Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi
Sylabus przedmiotu Zaawansowane techniki grafiki komputerowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zaawansowane techniki grafiki komputerowej | ||
Specjalność | grafika komputerowa i systemy multimedialne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Mantiuk <Radoslaw.Mantiuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | umiejętność programowania w języku C/C++ |
W-2 | umięjętność implementacji aplikacji z wykorzystaniem bibliotek graficznych czasu rzeczywistego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie z zaawansowanymi technikami programowanie gier komputerowych |
C-2 | umiejętność wykorzystania teoretycznej wiedzy na temat systemów grafiki w praktycznych projektach informatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem projektów programistycznych |
C-3 | kompetencje personalne w zakresie odszukiwania, analizy i wykorzystania w praktycznych projektach wiedzy zdobytej na wykładach, w Internecie i literaturze |
C-4 | kompetencje społeczne w zakresie wymiany wiedzy z innymi studentami oraz współpracy przy implementacji oprogramowania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | opracowanie, implementacja oraz testowanie wybranego zagadnienia z zakresu programowania algorytmów grafiki komputerowej | 60 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Synteza obrazów metodą śledzenia promieni | 6 |
T-W-2 | Techniki syntezy obrazów uwzględniające model oświetlenia globalnego | 6 |
T-W-3 | Techniki syntezy obrazów bazujące na wykorzystaniu danych w postaci obrazów rastrowych | 4 |
T-W-4 | Reprezenacja i przetwarzania danych geometrycznych | 4 |
T-W-5 | Techniki przyśpieszania syntezy obrazów | 6 |
T-W-6 | Struktury danych | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 60 |
A-P-2 | realizacja projektu indiwidualnego poza godzinami zajęć | 20 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu | 2 |
82 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | studia literaturowe oraz prototypowanie rozwiązań | 50 |
A-W-3 | udział w konsultacjach i egzaminie | 7 |
A-W-4 | nauka do egzaminu | 20 |
107 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny i konwersatoryjny |
M-2 | dyskusja dydaktyczna i merytoryczna związana z zajęciami projektowymi |
M-3 | merytoryczna dyskusja na temat indywidualnych projektów realizowanych przez studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena postępów w pracach projektowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne i ustne |
S-3 | Ocena podsumowująca: końcowa ocena realizowanego projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/04_W01 opanowanie wiedzy z zakresu technik programowania gier komputerowych | I_2A_W04 | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/04_U01 zdobycie praktycznych umiejętności programowania gier komputerowych | I_2A_U10, I_2A_U16, I_2A_U02, I_2A_U03, I_2A_U07, I_2A_U08 | — | C-2 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D17/04_K01 zdobycie indywidualnych kompetencji w zakresie rozwiązywania problemów technicznych metodami informatycznymi | I_2A_K06, I_2A_K01, I_2A_K02 | — | C-3, C-4 | T-P-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/04_W01 opanowanie wiedzy z zakresu technik programowania gier komputerowych | 2,0 | |
3,0 | opanowanie powstawowego zakresu wiedzy przekazywanego w czasie wykładu, w szczególności reguł przyczynowo-skutkowych łączących poszczególne obszary wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/04_U01 zdobycie praktycznych umiejętności programowania gier komputerowych | 2,0 | |
3,0 | zrealizowany projekt spełniający minimalne kryteria | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D17/04_K01 zdobycie indywidualnych kompetencji w zakresie rozwiązywania problemów technicznych metodami informatycznymi | 2,0 | |
3,0 | zrealizowany projekt spełniający minimalne kryteria, fakt zrealizowania projektu świadczy o zdobyciu kompretencji dostatecznych dop zaliczenia przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andrew S. Glassner, Principles of Digital Image Synthesis, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco, 1995, 1,2
- Henrik Wann Jensen, Realistic Image Synthesis Using Photon Mapping, A K Peters, 2001, 2
- Tomas Akenine-Moller, Eric Haines, Naty Hoffman, Real-Time Rendering, A K peters, USA, 2008, 3