Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | systemy komputerowe i technologie mobilne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandr Cariow <Alexandr.Tariov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Aleksandr Cariow <Alexandr.Tariov@zut.edu.pl>, Małgorzata Pelczar <Malgorzata.Pelczar@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z tematyką i zakresem prac magisterskich realizowanych w Katedrze Architektury Komputerów i Telekomunikacji. |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów techniczno-informatycznych. |
C-3 | Zapoznanie studentów z problemem plagiatu w pracach magisterskich. |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności prezentowania wyników prac naukowo-badawczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Cele seminarium dyplomowego. | 1 |
T-S-2 | Omówienie procedury dyplomowania na studiach II stopnia na WI ZUT w Szczecinie. | 1 |
T-S-3 | Przedstawienie ogólnej tematyki badań naukowych realizowanych w Katedrze Architektury Komputerów i Telekominikacji. | 4 |
T-S-4 | Charakterystyka wcześniej wykonywanych prac magisterskich pod opieką pracowników Katedry Architektury Komputerów i Telekomunikacji. | 2 |
T-S-5 | Charakterystyka struktury pracy magisterskiej, zakres i cel pracy. | 1 |
T-S-6 | Omówienie problemu plagiatu w pracach magisterskich, sposobu badania prac pod względem plagiatu i wymagań stawianych na Wydziale Informatyki pod tym względem. | 1 |
T-S-7 | Omówienie zasad opracowania formularza tematu, celu i zakresu pracy magisterskiej obowiazujacego na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie. | 1 |
T-S-8 | Przedstawienie prezentacji własnych propozycji tematów, zakresu i celu prac magisterskich. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie propozycji tematu, zakresu i celu pracy magisterskiej. | 8 |
A-S-3 | Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy | 5 |
28 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda aktywizująca: seminarium. |
M-3 | Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena sposobu przedstawienia prezentacji dotyczącej tematu, zakresu i celu pracy magisterskiej. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na wszystkich seminariach, ocena jego uczestnictwa w dyskusjach, analizach i wyciąganiu wniosków omawianych zagadnień. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna tematu, zakresu i celu pracy magisterskiej przygotowanej przez studenta wraz z opiekunem pracy. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D18/07_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studenci rozróżniają tematykę badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne. | I_2A_W04 | — | C-1 | T-S-3, T-S-4 | M-1 | S-2 |
I_2A_D18/07_W02 W wyniki przeprowadzonych zajęć studenci potrafią zdefiniować i rozpoznać plagiat w pracach naukowych. | I_2A_W02 | — | C-3 | T-S-6 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D18/07_U01 Student potrafi dobrać, sformułować i określić temat, zakres i cel pracy dyplomowej magisterskiej. | I_2A_U16, I_2A_U07, I_2A_U13 | — | C-4 | T-S-4, T-S-5, T-S-7, T-S-8 | M-2, M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D18/07_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studenci rozróżniają tematykę badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne. | 2,0 | Student nie rozróżnia tematyki badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne. |
3,0 | Student rozróżnia na poziomie podstawowym tematykę badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne. | |
3,5 | Student rozróżnia i rozumie tematykę badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne. | |
4,0 | Student rozróżnia, rozumie i zna zastosowanie tematyki badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne. | |
4,5 | Student rozróżnia, rozumie i zna zastosowanie tematyki badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne oraz potrafi dokonac jej analizy. | |
5,0 | Student rozróżnia, rozumie i zna zastosowanie tematyki badań z zakresu specjalności - systemy komputerowe i technologie mobilne oraz potrafi dokonac jej analizy i syntezy. | |
I_2A_D18/07_W02 W wyniki przeprowadzonych zajęć studenci potrafią zdefiniować i rozpoznać plagiat w pracach naukowych. | 2,0 | Student potrafi zdefiniować i rozpoznać plagiat w pracach naukowych. |
3,0 | Student potrafi zdefiniować plagiat w pracach naukowych. | |
3,5 | Student potrafi zdefiniować i rozumie na czym polega plagiat w pracach naukowych. | |
4,0 | Student potrafi zdefiniować, rozumie na czym polega plagiat w pracach naukowych. Potrafi dokonać weryfikacji treści prac pod kątem kradzieży własnosci intelektualnej. | |
4,5 | Student potrafi zdefiniować, rozumie na czym polega plagiat w pracach naukowych. Potrafi dokonać weryfikacji i analizy treści prac pod kątem kradzieży własnosci intelektualnej. | |
5,0 | Student potrafi zdefiniować, rozumie na czym polega plagiat w pracach naukowych. Potrafi dokonać weryfikacji, analizy oraz syntezy treści prac pod kątem kradzieży własnosci intelektualnej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D18/07_U01 Student potrafi dobrać, sformułować i określić temat, zakres i cel pracy dyplomowej magisterskiej. | 2,0 | Student nie potrafi dobrać, sformułować ani określić tematu, zakresu i celu pracy magisterskiej. |
3,0 | Student potrafi sformułować i określić temat pracy magisterskiej. | |
3,5 | Student potrafi sformułować i określić temat oraz zakres pracy magisterskiej. | |
4,0 | Student potrafi dobrać, sformułować i określić temat oraz zakres pracy magisterskiej. | |
4,5 | Student potrafi dobrać, sformułować i określić temat, zakres i cel pracy magisterskiej. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie dobrać, sformułować i określić temat, zakres i cel pracy magisterskiej. |
Literatura podstawowa
- Zenderowski Radosław, Praca magisterska, licencjat : krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej., CeDeWu.PL, Warszawa, 2009
- Boć Jan, konsultacja filologiczna Miodek Jan, Jak pisać pracę magisterską?, Kolonia Limited, Wrocław, 2006
Literatura dodatkowa
- Przechlewski Tomasz, Praca magisterska i dyplomowa z programem LaTex : jak szybko tworzyć profesjonalnie wyglądające dokumenty., Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011
- Dorota Cendrowska, Zrób to lepiej! O sztuce komputerowego składania tekstu., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006