodzielnego określenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej.
C-3Zapoznanie studenta z problematyką świadomych bądź nieświadomych plagiatów prac technicznych.
C-4Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac.
C-5Zapoznanie studentów z tematyką i zakresem prac magisterskich realizowanych w Katedrze Architektury Komputerów i Telekomunikacji.
C-6Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych.
C-7Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich.
C-8Ukształtowanie umiejętności prezentowania wyników prac naukowo-badawczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Cele seminarium dyplomowego.1
T-S-2Omówienie procedury dyplomowania na studiach II stopnia na WI ZUT w Szczecinie.1
T-S-3Przedstawienie ogólnej tematyki badań naukowych realizowanych w Katedrze Architektury Komputerów i Telekominikacji.1
T-S-4Charakterystyka wcześniej wykonywanych prac magisterskich pod opieką pracowników Katedry Architektury Komputerów i Telekomunikacji.1
T-S-5Charakterystyka struktury pracy magisterskiej, zakres i cel pracy.1
T-S-6Omówienie problemu plagiatu w pracach magisterskich, sposobu badania prac pod względem plagiatu i wymagań stawianych na Wydziale Informatyki pod tym względem.1
T-S-7Omówienie zasad opracowania formularza tematu, celu i zakresu pracy magisterskiej obowiązującego na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.1
T-S-8Przedstawienie prezentacji własnych propozycji tematów, zakresu i celu prac magisterskich.1
T-S-9Przygotowanie propozycji tematu, zakresu i celu pracy magisterskiej.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie tematu i karty tematu pracy dyplomowej.8
A-S-3Uczestnictwo w zajęciach.10
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja. Studium przypadków. Dyskusja.
M-2Referowanie wybranych tematów połączone z prezentacją materiałów pomocniczych.
M-3Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-4Metoda aktywizująca: seminarium.
M-5Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Osoba odpowiedzialna za kurs wystawia ocenę studentowi dopiero w momencie otrzymania od niego tematu i zakresu pracy magisterskiej. Zagadnienia te muszą zostać ustalone przy współpracy z przyszłym promotorem.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiona studentowi na podstawie jakości przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki związanej z przyszłą pracą dyplomową uwzględniająca ogólną aktywność studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnień i wyciąganiu wniosków.
S-3Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu.
S-4Ocena formująca: Ocena sposobu przedstawienia prezentacji dotyczącej tematu, zakresu i celu pracy magisterskiej.
S-5Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na wszystkich seminariach, ocena jego uczestnictwa w dyskusjach, analizach i wyciąganiu wniosków omawianych zagadnień.
S-6Ocena formująca: Ocena merytoryczna tematu, zakresu i celu pracy magisterskiej przygotowanej przez studenta wraz z opiekunem pracy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D18/7_W01
Seminarium dyplomowe I_2A_D18/7_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studenci rozróżniają tematykę badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne.
I_2A_W04
I_2A_D18/7_W02
Seminarium dyplomowe I_2A_D18/7_W02 W wyniki przeprowadzonych zajęć studenci potrafią zdefiniować i rozpoznać plagiat w pracach naukowych.
I_2A_W02

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D18/7_W01
Seminarium dyplomowe I_2A_D18/7_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studenci rozróżniają tematykę badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne.
2,0
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D18/7_W02
Seminarium dyplomowe I_2A_D18/7_W02 W wyniki przeprowadzonych zajęć studenci potrafią zdefiniować i rozpoznać plagiat w pracach naukowych.
2,0
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Zenderowski Radosław, Praca magisterska, licencjat : krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej., CeDeWu.PL, Warszawa, 2009
  2. Boć Jan, Jak pisać pracę magisterską?, Kolonia Limited, Wrocław, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Przechlewski Tomasz, Seminarium dypPraca magisterska i dyplomowa z programem LaTex : jak szybko tworzyć profesjonalnie wyglądające dokumenty., Wolters Kluwer Polsk, Warszawa, 2011
  2. Dorota Cendrowska, Zrób to lepiej! O sztuce komputerowego składania tekstu., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Cele seminarium dyplomowego.1
T-S-2Omówienie procedury dyplomowania na studiach II stopnia na WI ZUT w Szczecinie.1
T-S-3Przedstawienie ogólnej tematyki badań naukowych realizowanych w Katedrze Architektury Komputerów i Telekominikacji.1
T-S-4Charakterystyka wcześniej wykonywanych prac magisterskich pod opieką pracowników Katedry Architektury Komputerów i Telekomunikacji.1
T-S-5Charakterystyka struktury pracy magisterskiej, zakres i cel pracy.1
T-S-6Omówienie problemu plagiatu w pracach magisterskich, sposobu badania prac pod względem plagiatu i wymagań stawianych na Wydziale Informatyki pod tym względem.1
T-S-7Omówienie zasad opracowania formularza tematu, celu i zakresu pracy magisterskiej obowiązującego na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.1
T-S-8Przedstawienie prezentacji własnych propozycji tematów, zakresu i celu prac magisterskich.1
T-S-9Przygotowanie propozycji tematu, zakresu i celu pracy magisterskiej.2
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie tematu i karty tematu pracy dyplomowej.8
A-S-3Uczestnictwo w zajęciach.10
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/7_W01Seminarium dyplomowe I_2A_D18/7_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studenci rozróżniają tematykę badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W04Ma wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D18/7_W02Seminarium dyplomowe I_2A_D18/7_W02 W wyniki przeprowadzonych zajęć studenci potrafią zdefiniować i rozpoznać plagiat w pracach naukowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0