Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie
Sylabus przedmiotu Systemy i platformy biznesu elektronicznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy i platformy biznesu elektronicznego | ||
Specjalność | systemy komputerowe i oprogramowanie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 9 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy projektowania, podstawy tworzenia serwisów WWW |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS, platformy e-learningu) |
C-2 | Nabycie praktycznych umiejetnosci projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS, platformy e-learningu) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza funkcjonalnosci platform handlu elektronicznego | 2 |
T-L-2 | Projekt i realizacja przykładowego sklepu internetowego | 8 |
T-L-3 | Analiza funkcjonalnosci systemów zarzadzania trescia | 2 |
T-L-4 | Projekt i realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS | 8 |
T-L-5 | Analiza funkcjonalnosci systemów do nauczania zdalnego | 2 |
T-L-6 | Projekt i realizacja platformy e-learningowej wraz z przykładowymi zasobami dydaktycznymi | 8 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systemy handlu elektronicznego | 2 |
T-W-2 | Platformy B2B i systemy płatnosci | 2 |
T-W-3 | Systemy zarzadzania trescia serwisów internetowych | 2 |
T-W-4 | Funkcjonalnosc wybranych CMS-ów | 4 |
T-W-5 | Platformy nauczania zdalnego | 2 |
T-W-6 | Aspekty inzynierskie kształcenia na odległosc | 2 |
T-W-7 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajeciach | 30 |
A-L-2 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec | 1 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta) | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta) | 5 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Cwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania przykładowych systemów i platform biznesu elektronicznego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/08_W01 Student potrafi omówic budowe, funkcjonalnosc platform handlu elektronicznego, systemów zarzadzania trescia, platform naczania zdalnego oraz orientowac sie w rynku dostepnych systemów | I_1A_W06, I_1A_W16, I_1A_W23 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/08_U01 Student potrafi wykonac projekt oraz praktycznie zrealizowac sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalnosci w oparciu o wybrany system CMS oraz postawic platforme elearningowa na wybranym systemie | I_1A_U09, I_1A_U06, I_1A_U12, I_1A_U14 | — | — | C-2 | T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O9/08_K01 Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW, platforma e-learningowa) w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych | I_1A_K07, I_1A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/08_W01 Student potrafi omówic budowe, funkcjonalnosc platform handlu elektronicznego, systemów zarzadzania trescia, platform naczania zdalnego oraz orientowac sie w rynku dostepnych systemów | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojec zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, nie zna głównych systemów w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, nie zna funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego |
3,0 | Student ogólnie orientuje sie w pojeciach zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna ogólnie główne systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego | |
3,5 | Student orientuje sie w pojeciach zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna główne systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego | |
4,0 | Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego | |
4,5 | Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych | |
5,0 | Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych, potrafi dobierac i uzasadniac dobór konkretnych rozwiazan do oczekiwanych celów biznesowych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/08_U01 Student potrafi wykonac projekt oraz praktycznie zrealizowac sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalnosci w oparciu o wybrany system CMS oraz postawic platforme elearningowa na wybranym systemie | 2,0 | Student nie zrealizował wszystkich zadan zwiazanych z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy elearningowej |
3,0 | Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, ale funkcjonalnosc tych rozwiazan jest niewielka | |
3,5 | Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalnosc tych rozwiazan jest wystarczajaca | |
4,0 | Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia | |
4,5 | Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb | |
5,0 | Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego, serwisu WWW oraz platformy e-learningowej, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb, wypełnienie zasobami serwisów zostało zrealizowane w sposób ponad przecietny |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O9/08_K01 Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW, platforma e-learningowa) w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych | 2,0 | Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych |
3,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci | |
3,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu | |
4,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu | |
4,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzedzi projektowych oraz funkcjonalnosci róznych systemów | |
5,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego, systemie CMS, platformie e-learningowej, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzedzi projektowych oraz funkcjonalnosci róznych systemów, ma swiadomosc potrzeb monitorowania i koordynacji postepów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej |
Literatura podstawowa
- Ric Shreves, Joomla! Biblia, Helion, Gliwice, 2013, II
- Thord Daniel Hedengren, Podrecznik WordPressa, Smashing Magazine, Helion, Gliwice, 2013
- Piotr Brzózka, Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platforme e-learningowa, Helion, Gliwice, 2011
- Piotr Karwatka, Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedzera, Helion, Gliwice, 2013