Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | grafika komputerowa i systemy multimedialne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Frejlichowski <dfrejlichowski@wi.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie procedury dyplomowania. Przedstawienie profilu katedry, głównych kierunków badań, pracowników (potencjalnych promotorów). Prezentacja potencjalnych tematów prac, ich zakresu. Przedstawienie pozytywnych i negatywnych przykładów. Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych z realizowaną specjalnością. Ich celem jest znalezienie przez studentów tematu pracy oraz promotora, a także określenie udziału w prowadzeniu badań naukowych w dyscyplinie informatyka. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie na podstawie indywidualnego kontaktu z przyszłym promotorem karty tematu pracy dyplomowej. | 10 |
A-S-3 | Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy | 3 |
28 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja. Studium przypadków. Dyskusja. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Osoba odpowiedzialna za kurs wystawia ocenę studentowi dopiero w momencie otrzymania od niego tematu i zakresu pracy dyplomowej. Zagadnienia te muszą zostać ustalone przy współpracy z przyszłym promotorem. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/05_W01 Ma wiedzę niezbędną do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalności. | I_2A_W05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/05_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. | I_2A_U02 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/05_W01 Ma wiedzę niezbędną do przygotowania tematu i zakresu pracy dyplomowej na specjalności. | 2,0 | Brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej. |
3,0 | Student ma wiedzę wystarczającą do sformułowania tematu, celu oraz podstawowego zakresu swojej pracy dyplomowej. | |
3,5 | Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy. | |
4,0 | Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. | |
4,5 | Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści. | |
5,0 | Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści. Student potrafi także przygotować i omówić szczegółowy plan prac, z podziałem na poszczególne zadania, rozdziały i z uwzględnieniem przewidywanych ram czasowych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/05_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej. | 2,0 | Brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej. |
3,0 | Student ma wiedzę wystarczającą do sformułowania tematu, celu oraz podstawowego zakresu swojej pracy dyplomowej. | |
3,5 | Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy. | |
4,0 | Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. | |
4,5 | Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści. | |
5,0 | Student posiada wiedzę niezbędną do sformułowania tematu, celu i zakresu swojej pracy dyplomowej oraz sprecyzowania poszczególnych planowanych etapów (rozdziałów) pracy, jak również zawartości (ogólnie sformułowanej, na bazie wstępnej analizy problemu i przeglądu literatury naukowej) poszczególnych części pracy. Dodatkowo student potrafi wskazać wybrane pozycje bibliograficzne i odnieść je do poszczególnych rozdziałów opracowanego wstępnego spisu treści. Student potrafi także przygotować i omówić szczegółowy plan prac, z podziałem na poszczególne zadania, rozdziały i z uwzględnieniem przewidywanych ram czasowych. |