Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi

Sylabus przedmiotu Metody personalizacji serwisów internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody personalizacji serwisów internetowych
Specjalność internet w zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 15 0,70,38zaliczenie
wykładyW3 15 1,30,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy języka HTML

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami personalizacji
C-2Zapoznanie studentów z różnymi architekturami systemów personalizacji
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów personalizacji
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów personalizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Systemy rekomendujące i personalizacja w handlu elektronicznym2
T-L-2Filtracja kolaboracyjna w systemach personalizacji2
T-L-3Metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych zorientowane na personalizację2
T-L-4Metody segmentacji użytkowników w systemach personalizacji2
T-L-5Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym3
T-L-6Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych4
15
wykłady
T-W-1Personalizacja systemów internetowych i kierunki rozwoju2
T-W-2Systemy rekomendujące i filtracja kolaboracyjna2
T-W-3Metody ekstrakcji wiedzy zorientowane na personalizację2
T-W-4Metody zwiększania efektywności witryn internetowych poprzez personalizację2
T-W-5Zastosowanie metod segmentacji użytkowników w systemach personalizacji2
T-W-6Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym2
T-W-7Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-L-3Przygotowanie sprawozdań z laboratoriów3
20
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu15
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-W-4Egzamin2
34

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/04_W01
Wiedza w zakresie metod personalizacji systemów internetowych
I_2A_W08, I_2A_W09C-2, C-1, C-3, C-4T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2, S-1
I_2A_D15/04_W02
Wiedza w zakresie projektowania, programowania i stosowania systemów personalizacji
I_2A_W08, I_2A_W09C-2, C-1, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-W-7M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/04_U01
Umiejętność implementacji metod personalizacji systemów internetowych
I_2A_U09, I_2A_U05, I_2A_U14C-2, C-1, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2, S-1
I_2A_D15/04_U02
Umiejętność projektowania interfejsów użytkownika i pomiarów użyteczności systemów internetowych
I_2A_U09, I_2A_U14C-2, C-1, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/04_K01
Kompetencje w zakresie metod personalizacji systemów internetowych
I_2A_K01, I_2A_K04C-2, C-1, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/04_W01
Wiedza w zakresie metod personalizacji systemów internetowych
2,0Nie zna podstawowych pojęć i metod personalizacji serwisów internetowych.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia i metody personalizacji serwisów internetowych
3,5Zna w stopniu dostatecznym metody personalizacji serwisów internetowych i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych stosowane w systemach personalizacji.
4,0Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych i metody taksonomiczne stosowane w systemach personalizacji.
4,5Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach personalizacji.
5,0Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne oraz metody eksploracji zasobów tekstowych i metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach personalizacji. Posiada wiedzę na temat wydajności algorytmów przetwarzania danych i umie porównać różne rozwiązania.
I_2A_D15/04_W02
Wiedza w zakresie projektowania, programowania i stosowania systemów personalizacji
2,0Nie zna podstawowych pojęć i metod personalizacji serwisów internetowych.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia i metody personalizacji serwisów internetowych
3,5Zna w stopniu dostatecznym metody personalizacji serwisów internetowych i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych stosowane w systemach personalizacji.
4,0Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych i metody taksonomiczne stosowane w systemach personalizacji.
4,5Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach personalizacji.
5,0Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne oraz metody eksploracji zasobów tekstowych i metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach personalizacji. Posiada wiedzę na temat wydajności algorytmów przetwarzania danych i umie porównać różne rozwiązania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/04_U01
Umiejętność implementacji metod personalizacji systemów internetowych
2,0Nie umie stosować metod personalizacji serwisów internetowych.
3,0Umie skorzystać z pakietów oprogramowania i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych.
3,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych w prostych zadaniach personalizacji.
4,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych w personalizacji.
4,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych w personalizacji.
5,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować zaawansowane metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody
I_2A_D15/04_U02
Umiejętność projektowania interfejsów użytkownika i pomiarów użyteczności systemów internetowych
2,0Nie umie stosować metod personalizacji serwisów internetowych.
3,0Umie skorzystać z pakietów oprogramowania i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych.
3,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych w prostych zadaniach personalizacji.
4,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych w personalizacji.
4,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych w personalizacji.
5,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować zaawansowane metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/04_K01
Kompetencje w zakresie metod personalizacji systemów internetowych
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w obszarze w personalizacji systemów internetowych.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z personalizacją systemów internetowych.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z personalizacją systemów internetowych.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z personalizacją systemów internetowych.

Literatura podstawowa

  1. Zdravko M., Larose D., Eksploracja zasobów internetowych, PWN, Warszawa, 2007
  2. Cichosz P., Systemy uczące się, WNT, Warszawa, 2007
  3. Ash T., Strona docelowa. Optymalizacja, testy, konwersja, Helion, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kalbach J., Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny, Helion, Warszawa, 2008
  2. Kruk S., Przetestuj ją sam! Steve Krug o funkcjonalności stron internetowych, Helion, Warszawa, 2010
  3. Karwatka T., Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem?, Helion, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Systemy rekomendujące i personalizacja w handlu elektronicznym2
T-L-2Filtracja kolaboracyjna w systemach personalizacji2
T-L-3Metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych zorientowane na personalizację2
T-L-4Metody segmentacji użytkowników w systemach personalizacji2
T-L-5Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym3
T-L-6Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Personalizacja systemów internetowych i kierunki rozwoju2
T-W-2Systemy rekomendujące i filtracja kolaboracyjna2
T-W-3Metody ekstrakcji wiedzy zorientowane na personalizację2
T-W-4Metody zwiększania efektywności witryn internetowych poprzez personalizację2
T-W-5Zastosowanie metod segmentacji użytkowników w systemach personalizacji2
T-W-6Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym2
T-W-7Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-L-3Przygotowanie sprawozdań z laboratoriów3
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu15
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
A-W-4Egzamin2
34
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/04_W01Wiedza w zakresie metod personalizacji systemów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W08Ma rozszerzoną wiedzę o podstawowych zadaniach eksploracji i analizy danych zarówno ilościowych jak i jakościowych
I_2A_W09Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z różnymi architekturami systemów personalizacji
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami personalizacji
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów personalizacji
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów personalizacji
Treści programoweT-L-1Systemy rekomendujące i personalizacja w handlu elektronicznym
T-W-1Personalizacja systemów internetowych i kierunki rozwoju
T-W-2Systemy rekomendujące i filtracja kolaboracyjna
T-W-3Metody ekstrakcji wiedzy zorientowane na personalizację
T-W-4Metody zwiększania efektywności witryn internetowych poprzez personalizację
T-W-5Zastosowanie metod segmentacji użytkowników w systemach personalizacji
T-W-6Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym
T-W-7Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć i metod personalizacji serwisów internetowych.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia i metody personalizacji serwisów internetowych
3,5Zna w stopniu dostatecznym metody personalizacji serwisów internetowych i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych stosowane w systemach personalizacji.
4,0Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych i metody taksonomiczne stosowane w systemach personalizacji.
4,5Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach personalizacji.
5,0Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne oraz metody eksploracji zasobów tekstowych i metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach personalizacji. Posiada wiedzę na temat wydajności algorytmów przetwarzania danych i umie porównać różne rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/04_W02Wiedza w zakresie projektowania, programowania i stosowania systemów personalizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W08Ma rozszerzoną wiedzę o podstawowych zadaniach eksploracji i analizy danych zarówno ilościowych jak i jakościowych
I_2A_W09Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z różnymi architekturami systemów personalizacji
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami personalizacji
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów personalizacji
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów personalizacji
Treści programoweT-L-1Systemy rekomendujące i personalizacja w handlu elektronicznym
T-L-2Filtracja kolaboracyjna w systemach personalizacji
T-L-3Metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych zorientowane na personalizację
T-L-4Metody segmentacji użytkowników w systemach personalizacji
T-L-6Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych
T-L-5Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym
T-W-7Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć i metod personalizacji serwisów internetowych.
3,0Zna w stopniu dostatecznym pojęcia i metody personalizacji serwisów internetowych
3,5Zna w stopniu dostatecznym metody personalizacji serwisów internetowych i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych stosowane w systemach personalizacji.
4,0Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych i metody taksonomiczne stosowane w systemach personalizacji.
4,5Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach personalizacji.
5,0Zna dobrze metody personalizacji serwisów internetowych, umie je szczegółowo omówić i ma wiedzę na temat ich zastosowań. Zna metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych, metody taksonomiczne oraz metody eksploracji zasobów tekstowych i metody analizy sieci społecznych stosowane w systemach personalizacji. Posiada wiedzę na temat wydajności algorytmów przetwarzania danych i umie porównać różne rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/04_U01Umiejętność implementacji metod personalizacji systemów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U09Potrafi wydobywać wiedzę zawartą w dużych zbiorach danych
I_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
I_2A_U14Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z różnymi architekturami systemów personalizacji
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami personalizacji
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów personalizacji
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów personalizacji
Treści programoweT-L-1Systemy rekomendujące i personalizacja w handlu elektronicznym
T-L-2Filtracja kolaboracyjna w systemach personalizacji
T-L-3Metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych zorientowane na personalizację
T-L-4Metody segmentacji użytkowników w systemach personalizacji
T-L-6Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych
T-L-5Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym
T-W-1Personalizacja systemów internetowych i kierunki rozwoju
T-W-2Systemy rekomendujące i filtracja kolaboracyjna
T-W-3Metody ekstrakcji wiedzy zorientowane na personalizację
T-W-4Metody zwiększania efektywności witryn internetowych poprzez personalizację
T-W-5Zastosowanie metod segmentacji użytkowników w systemach personalizacji
T-W-6Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym
T-W-7Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie stosować metod personalizacji serwisów internetowych.
3,0Umie skorzystać z pakietów oprogramowania i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych.
3,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych w prostych zadaniach personalizacji.
4,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych w personalizacji.
4,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych w personalizacji.
5,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować zaawansowane metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/04_U02Umiejętność projektowania interfejsów użytkownika i pomiarów użyteczności systemów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U09Potrafi wydobywać wiedzę zawartą w dużych zbiorach danych
I_2A_U14Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z różnymi architekturami systemów personalizacji
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami personalizacji
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów personalizacji
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów personalizacji
Treści programoweT-W-1Personalizacja systemów internetowych i kierunki rozwoju
T-W-2Systemy rekomendujące i filtracja kolaboracyjna
T-W-3Metody ekstrakcji wiedzy zorientowane na personalizację
T-W-4Metody zwiększania efektywności witryn internetowych poprzez personalizację
T-W-5Zastosowanie metod segmentacji użytkowników w systemach personalizacji
T-W-6Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym
T-W-7Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie stosować metod personalizacji serwisów internetowych.
3,0Umie skorzystać z pakietów oprogramowania i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych.
3,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych w prostych zadaniach personalizacji.
4,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować proste metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych w personalizacji.
4,5Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody taksonomicznych, metody eksploracji zasobów tekstowych oraz metody analizy sieci społecznych w personalizacji.
5,0Umie skorzystać z pakietów obliczeniowych i zastosować zaawansowane metody personalizacji serwisów internetowych. Umie zastosować metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych oraz metody
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/04_K01Kompetencje w zakresie metod personalizacji systemów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
I_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z różnymi architekturami systemów personalizacji
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi metodami personalizacji
C-3Zapoznanie studentów z nowymi trendami rozwojowymi systemów personalizacji
C-4Ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania oraz eksploatacji systemów personalizacji
Treści programoweT-L-1Systemy rekomendujące i personalizacja w handlu elektronicznym
T-L-2Filtracja kolaboracyjna w systemach personalizacji
T-L-3Metody ekstrakcji reguł asocjacyjnych zorientowane na personalizację
T-L-4Metody segmentacji użytkowników w systemach personalizacji
T-L-6Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych
T-L-5Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym
T-W-1Personalizacja systemów internetowych i kierunki rozwoju
T-W-2Systemy rekomendujące i filtracja kolaboracyjna
T-W-3Metody ekstrakcji wiedzy zorientowane na personalizację
T-W-4Metody zwiększania efektywności witryn internetowych poprzez personalizację
T-W-5Zastosowanie metod segmentacji użytkowników w systemach personalizacji
T-W-6Systemy personalizacji w marketingu elektronicznym
T-W-7Personalizacja platform społecznościowych i metody analizy sieci społecznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Laboratorium : Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. W trakcie laboratoriów ocena formująca.
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: Ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w obszarze w personalizacji systemów internetowych.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z personalizacją systemów internetowych.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z personalizacją systemów internetowych.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w personalizacji systemów internetowych i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z personalizacją systemów internetowych.