Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Obrazy współczesnego kina i ich rozwój:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Obrazy współczesnego kina i ich rozwój | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Małecki <> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wskazanie studentom współczesnych nurtów kina i ich wpływu na rozwój kina. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zajecia organizacyjne: omowienie zasad uczestnictwa, zakresu i zaliczenia przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Skrócona historia kina i jego znaczenie dla współczesnego postrzegania obrazu filmowego | 2 |
T-W-3 | Najważniejsi twórcy kina klasyki i ich dzieła mające wpływ dla rozwoju obrazów współczesnego kina | 2 |
T-W-4 | Zobrazowanie współczesnych nurtów kina, najważniejsze przykłady i kierunki rozwoju | 1 |
T-W-5 | Najważniejsi twórcy współczesnego kina i ich wpływ na rozwój sztuki współczesnej | 2 |
T-W-6 | Kino mówi obrazem – co wyróżnia kino współczesne na tle poprzednich dekad | 1 |
T-W-7 | Kierunek rozwoju współczesnego kina | 1 |
T-W-8 | Kino wielkich wytwórni i mistrzowie kina autorskiego | 1 |
T-W-9 | Wpływ twórców kina autorskiego i artystycznego na postrzeganie współczesnego kina | 1 |
T-W-10 | Polscy twórcy kina współczesnego i ich najważniejsze osiągnięcia | 2 |
T-W-11 | Jak oglądać, gdzie szukać, jak oceniać obrazy współczesnego kina | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udzial w zajeciach | 15 |
A-W-2 | Czytanie literatury | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyklad informacyjny, pogadanka |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie aktywnoci studentow |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_A/03/02_W01 Student ma wiedze na temat wspolczesnego kina w kontekscie jego uksztaltowania historycznego | — | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_A/03/02_W01 Student ma wiedze na temat wspolczesnego kina w kontekscie jego uksztaltowania historycznego | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat historii kina |
3,0 | Student posiada wiedze na temat współczesnych nurtów kina i ich wpływu na rozwój kina | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T. Lubelski, Historia kina polskiego, Videograf II, 2009
- M. Hendrykowski, Historia filmowego Oscara, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, 1988
- T. Lubelski, K. J. Zarębski, Historia kina polskiego, Fundacja Kino, 2006