Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Technologie marketingu elektronicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie marketingu elektronicznego
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 9

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 30 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL7 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy języka HTML

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
C-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych2
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam4
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych4
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych4
T-L-5Wykorzystanie wybranych platform społecznościowych w marketingu i analizy sieci społecznych4
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych4
T-L-7Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i systemów rekomendujących4
T-L-8Zastosowanie wybranych metod ekstrakcji wiedzy4
30
wykłady
T-W-1Modele komunikacji w marketingu elektronicznym2
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych2
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego2
T-W-4Marketing w mediach społecznościowych2
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych2
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna2
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych2
T-W-8Marketing z udziałem poczty elektronicznej2
T-W-9Alternatywne formy marketingu elektronicznego2
T-W-10Działania PR i budowanie wizerunku2
T-W-11Platformy handlu elektronicznego i algorytmy rekomendujące2
T-W-12Platformy B2B w komunikacji marketingowej2
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym2
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji2
T-W-15Uwarunkowania prawne marketingu elektronicznego2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań28
A-L-3Konsultacje do laboratoriów2
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu28
A-W-3Konsultacje do wykładu3
61

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/09_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
I_1A_W20, I_1A_W23C-1, C-2T-W-11, T-W-3, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-15, T-W-12, T-W-9, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-L-2, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-4, T-L-6, T-L-1M-2, M-1S-2, S-1
I_1A_O9/09_W02
Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
I_1A_W08, I_1A_W17C-1, C-2T-W-3, T-W-13, T-W-5, T-W-14, T-L-8, T-L-6, T-L-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/09_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
I_1A_U09, I_1A_U20, I_1A_U05C-1, C-2T-W-11, T-W-3, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-15, T-W-12, T-W-9, T-W-13, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-14, T-W-2, T-W-6, T-L-8, T-L-2, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-4, T-L-6, T-L-1M-2, M-1S-2, S-1
I_1A_O9/09_U02
Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
I_1A_U12, I_1A_U19C-1, C-2T-W-13, T-W-5, T-W-14, T-W-6, T-L-8, T-L-6M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/09_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
I_1A_K07, I_1A_K03C-1, C-2T-W-11, T-W-3, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-15, T-W-12, T-W-9, T-W-13, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-14, T-W-2, T-W-6, T-L-8, T-L-2, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-4, T-L-6, T-L-1M-2, M-1S-2, S-1
I_1A_O9/09_K02
Komepetencje w zakresie zastosowań metod analitycznych w systemach marketingu elektronicznego.
I_1A_K07, I_1A_K01C-1, C-2T-W-3, T-W-13, T-W-5, T-W-14, T-W-2, T-L-8, T-L-3, T-L-6, T-L-1M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/09_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z marketingiem elektronicznym. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
I_1A_O9/09_W02
Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
3,5Zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Zna podstawowe algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Zna algorytmy i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności marketingu elektronicznego.
5,0Bradzo dobrze zna pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Dobrze zna algorytmy stosowane w pomiarach efektywności marketingu elektronicznego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/09_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie umie korzystać z systemów marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy marketingu elektronicznego.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemymarketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
I_1A_O9/09_U02
Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
2,0Nie umie nawet w podstawowym zakresie wykorzystać metod analityczne w marketingu elektronicznym.
3,0Umie w podstawowym zakresie wykorzystać metody analityczne w marketingu elektronicznym.
3,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi.
4,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać podstawowe algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
5,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym zaawansowane technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać zaawansowane algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/09_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
I_1A_O9/09_K02
Komepetencje w zakresie zastosowań metod analitycznych w systemach marketingu elektronicznego.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie.
4,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Gregor B, Stawiszyński M., E-Commerce, Branta, Warszawa, 2004
  2. Afuah A., Biznes internetowy - strategie i modele., Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 2003
  3. Liana Evans, Bartosz Sałbut, Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Helion, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007
  2. Zoll F., Prawo handlu elektronicznego, Branta, Warszawa, 2010
  3. Andy Sernovitz, Marketing szeptany, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
  4. Calvin Jones, Damian Ryan, Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych2
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam4
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych4
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych4
T-L-5Wykorzystanie wybranych platform społecznościowych w marketingu i analizy sieci społecznych4
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych4
T-L-7Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i systemów rekomendujących4
T-L-8Zastosowanie wybranych metod ekstrakcji wiedzy4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Modele komunikacji w marketingu elektronicznym2
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych2
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego2
T-W-4Marketing w mediach społecznościowych2
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych2
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna2
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych2
T-W-8Marketing z udziałem poczty elektronicznej2
T-W-9Alternatywne formy marketingu elektronicznego2
T-W-10Działania PR i budowanie wizerunku2
T-W-11Platformy handlu elektronicznego i algorytmy rekomendujące2
T-W-12Platformy B2B w komunikacji marketingowej2
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym2
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji2
T-W-15Uwarunkowania prawne marketingu elektronicznego2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań28
A-L-3Konsultacje do laboratoriów2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu28
A-W-3Konsultacje do wykładu3
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/09_W01Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W20zna wybrane metody i techniki dotyczące podstaw podejmowania decyzji
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
C-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-W-11Platformy handlu elektronicznego i algorytmy rekomendujące
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego
T-W-4Marketing w mediach społecznościowych
T-W-10Działania PR i budowanie wizerunku
T-W-8Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-15Uwarunkowania prawne marketingu elektronicznego
T-W-12Platformy B2B w komunikacji marketingowej
T-W-9Alternatywne formy marketingu elektronicznego
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych
T-W-1Modele komunikacji w marketingu elektronicznym
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych
T-L-7Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i systemów rekomendujących
T-L-5Wykorzystanie wybranych platform społecznościowych w marketingu i analizy sieci społecznych
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z marketingiem elektronicznym. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/09_W02Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
I_1A_W17zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
C-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji
T-L-8Zastosowanie wybranych metod ekstrakcji wiedzy
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
3,5Zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Zna podstawowe algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Zna algorytmy i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności marketingu elektronicznego.
5,0Bradzo dobrze zna pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Dobrze zna algorytmy stosowane w pomiarach efektywności marketingu elektronicznego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/09_U01Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
C-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-W-11Platformy handlu elektronicznego i algorytmy rekomendujące
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego
T-W-4Marketing w mediach społecznościowych
T-W-10Działania PR i budowanie wizerunku
T-W-8Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-15Uwarunkowania prawne marketingu elektronicznego
T-W-12Platformy B2B w komunikacji marketingowej
T-W-9Alternatywne formy marketingu elektronicznego
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych
T-W-1Modele komunikacji w marketingu elektronicznym
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna
T-L-8Zastosowanie wybranych metod ekstrakcji wiedzy
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych
T-L-7Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i systemów rekomendujących
T-L-5Wykorzystanie wybranych platform społecznościowych w marketingu i analizy sieci społecznych
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy marketingu elektronicznego.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemymarketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/09_U02Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
I_1A_U19ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
C-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna
T-L-8Zastosowanie wybranych metod ekstrakcji wiedzy
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie nawet w podstawowym zakresie wykorzystać metod analityczne w marketingu elektronicznym.
3,0Umie w podstawowym zakresie wykorzystać metody analityczne w marketingu elektronicznym.
3,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi.
4,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać podstawowe algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
5,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym zaawansowane technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać zaawansowane algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/09_K01Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
I_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
C-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-W-11Platformy handlu elektronicznego i algorytmy rekomendujące
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego
T-W-4Marketing w mediach społecznościowych
T-W-10Działania PR i budowanie wizerunku
T-W-8Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-15Uwarunkowania prawne marketingu elektronicznego
T-W-12Platformy B2B w komunikacji marketingowej
T-W-9Alternatywne formy marketingu elektronicznego
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych
T-W-1Modele komunikacji w marketingu elektronicznym
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna
T-L-8Zastosowanie wybranych metod ekstrakcji wiedzy
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych
T-L-7Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i systemów rekomendujących
T-L-5Wykorzystanie wybranych platform społecznościowych w marketingu i analizy sieci społecznych
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/09_K02Komepetencje w zakresie zastosowań metod analitycznych w systemach marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
I_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
C-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych
T-L-8Zastosowanie wybranych metod ekstrakcji wiedzy
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie.
4,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań.