Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Analiza matematyczna i algebra liniowa II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza matematyczna i algebra liniowa II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Stępień <Zofia.Stepien@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zofia Stępień <Zofia.Stepien@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość przemiotu w zakresie semestru pierwszego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych. |
C-2 | Uświadomienie potrzeby systematycznej i uczciwej pracy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozwiązywanie zadań i problemów w zakresie treści programowych omawianych na wykładzie. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rachunek różniczkowy funkcji rzeczywistej jednej zmiennej: asymptoty funkcji. Zastosowanie rachunku różniczkowego. | 2 |
T-W-2 | Liczby zespolone, wzór Eulera. | 4 |
T-W-3 | Całka nieoznaczona, wzory na całkowanie przez podstawianie i przez części, całkowanie funkcji wymiernych i innych rodzajów funkcji. | 4 |
T-W-4 | Całka oznaczona, obliczanie całki oznaczonej, całki niewłaściwe, zastosowanie całek. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych . | 30 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań, przygotowanie do sprawdzianów. | 52 |
A-A-3 | Konsultacje. | 4 |
86 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów oraz wkazanej literatury. | 15 |
A-W-3 | Przygotownie do egzaminu. | 32 |
A-W-4 | Egzamin. | 2 |
64 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy. |
M-2 | Ćwiczenia audytoryje, dyskusja, metody problemowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny połączony z egzaminem ustnym. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdziany zaliczające ćwiczenia audytoryjne oraz poprawy sprawdzianów. |
S-3 | Ocena formująca: Wykład: na podstawie dyskusji. Ćwiczenia audytoryjne: na podstawie samodzielnego lub z pomocą grupy rozwiązywania zadań przy tablicy. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_B/01/2_W01 Student zna i rozumie definicje, twierdzeniara i algorytmy omawiane w ramach przedmiotu. | I_1A_W01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_B/01/2_U01 Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedzę oraz znalezione w literatyrze fakty do rozwiazywania zadań oraz problemów matematycznych i inzynierskich | I_1A_U17, I_1A_U20 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_B/01/2_K01 Student zna ograniczenia wlasnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia się oraz systematycznej i uczciwej pracy | I_1A_K02, I_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_B/01/2_W01 Student zna i rozumie definicje, twierdzeniara i algorytmy omawiane w ramach przedmiotu. | 2,0 | Student nie opanował podstawowych definicji i twierdzeń omawianych w ramach przedmiotu |
3,0 | Student ma braki w wiadomościach z zakresu podstawowego i trudności w rozumieniu niektórych pojęć, ale braki te nie przekreślają możliwości dalszego kształcenia się . | |
3,5 | Student zna większość podstawowych definicji, twierdzeń i wzorów. Jest w stanie - sprawdzić definicje na przykładach , - niektóre twierdzenia zinterpretować geometrycznie. - odtworzyc na podobnych przykładaćh omawiane algorytmy | |
4,0 | Student zna prawie wszystkie podstawowe definicje, twierdzenia i wzory. Jest w stanie -formulować definicje i sprawdzić na przykładach, - twierdzenia interpretować geometrycznie, - wyprowadzić niektóre wzory - odtworzyć na podobnych przykładach wprowadzone algorytmy - dobrać wlasciwe algorytmy do konkretnych zadań | |
4,5 | Student zna pelny zakres definicji, twierdzeń i wzorów omawianych w ramach przedmiotu. Jest w stanie: - poprawnie definicjiować pojęcia i objaśnić własności wynikajace z definicji, wymienić stosowne przykłady i sprawdzić je na podstawie definicjii. - poprawnie formułować twierdzenia z użyciem symboli matematycznych, wyjasnić ich interpretację geometryczną lub fizyczną, wytlumaczyć rolę kontrprzykładow - wyprowadzać wzory | |
5,0 | Student zna pełny zakres wiedzy omawianych w ramach przedmiotu.poszerzoną w wyniku studiowania dodatkowej literatury jJest w stanie - poprawnie definiować pojęcia i objaśnić własności wynikające z definicji, wymienić stosowne przyklady i sprawdzić je na podstawie definicji -poprawnie formułowac twierdzenia z uzyciem symboli matematycznych, wyjaśnić ich interpretacje geometryczną lub fizyczną, wytlumaczyć rolę kontrprzykladów - wyprowadzać w oparciu o poznane algorytmy wzory - przeprowadzić proste rozumowanie dedukcyjne - formulowac uogólnienia i sprawdzać je |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_B/01/2_U01 Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedzę oraz znalezione w literatyrze fakty do rozwiazywania zadań oraz problemów matematycznych i inzynierskich | 2,0 | Student nie spr\elnia wymagań na ocene 3 |
3,0 | Student potrafi rozwiązywac proste zadania z zakresu tresci programowych o niewielkim stopniu trudności. Wykonuje obliczenia i przeksztalcenia algebraiczne bez rażacych błędów. Przedstawia rozwiazanie poprawne, jednak mało przejrzyste i bez komentarza. | |
3,5 | Student potrafi rozwiazywać typowe zadania o srednim poziomie trudności rachunkowej. Sprawnie wykonuje obliczenia, jedynie z ledami rachunkowymi nie wpływajacymi na wynik. Przedstawia poprawny tok rozumowania i przejrzysty sposób zapisu z nielicznymi usterkami. | |
4,0 | Student potrafi rozwiazywac zadania o zlozonej tresci i srednim poziomie trudnosci rachunkowej. Poprawnie wykonuje obliczenia. Przedstawia poprawny tok rozumowania i przejrzysty zapis z uzyciem jezyka symbolicznego i poprawnym komentarzem. Weryfikuje uzyskane wyniki | |
4,5 | Student potrafi rozwiazywac zadania o zlozonej treści na wysokim stopniu trudnosci rachunkowej. Przedstawia poprawny tok rozumowania z przejrzystym zapisem z uzyciem jezyka symbolicznego. Weryfikuje i interpretuje uzyskane wyniki. Posiada umiejetnosc wyrazania w jezyku algebry obiektow geometrycznych i relacji miedzy nimi. | |
5,0 | Student potrafi rozwiązywac zadania o zlozonej tresci i wysokim stopniu trudnosci rachunkowej. Sprawnie posluguje się jezykim matematyki i technikami rachunkowymi z racjonalnym planowaniem i samodzilną kontrolą wyniku. Posiada umiejetność wyrażania w języku algebry obiektow geometrycznych i relacji miedzy nimi oraz posługiwania sie wyobraznią przestrzenną. Potrafi uczyć się samodzielnie z wykorzystaniem roznych żrodeł informacji. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_B/01/2_K01 Student zna ograniczenia wlasnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia się oraz systematycznej i uczciwej pracy | 2,0 | Student nie uczeszcz na zajecia . Na kolokwiach i egzaminach pracuje nieuczciwuie |
3,0 | Student uczeszcza na zajecia . Przygotowuje sie do zajec na poziomie dostatecznym Na kolokiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie. | |
3,5 | Student uczeszcza na zajecia Przygotowuje sie do zajęć systematycznie W zajeciach uczestniczy z umiarkowanym zaangażowaniem. Na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie | |
4,0 | Student uczeszcza na zajecia Przygotowuje sie systematycznie do zajęć Aktywnie uczestniczy w zajeciach Na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie | |
4,5 | Student uczęszcza na zajęcia Systematycznie i zaangazowaniem przygotowuję się do zajęc Atywnie uczestniczy w zajęciach podejmując się opracowania nowych zagadnień Samodzielnie pracuje na egzaminach i kolokwiach | |
5,0 | Student uczęszcz na zajęcia Systematycznie i z dużym zaangażowaniem przygotowuje się do zajęć Aktywnie uczestniczy w zajęciach podejmując się opracowania nowych zagadnień w oparciu o dodatkową literaturę Jest liderem w grupie Potrafi dociekliwie i precyzyjnie stawiać pytania służące pogłębieniu własnego zrozumienia przedmiotu. |
Literatura podstawowa
- Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas, Analiza matematyczna 1. Definicje, twiierdzenia, wzory, GiS, Wrocław, 2007, Dostępne są różne wydania
- Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas, Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2007, Dostępne są różne wydania
- Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas, Algebra liniowa 1, Oficyna wydawnicza GiS, Wrocław, 2006, Dostępne dą różne wydania
- Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas, Algebra liniowa 1. Przykłady i zadania, Oficyna wydawnica GiS, Wrocław, 2006, Dostępne są różne wydania
Literatura dodatkowa
- W. Żakowski, L. Kołodziej, Matematyka cz. 1., WNT, Warszawa, 2003