Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność inteligentne aplikacje komputerowe
Jednostka prowadząca Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Piegat <Andrzej.Piegat@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sławomir Jaszczak <Slawomir.Jaszczak@zut.edu.pl>, Przemysław Klęsk <pklesk@wi.zut.edu.pl>, Marcin Korzeń <Marcin.Korzen@zut.edu.pl>, Joanna Kołodziejczyk <Joanna.Kolodziejczyk@zut.edu.pl>, Marcin Pluciński <Marcin.Plucinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego określenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej.
C-2Zapoznanie studenta z problematyką świadomych bądż nieświadomych plagiatów prac technicznych.
C-3Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac.
C-4Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej.
C-5Udział w prowadzeniu badań naukowych w dyscyplinie informatyka

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie procedury dyplomowania na studiach II stopnia na Wydziale Informatyki ZUT. Przedstawienie celów seminarium dyplomowego. Przedstawienie ogólnej tematyki badań naukowych prowadzonych przez Katedrę Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej. Przedstawienie różnych wcześniej wykonanych prac imagisterskich pod opieką pracowników Katedry. Omówienie struktury pracy magisterskiej i znaczenia jej głównych rozdziałów. Omówienie problemu plagiatowości prac, sposobu badania plagiatowości pracy i wymagań stawianych przez Wydział Informatyki pod tym względem. Omówienie czynności przygotowawczych dyplomanta przed wyborem tematu pracy dyplomowej magisterskiej. Problem wyboru zakresu tematyki pracy. Przygotowanie i przedstawienie własnej prezentacji omawiającej temat związany z ogólnym zakresem tematycznym przyszłej pracy dyplomowej studenta. Ocena sposobu przeprowadzenia prezentacji przez każdego studenta, jej wad i zalet. Dyskusja o możliwości merytorycznej poprawy treści prezentacji oraz sposobu jej prowadzenia.8
T-S-2Omówienie procedury dyplomowania. Przedstawienie profilu katedry, głównych kierunków badań, pracowników (potencjalnych promotorów). Prezentacja potencjalnych tematów prac, ich zakresu. Przedstawienie pozytywnych i negatywnych przykładów. Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych z realizowaną specjalnością. Ich celem jest znalezienie przez studentów tematu pracy oraz promotora.7
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy5
A-S-2Udział w seminarium15
A-S-3Przygotowanie na podstawie indywidualnego kontaktu z przyszłym promotorem karty tematu pracy dyplomowej.7
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Referowanie wybranych tematów połączone z prezentacją materiałów pomocniczych.
M-2Samodzielne referowanie przez studentów wybranych przez nich tematów połączone z prezentacją.
M-3Prezentacja. Studium przypadków. Dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiona studentowi na podstawie jakości przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki związanej z przyszłą pracą dyplomową uwzględniająca ogólną aktywność studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnień i wyciąganiu wniosków.
S-2Ocena podsumowująca: Osoba odpowiedzialna za kurs wystawia ocenę studentowi dopiero w momencie otrzymania od niego tematu i zakresu pracy dyplomowej. Zagadnienia te muszą zostać ustalone przy współpracy z przyszłym promotorem.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D19/09_W01
Posiada wiedzę i rozumie prawną odpowiedzielność twórcy projektów technicznych za nawet nieświadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiązań, których autorami są inni twórcy i uświadamia sobie konieczność analizy światowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu, oraz wiedzę o podstawowych dziedzinach nauk informatycznych, ktore moga być użyte do rozwiązania postawionego problemu, ma podstawowa wiedzę o efektywnych metodach prezentacji problemów techniczno-informatycznych w sposób przyjazny i zrozumiały dla odbiorców, ma wiedzę niezbędną do przygotowania tematu, celu, hipotezy i zakresu pracy dyplomowej na swojej specjalności studiów.
I_2A_W02, I_2A_W05, I_2A_W10C-1, C-2T-S-1, T-S-2M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D19/09_U01
Posiada umiejętność doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiązania postawionego zadania, umiejetność oceny czy w procesie realizacji zadania zawodowego nie przekroczył dozwolonych norm plagiatyzmu, umiejętność prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan, umiejetność sformułowania tematu, celu, hipotezy i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
I_2A_U02, I_2A_U04, I_2A_U07, I_2A_U08, I_2A_U15C-1, C-2, C-3, C-4T-S-1, T-S-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D19/09_K01
Posiada świadomość wielkiego znaczenia profesjonalnego podejscia do realizacji postawionych przed nim większych i bardziej złożonych zadań związanych z procesem studiów.
I_2A_K01, I_2A_K02, I_2A_K04C-1, C-2T-S-1, T-S-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D19/09_W01
Posiada wiedzę i rozumie prawną odpowiedzielność twórcy projektów technicznych za nawet nieświadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiązań, których autorami są inni twórcy i uświadamia sobie konieczność analizy światowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu, oraz wiedzę o podstawowych dziedzinach nauk informatycznych, ktore moga być użyte do rozwiązania postawionego problemu, ma podstawowa wiedzę o efektywnych metodach prezentacji problemów techniczno-informatycznych w sposób przyjazny i zrozumiały dla odbiorców, ma wiedzę niezbędną do przygotowania tematu, celu, hipotezy i zakresu pracy dyplomowej na swojej specjalności studiów.
2,0
3,0Ma dostateczna wiedzę najważniejszych aspektach realizacji większych zadań informatycznych o złożoności podobnej do złozoności pracy dyplomowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D19/09_U01
Posiada umiejętność doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiązania postawionego zadania, umiejetność oceny czy w procesie realizacji zadania zawodowego nie przekroczył dozwolonych norm plagiatyzmu, umiejętność prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan, umiejetność sformułowania tematu, celu, hipotezy i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
2,0
3,0Posiada w dostatecznym stopniu umiejętność odpowiedniego, zgodnego z wymaganiami sformułowania tematu, celu, tezy i zakresu pracy dyplomowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D19/09_K01
Posiada świadomość wielkiego znaczenia profesjonalnego podejscia do realizacji postawionych przed nim większych i bardziej złożonych zadań związanych z procesem studiów.
2,0
3,0Posiada w dostatecznym stopniu świadomość wagi profesjonalnego podejścia do większych i mpoważniejszych zadań związanych z procesem kształcenia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kolman Romuald, Zdobywanie Wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji(magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk, 2004, 1
  2. Żenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej., CeDeWu, Warszawa, 2009, 1
  3. Dawidziuk S., Pisanie pracy dyplomowej: licencjackiej, inżynierskiej, magisterskiej:Poradnik., Oficyna Wydawnicza WSM, Wyższa Szkoła Menedzerska, Warszawa, 2007
  4. Hindle T., Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Negrino T., PowerPoint. Tworzenie prezentacji. Projekty., Helion, Gliwice, 2005, 1

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie procedury dyplomowania na studiach II stopnia na Wydziale Informatyki ZUT. Przedstawienie celów seminarium dyplomowego. Przedstawienie ogólnej tematyki badań naukowych prowadzonych przez Katedrę Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej. Przedstawienie różnych wcześniej wykonanych prac imagisterskich pod opieką pracowników Katedry. Omówienie struktury pracy magisterskiej i znaczenia jej głównych rozdziałów. Omówienie problemu plagiatowości prac, sposobu badania plagiatowości pracy i wymagań stawianych przez Wydział Informatyki pod tym względem. Omówienie czynności przygotowawczych dyplomanta przed wyborem tematu pracy dyplomowej magisterskiej. Problem wyboru zakresu tematyki pracy. Przygotowanie i przedstawienie własnej prezentacji omawiającej temat związany z ogólnym zakresem tematycznym przyszłej pracy dyplomowej studenta. Ocena sposobu przeprowadzenia prezentacji przez każdego studenta, jej wad i zalet. Dyskusja o możliwości merytorycznej poprawy treści prezentacji oraz sposobu jej prowadzenia.8
T-S-2Omówienie procedury dyplomowania. Przedstawienie profilu katedry, głównych kierunków badań, pracowników (potencjalnych promotorów). Prezentacja potencjalnych tematów prac, ich zakresu. Przedstawienie pozytywnych i negatywnych przykładów. Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych z realizowaną specjalnością. Ich celem jest znalezienie przez studentów tematu pracy oraz promotora.7
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zaliczeniu i konsultacjach z potencjalnymi opiekunami pracy5
A-S-2Udział w seminarium15
A-S-3Przygotowanie na podstawie indywidualnego kontaktu z przyszłym promotorem karty tematu pracy dyplomowej.7
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D19/09_W01Posiada wiedzę i rozumie prawną odpowiedzielność twórcy projektów technicznych za nawet nieświadome złamanie praw autorskich innych tworców technicznych przez stosowanie w swym projekcie rozwiązań, których autorami są inni twórcy i uświadamia sobie konieczność analizy światowego dorobku technicznego i naukowego w zakresie realizowanego projektu, oraz wiedzę o podstawowych dziedzinach nauk informatycznych, ktore moga być użyte do rozwiązania postawionego problemu, ma podstawowa wiedzę o efektywnych metodach prezentacji problemów techniczno-informatycznych w sposób przyjazny i zrozumiały dla odbiorców, ma wiedzę niezbędną do przygotowania tematu, celu, hipotezy i zakresu pracy dyplomowej na swojej specjalności studiów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
I_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego określenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej.
C-2Zapoznanie studenta z problematyką świadomych bądż nieświadomych plagiatów prac technicznych.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie procedury dyplomowania na studiach II stopnia na Wydziale Informatyki ZUT. Przedstawienie celów seminarium dyplomowego. Przedstawienie ogólnej tematyki badań naukowych prowadzonych przez Katedrę Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej. Przedstawienie różnych wcześniej wykonanych prac imagisterskich pod opieką pracowników Katedry. Omówienie struktury pracy magisterskiej i znaczenia jej głównych rozdziałów. Omówienie problemu plagiatowości prac, sposobu badania plagiatowości pracy i wymagań stawianych przez Wydział Informatyki pod tym względem. Omówienie czynności przygotowawczych dyplomanta przed wyborem tematu pracy dyplomowej magisterskiej. Problem wyboru zakresu tematyki pracy. Przygotowanie i przedstawienie własnej prezentacji omawiającej temat związany z ogólnym zakresem tematycznym przyszłej pracy dyplomowej studenta. Ocena sposobu przeprowadzenia prezentacji przez każdego studenta, jej wad i zalet. Dyskusja o możliwości merytorycznej poprawy treści prezentacji oraz sposobu jej prowadzenia.
T-S-2Omówienie procedury dyplomowania. Przedstawienie profilu katedry, głównych kierunków badań, pracowników (potencjalnych promotorów). Prezentacja potencjalnych tematów prac, ich zakresu. Przedstawienie pozytywnych i negatywnych przykładów. Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych z realizowaną specjalnością. Ich celem jest znalezienie przez studentów tematu pracy oraz promotora.
Metody nauczaniaM-1Referowanie wybranych tematów połączone z prezentacją materiałów pomocniczych.
M-2Samodzielne referowanie przez studentów wybranych przez nich tematów połączone z prezentacją.
M-3Prezentacja. Studium przypadków. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiona studentowi na podstawie jakości przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki związanej z przyszłą pracą dyplomową uwzględniająca ogólną aktywność studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnień i wyciąganiu wniosków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma dostateczna wiedzę najważniejszych aspektach realizacji większych zadań informatycznych o złożoności podobnej do złozoności pracy dyplomowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D19/09_U01Posiada umiejętność doboru tych dziedzin nauk informatycznych, ktore sa mu potrzebne do rozwiązania postawionego zadania, umiejetność oceny czy w procesie realizacji zadania zawodowego nie przekroczył dozwolonych norm plagiatyzmu, umiejętność prezentowania wyników zrealizowanych przez siebie zadan, umiejetność sformułowania tematu, celu, hipotezy i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
I_2A_U08Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_U15Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego określenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej.
C-2Zapoznanie studenta z problematyką świadomych bądż nieświadomych plagiatów prac technicznych.
C-3Trening studenta w prezentowaniu wyników swoich prac.
C-4Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie procedury dyplomowania na studiach II stopnia na Wydziale Informatyki ZUT. Przedstawienie celów seminarium dyplomowego. Przedstawienie ogólnej tematyki badań naukowych prowadzonych przez Katedrę Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej. Przedstawienie różnych wcześniej wykonanych prac imagisterskich pod opieką pracowników Katedry. Omówienie struktury pracy magisterskiej i znaczenia jej głównych rozdziałów. Omówienie problemu plagiatowości prac, sposobu badania plagiatowości pracy i wymagań stawianych przez Wydział Informatyki pod tym względem. Omówienie czynności przygotowawczych dyplomanta przed wyborem tematu pracy dyplomowej magisterskiej. Problem wyboru zakresu tematyki pracy. Przygotowanie i przedstawienie własnej prezentacji omawiającej temat związany z ogólnym zakresem tematycznym przyszłej pracy dyplomowej studenta. Ocena sposobu przeprowadzenia prezentacji przez każdego studenta, jej wad i zalet. Dyskusja o możliwości merytorycznej poprawy treści prezentacji oraz sposobu jej prowadzenia.
T-S-2Omówienie procedury dyplomowania. Przedstawienie profilu katedry, głównych kierunków badań, pracowników (potencjalnych promotorów). Prezentacja potencjalnych tematów prac, ich zakresu. Przedstawienie pozytywnych i negatywnych przykładów. Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych z realizowaną specjalnością. Ich celem jest znalezienie przez studentów tematu pracy oraz promotora.
Metody nauczaniaM-1Referowanie wybranych tematów połączone z prezentacją materiałów pomocniczych.
M-2Samodzielne referowanie przez studentów wybranych przez nich tematów połączone z prezentacją.
M-3Prezentacja. Studium przypadków. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiona studentowi na podstawie jakości przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki związanej z przyszłą pracą dyplomową uwzględniająca ogólną aktywność studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnień i wyciąganiu wniosków.
S-2Ocena podsumowująca: Osoba odpowiedzialna za kurs wystawia ocenę studentowi dopiero w momencie otrzymania od niego tematu i zakresu pracy dyplomowej. Zagadnienia te muszą zostać ustalone przy współpracy z przyszłym promotorem.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada w dostatecznym stopniu umiejętność odpowiedniego, zgodnego z wymaganiami sformułowania tematu, celu, tezy i zakresu pracy dyplomowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D19/09_K01Posiada świadomość wielkiego znaczenia profesjonalnego podejscia do realizacji postawionych przed nim większych i bardziej złożonych zadań związanych z procesem studiów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
I_2A_K02Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego określenia ogólnej tematyki swojej pracy dyplomowej.
C-2Zapoznanie studenta z problematyką świadomych bądż nieświadomych plagiatów prac technicznych.
Treści programoweT-S-1Przedstawienie procedury dyplomowania na studiach II stopnia na Wydziale Informatyki ZUT. Przedstawienie celów seminarium dyplomowego. Przedstawienie ogólnej tematyki badań naukowych prowadzonych przez Katedrę Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej. Przedstawienie różnych wcześniej wykonanych prac imagisterskich pod opieką pracowników Katedry. Omówienie struktury pracy magisterskiej i znaczenia jej głównych rozdziałów. Omówienie problemu plagiatowości prac, sposobu badania plagiatowości pracy i wymagań stawianych przez Wydział Informatyki pod tym względem. Omówienie czynności przygotowawczych dyplomanta przed wyborem tematu pracy dyplomowej magisterskiej. Problem wyboru zakresu tematyki pracy. Przygotowanie i przedstawienie własnej prezentacji omawiającej temat związany z ogólnym zakresem tematycznym przyszłej pracy dyplomowej studenta. Ocena sposobu przeprowadzenia prezentacji przez każdego studenta, jej wad i zalet. Dyskusja o możliwości merytorycznej poprawy treści prezentacji oraz sposobu jej prowadzenia.
T-S-2Omówienie procedury dyplomowania. Przedstawienie profilu katedry, głównych kierunków badań, pracowników (potencjalnych promotorów). Prezentacja potencjalnych tematów prac, ich zakresu. Przedstawienie pozytywnych i negatywnych przykładów. Opracowanie karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych z realizowaną specjalnością. Ich celem jest znalezienie przez studentów tematu pracy oraz promotora.
Metody nauczaniaM-1Referowanie wybranych tematów połączone z prezentacją materiałów pomocniczych.
M-2Samodzielne referowanie przez studentów wybranych przez nich tematów połączone z prezentacją.
M-3Prezentacja. Studium przypadków. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca wystawiona studentowi na podstawie jakości przedstawionej prezentacji problemu z ogólnego zakresu tematyki związanej z przyszłą pracą dyplomową uwzględniająca ogólną aktywność studenta na wszystkich seminariach, uczestnictwo w dyskusjach, analizach zagadnień i wyciąganiu wniosków.
S-2Ocena podsumowująca: Osoba odpowiedzialna za kurs wystawia ocenę studentowi dopiero w momencie otrzymania od niego tematu i zakresu pracy dyplomowej. Zagadnienia te muszą zostać ustalone przy współpracy z przyszłym promotorem.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada w dostatecznym stopniu świadomość wagi profesjonalnego podejścia do większych i mpoważniejszych zadań związanych z procesem kształcenia.
3,5
4,0
4,5
5,0