Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)
specjalność: Zastosowania informatyki

Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy - TIM:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynierski projekt zespołowy - TIM
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 50 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana najmosc metod projektowania systemów informatycznych.
W-2Znajmosc technologi budowy systemów informatycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
C-2Utrwalanie zasad pracy zespołowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.4
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.3
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).5
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).7
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.3
T-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.2
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML11
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).15
50

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Czynne uczestnictwo w zajęciach projektowych.50
A-P-2Przegląd literatury, uzupełnienie wiedzy z zakresu metod projetowania, zarządzania projektami i narzędzi wspomagających.50
A-P-3Realizacja projektu - samodzielna praca w domu (w łączności z zespołem)200
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
M-3Projektowanie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/08_W01
Zna narzedzia informatyczne do projektowania oprogramowania w jezyku UML oraz narzedzia do zarzadzania dokumentacją
IC_1A_W11C-1T-P-1, T-P-3M-1, M-3S-1, S-2
IC_1A_O4/08_W02
Ma szeroki zakres wiedzy ogólnej, pozainformatycznej, oraz z zakresu obszaru medycyny pozwalający na wlaściwą analizę obiektów występujących w rozwiązywanym zadaniu.
IC_1A_W01, IC_1A_W15C-1T-P-4M-1, M-2S-1, S-3
IC_1A_O4/08_W03
Ma utrwaloną wiedzę o wszystkich etapach procesu projektowania i elementach zarządzania jego poszczególnymi fazami.
IC_1A_W12C-1, C-2T-P-4, T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-8, T-P-7M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/08_U01
Potrafi zastosować nowe/innowacyjne rozwiązania w budowie systemów wspomagających procesy/procedury medyczne.
IC_1A_U02C-1T-P-4, T-P-1, T-P-3, T-P-2M-1, M-3, M-2S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U02
Ma umiejetnosc w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych.
IC_1A_U03C-1T-P-1M-1, M-3S-3
IC_1A_O4/08_U03
Ma umiejetnosc samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiazan technologicznych
IC_1A_U07C-1T-P-4, T-P-3, T-P-5M-3, M-2S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U04
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę i znajomość narzędzi do szybkiej weryfikacji alternatywnych rozwiązań budowy systemu informatycznego.
IC_1A_U08C-1T-P-4, T-P-3, T-P-5, T-P-2M-1, M-3, M-2S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U05
Posiada umiejętność dobrego komunikowania się z zespołem realizatorów projektu, jak również potrafi pełnić w nim różne role - także kierownicze.
IC_1A_U11C-1T-P-6, T-P-8, T-P-7M-3S-1, S-2, S-3
IC_1A_O4/08_U06
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania alternatywnych koncepcji budowy systemu informatycznego.
IC_1A_U17C-1T-P-4, T-P-3, T-P-2M-1, M-3, M-2S-1, S-3
IC_1A_O4/08_U07
Potrafi samodzielnie uzupełnić posiadanę wiedzę również z dziedzin nie związanych z informatyką.
IC_1A_U20C-1T-P-4, T-P-3, T-P-2M-1, M-3, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O4/08_K01
Ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy i poszukiwania - taże zespołowego - odpowiednich rozwiazan technologicznych.
IC_1A_K01C-1T-P-4, T-P-5, T-P-2M-1, M-3, M-2S-1, S-3
IC_1A_O4/08_K02
Rozumie i stosuje zasady dobrej współpracy w zespole projektującym.
IC_1A_K03, IC_1A_K02C-2T-P-4, T-P-6, T-P-8, T-P-7M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/08_W01
Zna narzedzia informatyczne do projektowania oprogramowania w jezyku UML oraz narzedzia do zarzadzania dokumentacją
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_W02
Ma szeroki zakres wiedzy ogólnej, pozainformatycznej, oraz z zakresu obszaru medycyny pozwalający na wlaściwą analizę obiektów występujących w rozwiązywanym zadaniu.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_W03
Ma utrwaloną wiedzę o wszystkich etapach procesu projektowania i elementach zarządzania jego poszczególnymi fazami.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/08_U01
Potrafi zastosować nowe/innowacyjne rozwiązania w budowie systemów wspomagających procesy/procedury medyczne.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U02
Ma umiejetnosc w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U03
Ma umiejetnosc samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiazan technologicznych
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U04
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę i znajomość narzędzi do szybkiej weryfikacji alternatywnych rozwiązań budowy systemu informatycznego.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U05
Posiada umiejętność dobrego komunikowania się z zespołem realizatorów projektu, jak również potrafi pełnić w nim różne role - także kierownicze.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U06
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania alternatywnych koncepcji budowy systemu informatycznego.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_U07
Potrafi samodzielnie uzupełnić posiadanę wiedzę również z dziedzin nie związanych z informatyką.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O4/08_K01
Ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy i poszukiwania - taże zespołowego - odpowiednich rozwiazan technologicznych.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_O4/08_K02
Rozumie i stosuje zasady dobrej współpracy w zespole projektującym.
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Flasinski M., Zarzadzanie projektami informatycznymi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006
  2. Beynon-Davis P., Inzynieria systemów informacyjnych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Brooks F.P., Mityczny osobomiesiac. Eseje o inzynierii oprogramowania., Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2000

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.4
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.3
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).5
T-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).7
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.3
T-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.2
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML11
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).15
50

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Czynne uczestnictwo w zajęciach projektowych.50
A-P-2Przegląd literatury, uzupełnienie wiedzy z zakresu metod projetowania, zarządzania projektami i narzędzi wspomagających.50
A-P-3Realizacja projektu - samodzielna praca w domu (w łączności z zespołem)200
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_W01Zna narzedzia informatyczne do projektowania oprogramowania w jezyku UML oraz narzedzia do zarzadzania dokumentacją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W11Zna narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii oprogramowania
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_W02Ma szeroki zakres wiedzy ogólnej, pozainformatycznej, oraz z zakresu obszaru medycyny pozwalający na wlaściwą analizę obiektów występujących w rozwiązywanym zadaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki i fizyki na poziomie niezbędnym do ilościowego opisu, rozumienia i modelowania problemów interdyscyplinarnych.
IC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-2Burza mózgów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_W03Ma utrwaloną wiedzę o wszystkich etapach procesu projektowania i elementach zarządzania jego poszczególnymi fazami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W12Posiada wiedzę z zakresu technik oraz metodologii zarządzania projektami i przedsięwzięciami informatycznymi
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
C-2Utrwalanie zasad pracy zespołowej.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U01Potrafi zastosować nowe/innowacyjne rozwiązania w budowie systemów wspomagających procesy/procedury medyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U02Ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych, w tym innowacji technologicznych i rozwojowych
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
M-2Burza mózgów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U02Ma umiejetnosc w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U03Opracowywania dokumentacji związanej z procesem projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów informatycznych
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-1Narzedzia do zarzadzania dokumentacja np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U03Ma umiejetnosc samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiazan technologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U07Ma umiejętności samokształcania się
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
Metody nauczaniaM-3Projektowanie.
M-2Burza mózgów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U04Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę i znajomość narzędzi do szybkiej weryfikacji alternatywnych rozwiązań budowy systemu informatycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U08Umie stosować narzędzia do szybkiego prototypowania systemów informatycznych przeznaczonych na różne platformy sprzętowe z wykorzystaniem zaawansowanej wiedzy algorytmicznej
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
M-2Burza mózgów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U05Posiada umiejętność dobrego komunikowania się z zespołem realizatorów projektu, jak również potrafi pełnić w nim różne role - także kierownicze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML
Metody nauczaniaM-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U06Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania alternatywnych koncepcji budowy systemu informatycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
M-2Burza mózgów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_U07Potrafi samodzielnie uzupełnić posiadanę wiedzę również z dziedzin nie związanych z informatyką.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-3Model wymagan (prowadzący gra rolę klienta-zleceniodawcy).
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
M-2Burza mózgów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_K01Ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy i poszukiwania - taże zespołowego - odpowiednich rozwiazan technologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejetnosci z zakresu projektowania systemów informatycznych.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-5Rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu technologii.
T-P-2Przedstawienie tematów, burza mózgów, okreslenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna.
M-3Projektowanie.
M-2Burza mózgów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O4/08_K02Rozumie i stosuje zasady dobrej współpracy w zespole projektującym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-2Utrwalanie zasad pracy zespołowej.
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji rozwiązania (burza mózgów, model wymagan, model przypadków uzycia, model logiczny komponentów).
T-P-6Podział ról i zakresu odpowiedzialności w zespole. Ustalenie harmonogramu rotacji funkcji w czasie realizacji projektu.
T-P-8Wykonanie prototypu/demonstratora systemu - w zależności od zakresu projektu (na podstawie harmonogramów).
T-P-7Wykonanie szczegółowego projektu systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy) – w zależności od rodzaju systemu studenci określają potrzebne modele/diagramy UML
Metody nauczaniaM-3Projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności podczas spotkań zespołu projektowego (zajęcia projektowe).
S-2Ocena formująca: Kontrola zgodności z harmonogram terminów wykonania zadań cząstkowych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zrealizowanego zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena aktywności i prawidłowo wykonany projekt ( z akceptowalnymi usterkami).
3,5
4,0
4,5
5,0