Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie
Sylabus przedmiotu Planowanie przedsięwzięć internetowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Planowanie przedsięwzięć internetowych | ||
Specjalność | systemy komputerowe i oprogramowanie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Wątróbski <Jaroslaw.Watrobski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 9 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z matodykami zarzadzania projektami |
C-2 | Ukształtowanie umiejetnosci tworzenia pełnej dokumentacji projektowej z użyciem oprogramowania MS Project |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Omówienie zasad obowiązujących na zjęciach oraz przybliżenie środowiska aplikacji MS Project | 2 |
T-L-2 | Harmonogramowanie przedsięwzięć usług cyfrowych - diagramy Ganta i diagramy sieciowe Perta | 4 |
T-L-3 | Finansowe planowanie przedsięwzięć cyfrowych | 4 |
T-L-4 | Monitorowanie i rozliczanie przedsięwzięć opartych na usługach cyfrowych | 4 |
T-L-5 | Realizacja rzeczowa i zamykanie projektu internetowego | 1 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Realizacja projektu zespołowego w grupach 3-5 osobowych. Celem jest zaprojektowanie usługi bazującej na technologii iternetowej.W zakres przesięwzięcia wchodzić będzie plan projektu, jego harmonogramy rzeczowy oraz finansowy, dokumentacja związana z jego zamykaniem oraz rozliczeniem W założeniu przedsięwzięcie powinno być przygotowane jako usługa innowacyjna. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | PODSTAWY ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI | 3 |
T-W-2 | PLANOWANIE PRZEDSIĘWZIĘĆ (Zasady planowania projektów Planowanie zakresu projektu, Cykl życia projektu, fazy projektu Metody planowania sieciowego, harmonogram projektu Planowanie zasobów, bilansowanie zasobów) | 3 |
T-W-3 | PLANOWANIE PRZEDSIĘWZIĘĆ (Ryzyko w projektach: zagrożenia, szanse Jakość w projektach, zmiany, konfiguracja Komunikacja w projektach, plan komunikacji, spotkania, dokumenty Zamknięcie projektu, zarządzanie wiedzą) | 3 |
T-W-4 | Rachunkowość zarządcza w projektach | 3 |
T-W-5 | Realizacja i zamykanie projektu | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w laboratoriach | 15 |
A-L-2 | Konsultacje | 2 |
A-L-3 | Zaliczenie zajęć | 2 |
A-L-4 | przygotowanie się do laboratoriów i sporządzenie sprawozdań | 12 |
31 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Samodzielna praca w zespołach | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 12 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
A-W-4 | Udział w zaliczeniu formy zajęć | 2 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny uzupełniony w prezentacje multimedialna Dyskusja Cwiczenia laboratoryjne Praca zespołowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiagnietych przez studentów efektów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/02_W01 Ma podstawowa wiedze pozwalajaca dobrac metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu | I_1A_W06, I_1A_W11, I_1A_W16 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/02_U01 Umie planowac projekt pracujac w zespole i indywidualnie oraz sporzadzac dokumentacje projektowa i budzet projektu | I_1A_U09, I_1A_U01, I_1A_U05 | — | — | C-2 | T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/02_W01 Ma podstawowa wiedze pozwalajaca dobrac metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu | 2,0 | Student nie posiada zadowalającej wiedzy w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru podstawowych metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu | |
3,5 | Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu. | |
4,5 | Student posiada dobrą wiedzę w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu. Student umie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie doboru metod i technik planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu. Student umie poprawnie zastosować te metody w rzeczywistych złożonych projektach |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/02_U01 Umie planowac projekt pracujac w zespole i indywidualnie oraz sporzadzac dokumentacje projektowa i budzet projektu | 2,0 | Student nie umie planowac projektu pracujac w zespole i indywidualnie oraz sporzadzac dokumentacje projektowa i budzet projektu |
3,0 | Student umie planowac wybrane obszary projektu pracujac w zespole i indywidualnie | |
3,5 | Student umie planowac wybrane obszary projektu pracujac w zespole i indywidualnie oraz umie sporzadzac dokumentacje projektowa i budzet | |
4,0 | Student umie dobrze planowac wybrane obszary projektu pracujac w zespole i indywidualnie oraz sporzadzac dokumentacje projektowa i budzet | |
4,5 | Student umie bardzo dobrze planowac wybrane obszary projektu pracujac w zespole i indywidualnie oraz sporzadzac dokumentacje projektowa i budzet | |
5,0 | Student umie bardzo dobrze planowac wszystkie obszary projektu pracujac w zespole i indywidualnie oraz sporzadzac dokumentacje projektowa i budzet |
Literatura podstawowa
- Project Management Institute - PMI, Project Management Body of Knowlege, Drexel Hill, PMI, USA, 2008
- Futrel R. i in., Quality software project management, Printice Hall PTP, New York, USA, 2002