Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Praktyka programowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka programowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Barcz <Anna.Barcz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Leszek Drobiazgiewicz <Leszek.Drobiazgiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaznajomienie się z obowiązującymi zasadami realizacji praktyk |
W-2 | Student otrzymuje skierowanie na praktykę zawodową, z którym zgłasza się do zakładu pracy w ustalonym terminie |
W-3 | Na okres praktyk student ma obowiązek ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) |
W-4 | Zawarcie umowy pomiędzy uczelnią a placówką, w której student ma realizować praktykę |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności praktycznych uzupełniających wiedzę uzyskaną przez studenta w toku zajęć dydaktycznych |
C-2 | Nabycie pewnych kwalifikacji zawodowych, które umożliwią bezpośrednie poznanie specyfiki działalności firmy, instytucji oraz lepsze przygotowanie do późniejszej pracy. |
C-3 | Określenie (potwierdzenie) własnych preferencji niezbędnych przy wyborze bloku specjalnościowego |
C-4 | Utrwalenie oraz konfrontacja wiedzy teoretycznej z rzeczywistością praktyczną |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | W ramach ramowego programu praktyk, student realizuje przynajmniej jedno z wymienionych zadań: 1. Prace przeglądowo-konserwacyjne, obsługowe i instalacyjne a) Sieci komputerowych i telekomunikacyjnych, b) Urządzeń komputerowych i peryferyjnych, c) Urządzeń elektronicznych. 2. Prace w zakresie tworzenia i użytkowania oprogramowania: a) Projektowanie oprogramowania, b) Udział w zespołach tworzących oprogramowanie (w tym działalność jednoosobowa), c) Testowanie oprogramowania, d) Tworzenie dokumentacji technicznej dla systemów oprogramowania, e) Wykorzystywanie istniejących aplikacji lub systemów informatycznych f) Wdrażanie aplikacji i systemów. 3. Prace związane z zarządzaniem projektami informatycznymi : a) Zarządzanie lub współ-zarządzanie projektem programistycznym lub sprzętowym, b) Harmonogramowanie prac informatyków biorących udział w projekcie, c) Nabywanie umiejętności obsługi systemów wspomagania zarządzania projektami informatycznymi i innych systemów oprogramowania. 4. Prace badawczo-rozwojowe z zakresu informatyki: a) Udział w projektach badawczo-rozwojowych realizowanych w uczelniach, instytucjach naukowo-badawczych lub innych przedsiębiorstwach realizujących takie zadania, b) Współudział w przygotowywaniu wniosków, studiów wykonalności i innej potrzebnej dokumentacji w ramach projektów badawczo-rozwojowych. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Szkolenie bhp | 8 |
A-PR-2 | Wdrożenie w tematykę zadań | 2 |
A-PR-3 | Realizacja zadań zgodnych merytorycznie z przynajmniej jednym punktem ramowego programu praktyk dla kierunku Informatyka | 42 |
A-PR-4 | Rejestracja przebiegu praktyki w formie dzienniczka praktyk | 2 |
54 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Spotkanie informacyjne zaznajamiające studentów z zasadami obowiązującymi przy realizacji praktyk, ich obowiązkami, prawami oraz obowiązkami praktykodawcy. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk |
M-2 | Zapoznanie studenta z tematyką realizowanych zadań, przez zakładowego opiekuna praktyk. Metody nauczania mogą być różne (objaśnienie, szkolenie itd.) |
M-3 | Przez okres trwania praktyk kontrola zakładowego opiekuna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Weryfikacja dzienniczka praktyk |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pytania dotyczące realizowanych przez studenta zadań |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_P_W01 Student powinien posiadać wiedzę odnośnie zrealizowanych zadań praktycznych | — | — | C-4, C-1 | T-PR-1 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
I_2A_P_W02 Student powinien posiadać rozeznanie odnośnie swoich preferencji oraz charakteru ewentualnej przyszłej pracy | — | — | C-2, C-3 | — | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
I_2A_P_W03 Student powinien posiadać rozeznanie odnośnie relacji pomiędzy potrzebami rynku a wiedzą zdobywaną w trakcie edukacji | — | — | C-4 | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_P_U01 Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę, zdobytą w dotychczasowym toku studiów, do konkretnego zastosowania, zgodnego z przynajmniej jednym punktem ramowego programu praktyk | I_2A_U04, I_2A_U07, I_2A_U08, I_2A_U15 | — | C-1 | T-PR-1 | M-3, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_P_K01 ma kompetencje otwartości i współpracy w innym środowisku niż szkoła | I_2A_K02, I_2A_K03 | — | C-4, C-2, C-3, C-1 | — | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_P_W01 Student powinien posiadać wiedzę odnośnie zrealizowanych zadań praktycznych | 2,0 | |
3,0 | Student ma niezbedną wiedzę zgodna z zakresem praktyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_2A_P_W02 Student powinien posiadać rozeznanie odnośnie swoich preferencji oraz charakteru ewentualnej przyszłej pracy | 2,0 | |
3,0 | Student zna preference w zkresie praktycznyego zakresu ewentualnej przyszłej pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_2A_P_W03 Student powinien posiadać rozeznanie odnośnie relacji pomiędzy potrzebami rynku a wiedzą zdobywaną w trakcie edukacji | 2,0 | |
3,0 | Student zna i potrafi okreslic relacje pomiedzy potrzebami rynku a wiedza zdobywana w trakcie edukacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_P_U01 Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę, zdobytą w dotychczasowym toku studiów, do konkretnego zastosowania, zgodnego z przynajmniej jednym punktem ramowego programu praktyk | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystac wiedze, zdobyta w dotychczasowym toku studiów, do konkretnego zastosowania, zgodnego z przynajmniej jednym punktem ramowego programu praktyk oraz wypełnił dzienniczek praktyk | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_P_K01 ma kompetencje otwartości i współpracy w innym środowisku niż szkoła | 2,0 | |
3,0 | Student ma kompetencje otwartosci i współpracy w innym srodowisku niz szkoła | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ewa Adamus, http://praktyki.wi.zut.edu.pl, 2011