Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Platformy e-learningowe - Przedmiot obieralny IV:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Platformy e-learningowe - Przedmiot obieralny IV | ||
Specjalność | systemy komputerowe i oprogramowanie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomść podstaw informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zapoznanie studenta z problematyka: - tworzenia kursów nauczania zdalnego - standardów i systemów nauczania zdalnego - zagadnien współpracy człowiek – komputer w e-learningu - zarządzania platformami nauczania zdalnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego | 10 |
T-L-2 | Umieszczenie kursu na platformie | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI) w e-learningu | 3 |
T-W-2 | Standardy w nauczaniu zdalnym | 5 |
T-W-3 | Platformy nauczania zdalnego | 3 |
T-W-4 | Dedykowane rozwiazania programowe i systemowe w nauczaniu zdalnym | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie kursu nauczania zdlanego | 18 |
33 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 7 |
A-W-4 | Egzamin | 3 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Biezaca ocena kursów wykonywanych na laboratoriach |
S-2 | Ocena formująca: Wykłady - zaliczenie w formie egzaminu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O/4/03_W01 Po odbyciu tego kursu student zdobędzie wiedze pozwalającą na projektowanie efektywnego środowiska kursu e-learningowego. | I_1A_W14, I_1A_W23 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O/4/03_U01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego i umieszcznia ich na platformach e-learningowych. | I_1A_U12, I_1A_U14 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O/4/03_W01 Po odbyciu tego kursu student zdobędzie wiedze pozwalającą na projektowanie efektywnego środowiska kursu e-learningowego. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć związanych z nauczaniem na odległość. |
3,0 | Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość. | |
3,5 | Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do prostych zadań projektowych. | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do typowych zadań projektowych. Potrafi interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość. | |
4,5 | Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do typowych zadań projektowych. Potrafi interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość. | |
5,0 | Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległość i potrafi odnieś ją do różnych zadań projektowych. Potrafi twórczo interpretować standardy związane z nauczaniem na odległość. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O/4/03_U01 Po odbyciu tego kursu student zdobedzie umiejetnosci pozwalajace na projektowanie kursów nauczania zdalnego i umieszcznia ich na platformach e-learningowych. | 2,0 | Student nie potrafi stworzyć szkieletu protego kursu nauczania na odległość. |
3,0 | Student potrafi stworzyć szkielet protego kursu nauczania na odległość. | |
3,5 | Student potrafi stworzyć szkielet protego kursu nauczania na odległość i napełnić go treścią związaną z danym przedmiotem. | |
4,0 | Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS. | |
4,5 | Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurować. | |
5,0 | Student potrafi opracować kurs nauczania na odległość dla danego przedmiotu i umieścić go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurować. Dodatkowo potrafi dołączyć do opracowanego przez siebie kursu inne interaktywne moduły. |
Literatura podstawowa
- Różewski P., Kusztina E., Tadeusiewicz R., Zaikin O., Intelligent Open Learning Systems: Concepts, models and algorithms, Springer, Springer Berlin / Heidelberg, 2011, Intelligent Systems Reference Library, Vol. 22
- Różewski P., Kusztina E., Zaikin O., Modele i metody zarządzania procesem Otwartego Nauczania Zdalnego, IBS PAN, Warszawa- Szczecin, 2008, Seria: Badania Systemowe, tom 61
Literatura dodatkowa
- Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa, 2007, Wydanie II