Wydział Informatyki - Informatyka (N3)
Sylabus przedmiotu Metodologia badań naukowych III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodologia badań naukowych III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Antoni Wiliński <Antoni.Wilinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość metod badawczych oraz zakresu środowiska naukowego ,w którym porusza się doktorant |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie umiejętności w zakresie opracowania artykułu naukowego o zadanym obiekcie badań, wraz z analizą literatury, wyborem metody i procedury badawczej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Studium przypadku - określenie tematu artykułu, wybór wydawcy, opanowaine wytycznych do przygotowania artykułu - przygotowanie szablonu i podziału treści | 2 |
T-A-2 | Studium przypadku - sporządzenie przeglądu literatury związanej z artykułem i ocena dotychczasowego dorobku w obszarze ściśle związanym z tematyką artykułu | 1 |
T-A-3 | Studium przypadku - przygotowanie preambuły do artykułu, postawienie problemu podejmowanego w artykule | 2 |
T-A-4 | Przygotowanie planu i podziału treści | 1 |
T-A-5 | Studium przypadku - przygotowanie treści zasadniczych części artykułu wraz z wynikami badań | 1 |
T-A-6 | Studium przypadku - przygotowanie podsumowania i wniosków w opracowywanym artykule naukowym | 1 |
T-A-7 | Ocena artykułów opracowywanych w studium przypadku - zaliczenie przedmiotu | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach i zalczeniu | 10 |
A-A-2 | praca własna doktoranta nad indywidualnym artykułem naukowym | 30 |
40 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena idywidualnej pracy studenta nad przygotowaniem artykułu naukowego związanego z problematyką badawczą, który powinien być przygotowany zgodnie z wymaganiami wydawczymi |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_3A_A/02-03_U01 Doktorant potrafi przygotować artukuł naukowy | I_3A_U03 | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-6, T-A-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_3A_A/02-03_K01 Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i rozumie potrzebę jego prezntacji | I_3A_K01 | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-6, T-A-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_3A_A/02-03_U01 Doktorant potrafi przygotować artukuł naukowy | 2,0 | Doktorant nie potrafi zaplanować publikację artykułu naukowego |
3,0 | Doktorant potrafi zaplanować publikację artykułu naukowego | |
3,5 | dodatkowo doktorant potrafi postawić problem badawczy na tle przeglądu literatury oraz opracować jego spis treści | |
4,0 | dodatkowo doktorant potrafi poprawnie przygotować treść artykułu | |
4,5 | dodatkowo doktorant potrafi poprawnie opracować podsumowanie i wnioski | |
5,0 | dodatkowo doktorant przygotował publikację do wydawnictwa |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_3A_A/02-03_K01 Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i rozumie potrzebę jego prezntacji | 2,0 | Doktorant nie jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i nie rozumie potrzebę jego prezntacji |
3,0 | Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu w stopniu znaczącym i rozumie potrzebę jego prezntacji ale w ograniczonym zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu w stopniu znaczącym i rozumie w pełni potrzebę jego prezntacji | |
4,5 | ||
5,0 | Doktorant jest wpełni świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i wpełni rozumie potrzebę jego prezntacji |