Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Projekt zespołowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt zespołowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mariusz Borawski <mborawski@wi.zut.edu.pl>, Piotr Buczyński <piotr-buczynski@zut.edu.pl>, Krzysztof Kraska <Krzysztof.Kraska@zut.edu.pl>, Sławomir Wernikowski <Slawomir.Wernikowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 30 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotów realizowanych w poprzedzających semestrach, a w szczególności: wiedza z zakresu budowy i zasady komputera, algorytmów, języków programowania, technik cyfrowych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, programowania, inżynierii oprogramowania, inżynierii systemów informacyjnych i baz danych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1udział w zajęciach30
A-P-2Studia literaturowe uzupełniające wiedzę do wykonania projektu10
A-P-3Dyskusje z członkami zespołu i dokonanie ustaleń projektowych10
A-P-4Praca własna nad projektem - wykonanie zadania członka zespołu projektowego30
A-P-5Opracowanie projektu - praca własna studenta50
A-P-6Opracowanie dokumentacji projektowej26
A-P-7Udział w konsultacjach20
A-P-8Przedstawienie projektu do oceny3
179

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/19_W01
Student powinien posiadać wiedzę pozwalającą mu na wykonanie projektu i implementację systemu dla konrektnego zadania.
I_1A_W12, I_1A_W13, I_1A_W07, I_1A_W08, I_1A_W09, I_1A_W11, I_1A_W14, I_1A_W16, I_1A_W18, I_1A_W19, I_1A_W21, I_1A_W22, I_1A_W23C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/19_U01
Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Student potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
I_1A_U08, I_1A_U09, I_1A_U02, I_1A_U11, I_1A_U14, I_1A_U16, I_1A_U17, I_1A_U19, I_1A_U03C-1M-1S-1
I_1A_C/19_U02
gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu; sprawność w komunikowaniu się w zespole.
I_1A_U02C-1M-1S-1
I_1A_C/19_U03
potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
I_1A_U05C-1M-1S-1
I_1A_C/19_U04
potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
I_1A_U20C-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/19_K01
ma swiadomość dzielenia się wiedzą, szczególnie w zakresie współpracy z członkami zespołu.
I_1A_K06, I_1A_K01C-1M-1S-1
I_1A_C/19_K02
ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego oraz rozumie aspety prawne związane z pracą projektową
I_1A_K07, I_1A_K02C-1M-1S-1
I_1A_C/19_K03
rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
I_1A_K04C-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/19_W01
Student powinien posiadać wiedzę pozwalającą mu na wykonanie projektu i implementację systemu dla konrektnego zadania.
2,0Student nie posiada wymaganej wiedzy
3,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych
3,5Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku
4,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania.
4,5Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. Wie jak wykonać zadanie.
5,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. Wie jak wykonać zadanie. Wie co można polepszyć i poprawić.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/19_U01
Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Student potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
2,0Student nie umie projektować i implementować.
3,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu.
3,5Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie wykonać proste czynności projektowe.
4,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować system lub urządzenie.
4,5Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować i zaimplementować system lub wykonać urządzenie.
5,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować i zaimplementować system lub wykonać urządzenie. Umie wykonać dokumentację.
I_1A_C/19_U02
gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu; sprawność w komunikowaniu się w zespole.
2,0Nie umie komunikować się w zespole.
3,0Udziela się w zespole w stopniu podstawowym.
3,5Udziela się w zespole w stopniu ponad podstawowym.
4,0Jest komunikatywny.
4,5Jest zainteresowany komunikacją w zespole.
5,0Umie przejąć inicjatywę i prowadzić grupę.
I_1A_C/19_U03
potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
2,0Nie umie tworzyć dokumentacji.
3,0Umie opracować dokumentację użytkownika.
3,5Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną.
4,0Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną, stosując generatory dokumentacji.
4,5Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną, stosując generatory dokumentacji i dołączając diagramy UML.
5,0W sposób doskonały umie wykonać dokumentację.
I_1A_C/19_U04
potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
2,0Nie umie się dokształcać.
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0Umie korzystać z dodatkowej literatury aby pozyskać kolejne umiejętności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/19_K01
ma swiadomość dzielenia się wiedzą, szczególnie w zakresie współpracy z członkami zespołu.
2,0Nie ma świadomości dzielenia się wiedzą.
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0Ma pełną świadomość odnośnie dzielenia się wiedzą.
I_1A_C/19_K02
ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego oraz rozumie aspety prawne związane z pracą projektową
2,0Nie zna zasad etyki zawodowej i nie zna spektów prawnych.
3,0Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu podstawowym.
3,5Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu ponad podstawowym.
4,0Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu dobrym.
4,5Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu ponad dobrym.
5,0Dokładnie zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne.
I_1A_C/19_K03
rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
2,0Nie rozumie potrzeby informowania o wynikach pracy.
3,0Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy.
3,5Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i umie to wykonać.
4,0Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i odpowiednio umie to wykonać.
4,5Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i umie to wykonać w dobry sposób.
5,0Doskonale rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy.

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1udział w zajęciach30
A-P-2Studia literaturowe uzupełniające wiedzę do wykonania projektu10
A-P-3Dyskusje z członkami zespołu i dokonanie ustaleń projektowych10
A-P-4Praca własna nad projektem - wykonanie zadania członka zespołu projektowego30
A-P-5Opracowanie projektu - praca własna studenta50
A-P-6Opracowanie dokumentacji projektowej26
A-P-7Udział w konsultacjach20
A-P-8Przedstawienie projektu do oceny3
179
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_W01Student powinien posiadać wiedzę pozwalającą mu na wykonanie projektu i implementację systemu dla konrektnego zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W12ma podstawową wiedzę dotyczącą metod sztucznej inteligencji
I_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W07ma wiedzę w zakresie technologii sieciowych
I_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
I_1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów telekomunikacyjnych
I_1A_W11ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania przedsięwzięciami (projektami) informatycznymi
I_1A_W14zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem
I_1A_W16ma wiedzę dotyczącą możliwości zastosowania informatyki w różnych dziedzinach aktywności ludzkiej (np. w przemyśle, zarządzaniu i medycynie)
I_1A_W18ma wiedzę w zakresie podstaw modelowania systemów
I_1A_W19zna podstawowe pojęcia związane ze sterowaniem procesami fizycznymi
I_1A_W21ma wiedzę w zakresie technologii mobilnych
I_1A_W22zna podstawy zasad zapewniania bezpieczeństwa systemów informatycznych
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wymaganej wiedzy
3,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych
3,5Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku
4,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania.
4,5Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. Wie jak wykonać zadanie.
5,0Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. Wie jak wykonać zadanie. Wie co można polepszyć i poprawić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U01Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Student potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U08ma umiejętność konfigurowania urządzeń wchodzących w skład systemów telekomunikacyjnych i mobilnych
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U11ma umiejętność projektowania i tworzenia systemów relacyjnych baz danych
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U16ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych
I_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
I_1A_U19ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie projektować i implementować.
3,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu.
3,5Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie wykonać proste czynności projektowe.
4,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować system lub urządzenie.
4,5Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować i zaimplementować system lub wykonać urządzenie.
5,0Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować i zaimplementować system lub wykonać urządzenie. Umie wykonać dokumentację.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U02gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu; sprawność w komunikowaniu się w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie komunikować się w zespole.
3,0Udziela się w zespole w stopniu podstawowym.
3,5Udziela się w zespole w stopniu ponad podstawowym.
4,0Jest komunikatywny.
4,5Jest zainteresowany komunikacją w zespole.
5,0Umie przejąć inicjatywę i prowadzić grupę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U03potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie tworzyć dokumentacji.
3,0Umie opracować dokumentację użytkownika.
3,5Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną.
4,0Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną, stosując generatory dokumentacji.
4,5Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną, stosując generatory dokumentacji i dołączając diagramy UML.
5,0W sposób doskonały umie wykonać dokumentację.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U04potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie się dokształcać.
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0Umie korzystać z dodatkowej literatury aby pozyskać kolejne umiejętności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K01ma swiadomość dzielenia się wiedzą, szczególnie w zakresie współpracy z członkami zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K06ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw patriotyzmu, humanizmu i tolerancji oraz otwartości i współpracy w środowiskach wielokulturowych
I_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości dzielenia się wiedzą.
3,0
3,5
4,0
4,5
5,0Ma pełną świadomość odnośnie dzielenia się wiedzą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K02ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego oraz rozumie aspety prawne związane z pracą projektową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
I_1A_K02świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zasad etyki zawodowej i nie zna spektów prawnych.
3,0Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu podstawowym.
3,5Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu ponad podstawowym.
4,0Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu dobrym.
4,5Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu ponad dobrym.
5,0Dokładnie zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K03rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie potrzeby informowania o wynikach pracy.
3,0Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy.
3,5Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i umie to wykonać.
4,0Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i odpowiednio umie to wykonać.
4,5Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i umie to wykonać w dobry sposób.
5,0Doskonale rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy.