Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)

Sylabus przedmiotu Elektroniczne karty identyfikacyjne - Przedmiot obieralny IV:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektroniczne karty identyfikacyjne - Przedmiot obieralny IV
Specjalność inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Chocianowicz <Wlodzimierz.Chocianowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 15 0,90,50zaliczenie
wykładyW3 15 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza w zakresie architektury systemów procesorowych
W-2Podstawowa znajomość zagadnień związanych z kryptologią (algorytmy i protokoły)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zna zasady funkcjonowania i konstrukcji elektronicznych kart identyfikacyjnych
C-2Umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
C-3Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa
C-4Zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
C-5Potrafi dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1"Proste" karty zbliżeniowe. Mifare2
T-L-2Dostęp do zasobów pamięci nieulotnej. Architektura logiczna plików2
T-L-3Mechanizmy uwierzytelniania wzajemnego kart i świata zewnętrznego2
T-L-4Karta jako kryptograficzny moduł sprzętowy2
T-L-5Zabezpieczone przesyłanie danych (Secure Messaging)4
T-L-6Interfejsy zgodne z PKCS#11 i PC/SC3
15
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe, klasyfikacja kart elektronicznych1
T-W-2Normalizacja kart elektronicznych2
T-W-3Architektura sprzętowa kart elektronicznych1
T-W-4Organizacja logiczna zasobów pamięciowych1
T-W-5Komunikacja i wymiana danych z kartą elektroniczną1
T-W-6Mechanizmy kontroli dostępu do zasobów karty2
T-W-7Bezpieczeństwo kart elektronicznych1
T-W-8Systemy operacyjne kart elektronicznych (natywne i ładowalne, w tym Java Card)2
T-W-9Specyfikacja PC/SC1
T-W-10Karty elektroniczne w systemach płatniczych. Specyfikacja EMV2
T-W-11Karty elektroniczne w systemach PKI1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Praktyczne rozwiązywanie problemów sformułowanych w ramach zajęć laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna)7
A-L-3Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
24
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Uzupełnianie wiedzy o bieżących trendach rozwojowych (praca własna)5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia5
A-W-4Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć4
29

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian z przygotowania do zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena skuteczności wykonania scenariusza ćwiczenia laboratoryjnego
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne weryfikujące opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/O1/4-1_W01
Zna zasady funkcjonowania i konstrukcji elektronicznych kart identyfikacyjnych
I_2A_W11, I_2A_W05, I_2A_W10C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-1, T-W-5M-1, M-2S-3
I_2A_D14/O1/4-1_W02
Zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
I_2A_W11, I_2A_W02, I_2A_W10C-4T-L-4, T-L-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-11M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/O1/4-1_U01
Umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
I_2A_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-6M-1, M-2S-1, S-2
I_2A_D14/O1/4-1_U02
Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa oraz dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
I_2A_U02, I_2A_U04, I_2A_U13C-3T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-11M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/O1/4-1_K01
docenia społeczne znaczenie bezpieczeństwa informacji przesyłanej, przetwarzanej i przechowywanej w systemach informatycznych
I_2A_K03C-3T-W-6, T-W-7, T-W-10, T-W-11M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/O1/4-1_W01
Zna zasady funkcjonowania i konstrukcji elektronicznych kart identyfikacyjnych
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0zna podstawowe zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
3,5zna zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
4,0zna i rozumie zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
4,5zna ,rozumie i potrafi wyjaśnić zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
5,0w pełni opanował(a) przekazywany w ramach kursu materiał dotyczący zasad funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
I_2A_D14/O1/4-1_W02
Zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0zna w podstawowym zakresie aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
3,5zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
4,0zna i rozumie aspekty aplikacyjne kart i ich przydatność w różnych dziedzinach ich zastosowania
4,5zna i rozumie aspekty aplikacyjne kart i zna kryteria ich wyboru w zależności od dziedziny ich zastosowania
5,0zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania w pełnym zakresie wiedzy przekazywanej w ramach kursu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/O1/4-1_U01
Umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0umie się posługiwać w podstawowym zakresie narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
3,5umie się posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty
4,0umie się posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty i potrafi je wybrać w zależości od potrzeb środowiskowych
4,5umie się biegle posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty, dobierając je stosownie do potrzeb
5,0umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty w pełnym zakresie wiedzy przekazywanej w ramach kursu
I_2A_D14/O1/4-1_U02
Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa oraz dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0potrafi w podstawowym zakresie ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa
3,5potrafi w podstawowym zakresie ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa oraz dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
4,0potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
4,5potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać na podstawie analizy wariantów odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
5,0potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania zgodnie z całokształtem wiedzy przekazywanej w ramach kursu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/O1/4-1_K01
docenia społeczne znaczenie bezpieczeństwa informacji przesyłanej, przetwarzanej i przechowywanej w systemach informatycznych
2,0nie spełnia kryteriów wymagań na ocenę 3,0
3,0ma elementarną świadomość znaczenia bezpieczeństwa informacji
3,5ma świadomość znaczenia bezpieczeństwa informacji w kontekście wykorzystywania kart elektronicznych
4,0uświadamia sobie znaczenie bezpieczeństwa informacji przesyłanej, przetwarzanej i przechowywanej w elektronicznych kartach identyfikacyjnych
4,5oprócz spełnienia kryteriów uzyskania oceny 4,0 ma świadomość konsekwencji rozwoju technologii dla bezpieczeństwa kart
5,0uzmysławia sobie wszelkie aspekty związane z bezpieczeństwem informacji przechowywanej w pamięci nieulotnej elektronicznych kart identyfikacyjnych

Literatura podstawowa

  1. W.Rankl, W.Effing, Smart Card Handbook, John Wiley and Sons Ltd., Chichester, 2010
  2. K.Finkenzeller, RFID Handbook, John Wiley and Sons Ltd., Chichester, 2010

Literatura dodatkowa

  1. RSA Labs colaborants, PKCS #11: Cryptographic Token Interface Standard, RSA Laboratories, 2009
  2. RSA Labs colaborants, PKCS #15: Cryptographic Token Information Format Standard, RSA Laboratories, 2000
  3. Many, Specyfikacje PC/SC i CryptoAPI, http://www.microsift.com, 2011
  4. Many, Specyfikacje Java Card Forum, http://www.javacardforum.org, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1"Proste" karty zbliżeniowe. Mifare2
T-L-2Dostęp do zasobów pamięci nieulotnej. Architektura logiczna plików2
T-L-3Mechanizmy uwierzytelniania wzajemnego kart i świata zewnętrznego2
T-L-4Karta jako kryptograficzny moduł sprzętowy2
T-L-5Zabezpieczone przesyłanie danych (Secure Messaging)4
T-L-6Interfejsy zgodne z PKCS#11 i PC/SC3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe, klasyfikacja kart elektronicznych1
T-W-2Normalizacja kart elektronicznych2
T-W-3Architektura sprzętowa kart elektronicznych1
T-W-4Organizacja logiczna zasobów pamięciowych1
T-W-5Komunikacja i wymiana danych z kartą elektroniczną1
T-W-6Mechanizmy kontroli dostępu do zasobów karty2
T-W-7Bezpieczeństwo kart elektronicznych1
T-W-8Systemy operacyjne kart elektronicznych (natywne i ładowalne, w tym Java Card)2
T-W-9Specyfikacja PC/SC1
T-W-10Karty elektroniczne w systemach płatniczych. Specyfikacja EMV2
T-W-11Karty elektroniczne w systemach PKI1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Praktyczne rozwiązywanie problemów sformułowanych w ramach zajęć laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna)7
A-L-3Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Uzupełnianie wiedzy o bieżących trendach rozwojowych (praca własna)5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia5
A-W-4Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć4
29
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/O1/4-1_W01Zna zasady funkcjonowania i konstrukcji elektronicznych kart identyfikacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W11Ma wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
I_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-1Zna zasady funkcjonowania i konstrukcji elektronicznych kart identyfikacyjnych
Treści programoweT-L-1"Proste" karty zbliżeniowe. Mifare
T-L-2Dostęp do zasobów pamięci nieulotnej. Architektura logiczna plików
T-L-3Mechanizmy uwierzytelniania wzajemnego kart i świata zewnętrznego
T-L-5Zabezpieczone przesyłanie danych (Secure Messaging)
T-W-4Organizacja logiczna zasobów pamięciowych
T-W-6Mechanizmy kontroli dostępu do zasobów karty
T-W-8Systemy operacyjne kart elektronicznych (natywne i ładowalne, w tym Java Card)
T-W-3Architektura sprzętowa kart elektronicznych
T-W-1Pojęcia podstawowe, klasyfikacja kart elektronicznych
T-W-5Komunikacja i wymiana danych z kartą elektroniczną
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne weryfikujące opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0zna podstawowe zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
3,5zna zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
4,0zna i rozumie zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
4,5zna ,rozumie i potrafi wyjaśnić zasady funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
5,0w pełni opanował(a) przekazywany w ramach kursu materiał dotyczący zasad funkcjonowania i konstrukcji kart elektronicznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/O1/4-1_W02Zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W11Ma wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
I_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-4Zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
Treści programoweT-L-4Karta jako kryptograficzny moduł sprzętowy
T-L-6Interfejsy zgodne z PKCS#11 i PC/SC
T-W-7Bezpieczeństwo kart elektronicznych
T-W-9Specyfikacja PC/SC
T-W-10Karty elektroniczne w systemach płatniczych. Specyfikacja EMV
T-W-2Normalizacja kart elektronicznych
T-W-11Karty elektroniczne w systemach PKI
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne weryfikujące opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0zna w podstawowym zakresie aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
3,5zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania
4,0zna i rozumie aspekty aplikacyjne kart i ich przydatność w różnych dziedzinach ich zastosowania
4,5zna i rozumie aspekty aplikacyjne kart i zna kryteria ich wyboru w zależności od dziedziny ich zastosowania
5,0zna aspekty aplikacyjne kart i dziedziny ich zastosowania w pełnym zakresie wiedzy przekazywanej w ramach kursu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/O1/4-1_U01Umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U08Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-2Umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
Treści programoweT-L-1"Proste" karty zbliżeniowe. Mifare
T-L-2Dostęp do zasobów pamięci nieulotnej. Architektura logiczna plików
T-L-6Interfejsy zgodne z PKCS#11 i PC/SC
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian z przygotowania do zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena skuteczności wykonania scenariusza ćwiczenia laboratoryjnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0umie się posługiwać w podstawowym zakresie narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnrj karty
3,5umie się posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty
4,0umie się posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty i potrafi je wybrać w zależości od potrzeb środowiskowych
4,5umie się biegle posługiwać narzędziami umożliwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty, dobierając je stosownie do potrzeb
5,0umie się posługiwać narzędziami umożiwiającymi konfigurację zasobów pamięci nieulotnej karty w pełnym zakresie wiedzy przekazywanej w ramach kursu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/O1/4-1_U02Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa oraz dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U13Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań
Cel przedmiotuC-3Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa
Treści programoweT-L-1"Proste" karty zbliżeniowe. Mifare
T-L-4Karta jako kryptograficzny moduł sprzętowy
T-L-5Zabezpieczone przesyłanie danych (Secure Messaging)
T-W-6Mechanizmy kontroli dostępu do zasobów karty
T-W-7Bezpieczeństwo kart elektronicznych
T-W-9Specyfikacja PC/SC
T-W-10Karty elektroniczne w systemach płatniczych. Specyfikacja EMV
T-W-1Pojęcia podstawowe, klasyfikacja kart elektronicznych
T-W-11Karty elektroniczne w systemach PKI
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian z przygotowania do zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena skuteczności wykonania scenariusza ćwiczenia laboratoryjnego
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne weryfikujące opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0potrafi w podstawowym zakresie ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa
3,5potrafi w podstawowym zakresie ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa oraz dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
4,0potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
4,5potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać na podstawie analizy wariantów odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania
5,0potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa i dobrać odpowiednie "kartowe" rozwiązanie sprzętowo-programowe w zależności od zastosowania zgodnie z całokształtem wiedzy przekazywanej w ramach kursu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/O1/4-1_K01docenia społeczne znaczenie bezpieczeństwa informacji przesyłanej, przetwarzanej i przechowywanej w systemach informatycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K03Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Cel przedmiotuC-3Potrafi ocenić własności kart z punktu widzenia wygody ich użytkowania i bezpieczeństwa
Treści programoweT-W-6Mechanizmy kontroli dostępu do zasobów karty
T-W-7Bezpieczeństwo kart elektronicznych
T-W-10Karty elektroniczne w systemach płatniczych. Specyfikacja EMV
T-W-11Karty elektroniczne w systemach PKI
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne weryfikujące opanowanie wiedzy przekazywanej na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymagań na ocenę 3,0
3,0ma elementarną świadomość znaczenia bezpieczeństwa informacji
3,5ma świadomość znaczenia bezpieczeństwa informacji w kontekście wykorzystywania kart elektronicznych
4,0uświadamia sobie znaczenie bezpieczeństwa informacji przesyłanej, przetwarzanej i przechowywanej w elektronicznych kartach identyfikacyjnych
4,5oprócz spełnienia kryteriów uzyskania oceny 4,0 ma świadomość konsekwencji rozwoju technologii dla bezpieczeństwa kart
5,0uzmysławia sobie wszelkie aspekty związane z bezpieczeństwem informacji przechowywanej w pamięci nieulotnej elektronicznych kart identyfikacyjnych