Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)
specjalność: Zastosowania informatyki

Sylabus przedmiotu Inżynieria zdalnego nauczania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria zdalnego nauczania
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 12 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL6 12 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy tworzenia serwisów internetowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej z zakresu e-learningu, platform e-learningowych, narzedzi projektowania kursów e-learningowych
C-2Nabycie przez studentów umiejetnosci przygotowania platformy e-learningowej oraz projektowania i realizacji kursów elearningowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ustalenie tematyki kursu oraz dobór narzedzi informatycznych do realizacji e-learningu1
T-L-2Instalacja i konfiguracja platformy e-learningowej1
T-L-3Dostosowanie funkcjonalnosci platformy do potrzeb uzytkowników2
T-L-4Tworzenie struktury kursu oraz jego składowych2
T-L-5Opracowanie scenariusza kursu e-learningowego1
T-L-6Opracowanie kursu w wybranych narzedziach informatycznych4
T-L-7Udostepnienie kursu na platformie e-learningowej1
12
wykłady
T-W-1Nauczanie zdalne - zagadnienia wstepne2
T-W-2Metodyka kursów e-learningowych2
T-W-3Systemy informatyczne wspomagajace e-learning2
T-W-4Funkcjonalnosc platformy e-learningowej2
T-W-5Informatyczne narzedzia do tworzenia kursów e-learningowych2
T-W-6Usługi procesu e-nauczania1
T-W-7Zaliczenie wykładów1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach12
A-L-2Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta)18
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach)25
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec5
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajeciach12
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)20
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu8
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/04_W01
Student potrafi scharakteryzowac proces kształcenia zdalnego zna informatyczne systemy, narzedzia wspomagajace e-learning
IC_1A_W10, IC_1A_W15C-1T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/04_U01
Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, systemów informatycznych wspomagajacych przygotowanie i realizacje procesu kształcenia zdalnego
IC_1A_U26, IC_1A_U28, IC_1A_U22C-2T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-7, T-L-4, T-L-6, T-L-3M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/04_K01
Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz praktycznej realizacji rozwiazan z zakresu kształcenia zdalnego, w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych narzedzi e-learningowych
IC_1A_K01, IC_1A_K03, IC_1A_K04C-1, C-2T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-7, T-L-4, T-L-6, T-L-3M-1, M-2S-1, S-2

Literatura podstawowa

  1. Marlena Plebanska, E-learning. Tajniki edukacji na odległosc, C.H. BECK, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Roman Lorens, Nowe technologie w edukacji, PWN, 2011
  2. Michał Susfał, Moodle. Cwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ustalenie tematyki kursu oraz dobór narzedzi informatycznych do realizacji e-learningu1
T-L-2Instalacja i konfiguracja platformy e-learningowej1
T-L-3Dostosowanie funkcjonalnosci platformy do potrzeb uzytkowników2
T-L-4Tworzenie struktury kursu oraz jego składowych2
T-L-5Opracowanie scenariusza kursu e-learningowego1
T-L-6Opracowanie kursu w wybranych narzedziach informatycznych4
T-L-7Udostepnienie kursu na platformie e-learningowej1
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nauczanie zdalne - zagadnienia wstepne2
T-W-2Metodyka kursów e-learningowych2
T-W-3Systemy informatyczne wspomagajace e-learning2
T-W-4Funkcjonalnosc platformy e-learningowej2
T-W-5Informatyczne narzedzia do tworzenia kursów e-learningowych2
T-W-6Usługi procesu e-nauczania1
T-W-7Zaliczenie wykładów1
12

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach12
A-L-2Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta)18
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach)25
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajeciach12
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)20
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/04_W01Student potrafi scharakteryzowac proces kształcenia zdalnego zna informatyczne systemy, narzedzia wspomagajace e-learning
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W10Zna metody wykorzystywane podczas projektowania, testowania, wdrażania i integrowania produktów i usług opartych na technologiach informatycznych
IC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej z zakresu e-learningu, platform e-learningowych, narzedzi projektowania kursów e-learningowych
Treści programoweT-W-5Informatyczne narzedzia do tworzenia kursów e-learningowych
T-W-3Systemy informatyczne wspomagajace e-learning
T-W-4Funkcjonalnosc platformy e-learningowej
T-W-2Metodyka kursów e-learningowych
T-W-1Nauczanie zdalne - zagadnienia wstepne
T-W-7Zaliczenie wykładów
T-W-6Usługi procesu e-nauczania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/04_U01Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, systemów informatycznych wspomagajacych przygotowanie i realizacje procesu kształcenia zdalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U26Potrafi organizować proces przetwarzania danych, zarządzania informacją i wiedzą
IC_1A_U28Ma umiejętność projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów na potrzeby informatyzacji organizacji
IC_1A_U22Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania typowego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla reprezentowanej dyscypliny oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejetnosci przygotowania platformy e-learningowej oraz projektowania i realizacji kursów elearningowych
Treści programoweT-L-1Ustalenie tematyki kursu oraz dobór narzedzi informatycznych do realizacji e-learningu
T-L-2Instalacja i konfiguracja platformy e-learningowej
T-L-5Opracowanie scenariusza kursu e-learningowego
T-L-7Udostepnienie kursu na platformie e-learningowej
T-L-4Tworzenie struktury kursu oraz jego składowych
T-L-6Opracowanie kursu w wybranych narzedziach informatycznych
T-L-3Dostosowanie funkcjonalnosci platformy do potrzeb uzytkowników
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/04_K01Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz praktycznej realizacji rozwiazan z zakresu kształcenia zdalnego, w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych narzedzi e-learningowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IC_1A_K04Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki i cyfryzacji w różnych obszarach
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej z zakresu e-learningu, platform e-learningowych, narzedzi projektowania kursów e-learningowych
C-2Nabycie przez studentów umiejetnosci przygotowania platformy e-learningowej oraz projektowania i realizacji kursów elearningowych
Treści programoweT-W-5Informatyczne narzedzia do tworzenia kursów e-learningowych
T-W-3Systemy informatyczne wspomagajace e-learning
T-W-4Funkcjonalnosc platformy e-learningowej
T-W-2Metodyka kursów e-learningowych
T-W-1Nauczanie zdalne - zagadnienia wstepne
T-W-7Zaliczenie wykładów
T-W-6Usługi procesu e-nauczania
T-L-1Ustalenie tematyki kursu oraz dobór narzedzi informatycznych do realizacji e-learningu
T-L-2Instalacja i konfiguracja platformy e-learningowej
T-L-5Opracowanie scenariusza kursu e-learningowego
T-L-7Udostepnienie kursu na platformie e-learningowej
T-L-4Tworzenie struktury kursu oraz jego składowych
T-L-6Opracowanie kursu w wybranych narzedziach informatycznych
T-L-3Dostosowanie funkcjonalnosci platformy do potrzeb uzytkowników
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego