Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Programowanie w języku C#:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie w języku C#
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>, Tomasz Wierciński <Tomasz.Wiercinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 20 2,90,38zaliczenie
wykładyW6 30 3,10,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw zagadnień z zakresu programowania komputerów
W-2Znajomość podstaw teorii algorytmów i struktur danych
W-3Znajomość teorii programowania obiektowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów zasobów platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
C-2Ukształtowanie umiejętności posługiwania się typami danych, operatorami i instrukcjami języka C#
C-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-4Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz dynamiczną identyfikacją typów i atrybutami.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Znajomość platformy Visual Studio.NET i tworzenie prostych kodów2
T-L-2Operatory języka C# , tworzenie klas, obiektów i metod2
T-L-3Tablice i łańcuchi znakowe w C# i przeciążanie operatorów2
T-L-4Indeksatory, właściwości, dziedziczenie klas, interfejsy, struktury i przeliczenia2
T-L-5Wykorzystanie środków wejścia-wyjścia2
T-L-6Indeksatory i właściwości2
T-L-7Interfejsy, struktury i przeliczenia2
T-L-8Delegaty i zdarzenia2
T-L-9Dynamiczna identyfikacja typów, reflekcje i atrybuty2
T-L-10Podstawy technologii LINQ2
20
wykłady
T-W-1Własności platformy programowania Microsoft.NET2
T-W-2Struktura kodów i typy danych w C#2
T-W-3Instrukcje języka, tworzenie klas, dziedziczenie klas, tworzenie instancji obiektów klas, modele pamięci2
T-W-4Tablice i łańcuchy znakowe w C#2
T-W-5Przeciążanie operatorów, właściwości i indeksatory2
T-W-6Metody wirtualne, klasy i metody abstrakcyjne2
T-W-7Interfejsy, struktury, przeliczenia2
T-W-8Wyjątki2
T-W-9Techniki wejścia-wyjścia danych w C#2
T-W-10Delegaty, zdarzenia i lambda-wyrażenia2
T-W-11Przestrzenie nazw, preprocesor C#, pliki konfiguracyjne2
T-W-12Dynamiczna identyfikacja typów, atrybuty2
T-W-13Typy generyczne2
T-W-14Wsażniki i kod nienadzorowany w C#2
T-W-15Podstawy technologii LINQ2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia dydaktyczne20
A-L-2Ukończenie sprawozdania z lab. w domu20
A-L-3Udział w konsultacjach do lab.6
A-L-4Zaliczenie każdego zadania laboratoryjnego5
A-L-5Wykonywanie zadań indywidualnych - praca własna studenta35
86
wykłady
A-W-1Zajęcia dydaktyczne30
A-W-2Wykonanie zadań domowych z tematów przedstawionych na wykładach, znajomość proponowanej literatury z tematów przedmiotu30
A-W-3Przygotowanie do egzaminu22
A-W-4Udział w konsultacjach do wykładów6
A-W-5Badania indywidualne2
A-W-6Egzamin2
92

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykłady informacyjne
M-2Metoda problemowa: wykłady problemowe.
M-3Metoda aktywizująca: dyskusje dydaktyczne
M-4Metoda praktyczna: posługiwanie się zasobami multimedialnymi na wykładach oraz ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Laboratorium: ocena zadań realizowanych w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: Laboratorium: ocena stopnia wykonania zadania laboratoryjnego - pod koniec każdych laboratoriów
S-3Ocena podsumowująca: Laboratorium: sumeryczna ocena stopnia wykonania zadań laboratoryjnych - pod koniec semestru
S-4Ocena podsumowująca: Wykłady: ocena stopnia opanowania tematami przedstyawionymi na wykładach - egzamin końcowy z przedmiotu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/03_W01
Opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, zna strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framewoek i skutecznie korzysta z funkcjonalności tej platformy.
I_1A_W06C-2T-W-5M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/03_U01
Analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach; formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu; opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania; strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów; zastosowuje tworzony program w C# do rozwiązania konkretnych problemów.
I_1A_U03C-1, C-2, C-3, C-4M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/03_K01
Wykazuje kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów; wykazuje otwartość na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole; we współpracy z innymi członkami zaspołu postępuje zgodnie z zasadami etyki.
I_1A_K04C-1, C-2, C-3, C-4M-2, M-3, M-4, M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/03_W01
Opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, zna strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framewoek i skutecznie korzysta z funkcjonalności tej platformy.
2,0Student nie w stanie przeanalizować postawione zadanie, wybrać jeżykowe zasoby jego realizacji w postaci kodu w C# i napisać kod realizujcy te zadanie.
3,0Student może opisać projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), ale słabo orinetuje się w tym, jakie zasoby języka C# mogą być używane do skutecznej realizacji kodu.
3,5Studen może opisać projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), może wybrać zasoby języka C# do realizacji projektu programu i tworzy kod programu w C#, ale ma trudności w ocenie optymalności proponowanego przez niego rozwiązania.
4,0Student może opisać projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, posługiwując się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, ale napotyka się na trudności co do posługiwania się zaawansowanymi zasobami języka C# do realizacji optymalnego i skutecznego kodu.
4,5Student opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, ale slabo zna ogólną strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framework.
5,0Student opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, zna strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framewoek i skutecznie korzysta z funkcjonalności tej platformy.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/03_U01
Analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach; formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu; opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania; strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów; zastosowuje tworzony program w C# do rozwiązania konkretnych problemów.
2,0Student nie w stanie przeanalizować postawione zadanie, wybrać jeżykowe zasoby jego realizacji w postaci kodu w C# i napisać kod realizujcy te zadanie.
3,0Student może przeanalizować poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikać wyniki działania kodu na testowych przykładach, ale napotyka się na trudności formułuwania zadania na projekt programu w języku C# w kategoriach klas i obiektów, a także ma trudności z oceną optymalności wykorzystania standardowych i zaawansowanych zasobów języka C#.
3,5Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, ale ma trudności z oceną poprawności strukturyzacji programu w postaci klas i obiektów i modyfikacji programu do rozwiązania konkretnych problemów.
4,0Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów/ ale ma trudności z modyfikacją kodu i jego optymalizacją w crlu przystosowania programu do rozwiązania poszczególnych problemów.
4,5Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów, modyfikuje kod w celu jego optymalizacji (w razie potrzeby), ale napotyka się na trudności posługiwania się zaawansowanymi technikami programowania wC#, w tym Biblioteką klas standardowych środowiska .NET Framework.
5,0Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez niego lub innego eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów, modyfikuje kod w celu jego optymalizacji (w razie potrzeby), posługiwując się w razie potrzeby zaawansowanymi technikami programowania wC#, w tym Biblioteką klas standardowych środowiska .NET Framework.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/03_K01
Wykazuje kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów; wykazuje otwartość na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole; we współpracy z innymi członkami zaspołu postępuje zgodnie z zasadami etyki.
2,0Student nie wykazuje kreatywności i zdolności do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole i we współpracy z innymi członkami zaspołu nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,0Student wykazuje pewną kreatywność w optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, ale nie wykazuje otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole i we współpracy z innymi członkami zaspołu nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5Student wykazuje pewną kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, ale niekiedy nie wykazuje otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole i we współpracy z innymi członkami zaspołu nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki.
4,0Student wykazuje kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, ale niekiedy nie wykazuje otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole i we współpracy z innymi członkami zaspołu nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki.
4,5Student wykazuje dobrą kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, a także wykazuje otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole, ale we współpracy z innymi członkami zaspołu nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki.
5,0Student wykazuje dobrą kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, a także wykazuje otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole i we współpracy z innymi członkami zaspołu postępuje zgodnie z zasadami etyki.

Literatura podstawowa

  1. John Sharp, C# 2010. Krok po kroku, Edycja Polska Microsoft Press, Warszawa, 2010
  2. Stephen C. Perry, C# i .NET, Helion, Gliwice, 2006
  3. Klaus Michelsen, Szkoła programowania. Język C#, Helion, Gliwice, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Jesse Liberty, Brian MacDonalds, Wprowadzenie do C# 2005, Helion, Gliwice, 2006
  2. Andrew Troelsen, Język C# i platforma .NET, MIKOM, Warszawa, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Znajomość platformy Visual Studio.NET i tworzenie prostych kodów2
T-L-2Operatory języka C# , tworzenie klas, obiektów i metod2
T-L-3Tablice i łańcuchi znakowe w C# i przeciążanie operatorów2
T-L-4Indeksatory, właściwości, dziedziczenie klas, interfejsy, struktury i przeliczenia2
T-L-5Wykorzystanie środków wejścia-wyjścia2
T-L-6Indeksatory i właściwości2
T-L-7Interfejsy, struktury i przeliczenia2
T-L-8Delegaty i zdarzenia2
T-L-9Dynamiczna identyfikacja typów, reflekcje i atrybuty2
T-L-10Podstawy technologii LINQ2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Własności platformy programowania Microsoft.NET2
T-W-2Struktura kodów i typy danych w C#2
T-W-3Instrukcje języka, tworzenie klas, dziedziczenie klas, tworzenie instancji obiektów klas, modele pamięci2
T-W-4Tablice i łańcuchy znakowe w C#2
T-W-5Przeciążanie operatorów, właściwości i indeksatory2
T-W-6Metody wirtualne, klasy i metody abstrakcyjne2
T-W-7Interfejsy, struktury, przeliczenia2
T-W-8Wyjątki2
T-W-9Techniki wejścia-wyjścia danych w C#2
T-W-10Delegaty, zdarzenia i lambda-wyrażenia2
T-W-11Przestrzenie nazw, preprocesor C#, pliki konfiguracyjne2
T-W-12Dynamiczna identyfikacja typów, atrybuty2
T-W-13Typy generyczne2
T-W-14Wsażniki i kod nienadzorowany w C#2
T-W-15Podstawy technologii LINQ2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia dydaktyczne20
A-L-2Ukończenie sprawozdania z lab. w domu20
A-L-3Udział w konsultacjach do lab.6
A-L-4Zaliczenie każdego zadania laboratoryjnego5
A-L-5Wykonywanie zadań indywidualnych - praca własna studenta35
86
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Zajęcia dydaktyczne30
A-W-2Wykonanie zadań domowych z tematów przedstawionych na wykładach, znajomość proponowanej literatury z tematów przedmiotu30
A-W-3Przygotowanie do egzaminu22
A-W-4Udział w konsultacjach do wykładów6
A-W-5Badania indywidualne2
A-W-6Egzamin2
92
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/03_W01Opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, zna strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framewoek i skutecznie korzysta z funkcjonalności tej platformy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności posługiwania się typami danych, operatorami i instrukcjami języka C#
Treści programoweT-W-5Przeciążanie operatorów, właściwości i indeksatory
Metody nauczaniaM-4Metoda praktyczna: posługiwanie się zasobami multimedialnymi na wykładach oraz ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratorium: ocena zadań realizowanych w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie w stanie przeanalizować postawione zadanie, wybrać jeżykowe zasoby jego realizacji w postaci kodu w C# i napisać kod realizujcy te zadanie.
3,0Student może opisać projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), ale słabo orinetuje się w tym, jakie zasoby języka C# mogą być używane do skutecznej realizacji kodu.
3,5Studen może opisać projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), może wybrać zasoby języka C# do realizacji projektu programu i tworzy kod programu w C#, ale ma trudności w ocenie optymalności proponowanego przez niego rozwiązania.
4,0Student może opisać projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, posługiwując się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, ale napotyka się na trudności co do posługiwania się zaawansowanymi zasobami języka C# do realizacji optymalnego i skutecznego kodu.
4,5Student opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, ale slabo zna ogólną strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framework.
5,0Student opisuje projekt programu w terminach zasobów C# (klas, obiektów, komponentów itd.), wybiera skuteczne zasoby języka C# do realizacji projektu programu, tworzy kod programu w C#, skutecznie posługiwuje się standardowymi zasobami języka C# do realizacji programu, a także zaawansowanymi zasobami przedstawionymi w Bibliotece klas podstawowych środowiska Visual Studio, zna strukturę platformy programowania komponentowego .NET Framewoek i skutecznie korzysta z funkcjonalności tej platformy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/03_U01Analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach; formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu; opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania; strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów; zastosowuje tworzony program w C# do rozwiązania konkretnych problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów zasobów platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
C-2Ukształtowanie umiejętności posługiwania się typami danych, operatorami i instrukcjami języka C#
C-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-4Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz dynamiczną identyfikacją typów i atrybutami.
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca: dyskusje dydaktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratorium: ocena zadań realizowanych w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie w stanie przeanalizować postawione zadanie, wybrać jeżykowe zasoby jego realizacji w postaci kodu w C# i napisać kod realizujcy te zadanie.
3,0Student może przeanalizować poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikać wyniki działania kodu na testowych przykładach, ale napotyka się na trudności formułuwania zadania na projekt programu w języku C# w kategoriach klas i obiektów, a także ma trudności z oceną optymalności wykorzystania standardowych i zaawansowanych zasobów języka C#.
3,5Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, ale ma trudności z oceną poprawności strukturyzacji programu w postaci klas i obiektów i modyfikacji programu do rozwiązania konkretnych problemów.
4,0Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów/ ale ma trudności z modyfikacją kodu i jego optymalizacją w crlu przystosowania programu do rozwiązania poszczególnych problemów.
4,5Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów, modyfikuje kod w celu jego optymalizacji (w razie potrzeby), ale napotyka się na trudności posługiwania się zaawansowanymi technikami programowania wC#, w tym Biblioteką klas standardowych środowiska .NET Framework.
5,0Student analizuje poprawność działania tworzonego kodu w C# oraz weryfikuje wyniki działania kodu na testowych przykładach, formułuje zadanie na projekt programu w języku C# na podstawie określonego przez niego lub innego eksperta problemu, opracowuje projekt programu w języku C# na podstawie sformulowanego zadania, strukturyzuje projekt programu w postaci klas i obiektów, modyfikuje kod w celu jego optymalizacji (w razie potrzeby), posługiwując się w razie potrzeby zaawansowanymi technikami programowania wC#, w tym Biblioteką klas standardowych środowiska .NET Framework.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/03_K01Wykazuje kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów; wykazuje otwartość na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole; we współpracy z innymi członkami zaspołu postępuje zgodnie z zasadami etyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów zasobów platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
C-2Ukształtowanie umiejętności posługiwania się typami danych, operatorami i instrukcjami języka C#
C-3Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-4Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz dynamiczną identyfikacją typów i atrybutami.
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa: wykłady problemowe.
M-3Metoda aktywizująca: dyskusje dydaktyczne
M-4Metoda praktyczna: posługiwanie się zasobami multimedialnymi na wykładach oraz ćwiczenia laboratoryjne.
M-1Metoda podająca: wykłady informacyjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Laboratorium: sumeryczna ocena stopnia wykonania zadań laboratoryjnych - pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje kreatywności i zdolności do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole i we współpracy z innymi członkami zaspołu nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,0Student wykazuje pewną kreatywność w optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, ale nie wykazuje otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole i we współpracy z innymi członkami zaspołu nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5Student wykazuje pewną kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, ale niekiedy nie wykazuje otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole i we współpracy z innymi członkami zaspołu nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki.
4,0Student wykazuje kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, ale niekiedy nie wykazuje otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole i we współpracy z innymi członkami zaspołu nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki.
4,5Student wykazuje dobrą kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, a także wykazuje otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole, ale we współpracy z innymi członkami zaspołu nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki.
5,0Student wykazuje dobrą kreatywność i zdolność do optymalizacji metod rozwiązania sformułowanych problemów, a także wykazuje otwartości na współpracę z innymi twórcami projektu w zespole i we współpracy z innymi członkami zaspołu postępuje zgodnie z zasadami etyki.