Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)

Sylabus przedmiotu Gospodarka elektroniczna i społeczeństwo informacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Gospodarka elektroniczna i społeczeństwo informacyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Antoni Wiliński <Antoni.Wilinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien mieć ogólną informację o technologiach informatycznych i motywacje do ich stosowania. Powinien znać ogólnie pojecia zwiazane ze społeczeństwem informatycznym i interesować się strukturą rynku lokalnego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest rozbudzenie zainteresowań studentów w kierunku budowania postaw aktywnych uczestników społeczeństwa informacyjnego. Student powienie uświadomić sobie z których technologii korzysta a z których nie - dlatego że ich nie zna lub ma bariery mentalne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wykłady: Przesłania Tofflera o społeczeństwie informacyjnym. Społeczeństwo informacyjne w Polsce – regulacje prawne i rzeczywistość. Uwarunkowania rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Unijne wsparcie rozwoju społeczeństw informacyjnych. Społeczności wykluczone. Kompetencje XXI wieku.3
T-W-2Wstęp do gospodarki elektronicznej. Klasyfikacja e-biznesu, przykłady, podstawy prawne w Polsce i Europie. Perspektywy rozwoju e-gospodarki. Platformy komunikacji biznesowej w Internecie (B2B, B2C…).2
T-W-3Web semantyczny a e-gospodarka. Społeczne znaczenie internetowych platform brokerskich. Znaczenie zdalnej edukacji dla e-gospodarki. e-gmina, BIP.1
T-W-4Przykłady rozwiązań technologicznych w e-gospodarce. Rozliczenia w e-gospodarce. Płatności internetowe. Płatności SMS. Portale aukcyjne. Sklepy ointernetowe. Porównywarki. Bilety lotnicze i kolejowe. Serwisy turystyczne. Bankomaty. Planowanie podróży, planowanie ślubu, obsługa pogrzebu itp. Platformy brokierskie, forex, giełdy, betting. Portale społecznościowe. Poczta elektroniczna. Autorespondery. Komunikatory. Ochrona zdrowia. Oszustwa finansowe. Mała firma w sieci. Witryna w sieci. Zastosowanie technologii googlowskich w rozwoju firmy. Poszukiwanie ścieżek finansowania. Znaczenie innowacyjności w e-gospodarce.3
T-W-5Strategie błękitnego oceanu (Kim). Analiza SWOT dla firmy, której rozwój oparty jest na e-gospodarce. Symulacja procesu poszukiwania programu zapewniającego rozwój firmy.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Praca w zespole nad utworzeniem wybranej witryny internetowej10
A-W-2Konsultacje w firmach i instytucjach Szczecina. Poszukiwanie przykładów udanych rozwiazań w obszarze e-gospodarki.10
A-W-3Przygotowanie przezentacji nt wybranej technologii z obszaru e-gospodarki.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład, przykłady z rynku lokalnego, prezentacja wybranych technologii, ankieta nt. znajomosci technologii informatycznych, seminaria

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Studenci oceniani są na bieżąco za aktywność w czasie wykładu - pogadanki i w czasie seminariów. Oceny cząstkowe uzyskują także za prezentacje i ich publiczne przedstawianie. Na pierwszych zajęciach przedstawiana jest skala ocen i kryteria ich osiągania.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_B/02_W01
Wiedza: Student powinien rozumieć znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy dla rozwoju cywilizacyjnego, rozumieć globalne znaczenie internetu, stwarzane szanse i zagrożenia, rozumieć ogromne i rosnące znaczenie e-biznesu sprzedaży przez internet, rozumieć znaczenie umiejętności praktycznych korzystania z internetu w życiu codziennym, winien uświadomić sobie, których umiejętności nie posiada.
IC_1A_W13C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_B/02_U01
Umiejetności: Student powinien umieć zbudować prostą witrynę internetową na podstawie technologii CMS (np. Joomla). Powinien umieć zarzadzać ta witryną. W wyniku presji przedmiotu po jego zakońzceniu powinien umieć posługiwać się podstawowymi technologiami gospodarki elektronicznej i komunikacji - zakupem w sieci, płatnością, e-bankiem kartą płatniczą, kontem bankowym, bankomatem itp.
IC_1A_U22C-1T-W-5, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_B/02_K01
Kompetencje społeczne: Student powinien rozumieć konieczność uczenia się przez całe życie, rozumieć i propagować znaczenie wiedzy, być aktywnym, mobilnym, kreatywnym, rozumieć konieczność pracy zespołowej i własnych funkcji, zadań i dyscypliny w zespole, umieć komunikować sie, być toleracyjnym, rozumieć znaczenie języków obcych. Rozumieć znaczenie własnej kreatywności i przedsiębiorczości dla przyszłości własnej małej firmy operującej o obszarze gospodarki elektronicznej. Winien propagować idee społeczeństwa informacyjnego.
IC_1A_K04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_B/02_W01
Wiedza: Student powinien rozumieć znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy dla rozwoju cywilizacyjnego, rozumieć globalne znaczenie internetu, stwarzane szanse i zagrożenia, rozumieć ogromne i rosnące znaczenie e-biznesu sprzedaży przez internet, rozumieć znaczenie umiejętności praktycznych korzystania z internetu w życiu codziennym, winien uświadomić sobie, których umiejętności nie posiada.
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie
3,0Student ma podstawową wiedzę o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie
3,5Student ma podstawową wiedzę o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie, rozumie znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy, potrafi prezentować właściwa postawę
4,0Student ma rozbudowaną wiedzę o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie, rozumie znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy, potrafi prezentować właściwa postawę, uczy się nowej wiedzy
4,5Student ma rozbudowaną wiedzę o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie, rozumie znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy, potrafi prezentować właściwa postawę, zna podstawowe aplikacje i niektóre technologie IT
5,0Student ma rozbudowaną wiedzę o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie, rozumie znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy, potrafi prezentować właściwa postawę, zna podstawowe aplikacje i niektóre technologie IT, posługuje sie nimi

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_B/02_U01
Umiejetności: Student powinien umieć zbudować prostą witrynę internetową na podstawie technologii CMS (np. Joomla). Powinien umieć zarzadzać ta witryną. W wyniku presji przedmiotu po jego zakońzceniu powinien umieć posługiwać się podstawowymi technologiami gospodarki elektronicznej i komunikacji - zakupem w sieci, płatnością, e-bankiem kartą płatniczą, kontem bankowym, bankomatem itp.
2,0Student ma awersje do wszelkich technik i aplikacji IT
3,0Student posługuje sie podstawowymi aplikacjami IT - edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, www, portale społecznosciowe, płatnosci, komunikatory
3,5Student dobrze posługuje sie aplikacjami IT - edytor tekstów, poczta elektroniczna, www, portale społecznosciowe, płatnosci, komunikatory, jest ich zwolennikiem
4,0Student dobrze posługuje sie wieloma aplikacjami IT - www, portale społecznosciowe, płatnosci, komunikatory, jest ich zwolennikiem, potrafi zbudować witrynę internetową
4,5Student dobrze posługuje sie wieloma aplikacjami IT - www, portale społecznosciowe, płatnosci, komunikatory itp. , jest ich zwolennikiem, potrafi zbudować i zarzadzać witryną internetową
5,0Student dobrze posługuje sie wieloma aplikacjami IT - www, portale społecznosciowe, płatnosci, komunikatory itp. , jest ich zwolennikiem, potrafi zbudować i zarzadzać witryną internetową, zna i posługuje się wybranymi technologiami googlowskimi

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_B/02_K01
Kompetencje społeczne: Student powinien rozumieć konieczność uczenia się przez całe życie, rozumieć i propagować znaczenie wiedzy, być aktywnym, mobilnym, kreatywnym, rozumieć konieczność pracy zespołowej i własnych funkcji, zadań i dyscypliny w zespole, umieć komunikować sie, być toleracyjnym, rozumieć znaczenie języków obcych. Rozumieć znaczenie własnej kreatywności i przedsiębiorczości dla przyszłości własnej małej firmy operującej o obszarze gospodarki elektronicznej. Winien propagować idee społeczeństwa informacyjnego.
2,0Student ma niewłasciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego
3,0Student ma własciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego
3,5Student ma własciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, jest aktywny
4,0Student ma własciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, jest aktywny, przedsiebiorczy, chetnie rozważa działania przedsiebiorcze
4,5Student ma własciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, jest aktywny, przedsiebiorczy, mobilny, działa na rzecz srodowiska akademickiego, widzi siebie w roli przedsiebiorcy
5,0Student ma własciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, jest aktywny, przedsiebiorczy, mobilny, działa na rzecz srodowiska akademickiego, widzi siebie w roli przedsiebiorcy w sektorze IT lub wysokich technologii

Literatura podstawowa

  1. Muszyński Jerzy, Społeczeństwo informacyjne Szkice politologiczne, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2006
  2. Szewczyk A., Społeczeństwo informacyjne. Problemy rozwoju, Difin, Warszawa, 2007
  3. Dziuba Dariusz Tadeusz, Gospodarki nasycone informacją i wiedzą, Nowy Dziennik sp. z o.o., Warszawa, 2004

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wykłady: Przesłania Tofflera o społeczeństwie informacyjnym. Społeczeństwo informacyjne w Polsce – regulacje prawne i rzeczywistość. Uwarunkowania rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Unijne wsparcie rozwoju społeczeństw informacyjnych. Społeczności wykluczone. Kompetencje XXI wieku.3
T-W-2Wstęp do gospodarki elektronicznej. Klasyfikacja e-biznesu, przykłady, podstawy prawne w Polsce i Europie. Perspektywy rozwoju e-gospodarki. Platformy komunikacji biznesowej w Internecie (B2B, B2C…).2
T-W-3Web semantyczny a e-gospodarka. Społeczne znaczenie internetowych platform brokerskich. Znaczenie zdalnej edukacji dla e-gospodarki. e-gmina, BIP.1
T-W-4Przykłady rozwiązań technologicznych w e-gospodarce. Rozliczenia w e-gospodarce. Płatności internetowe. Płatności SMS. Portale aukcyjne. Sklepy ointernetowe. Porównywarki. Bilety lotnicze i kolejowe. Serwisy turystyczne. Bankomaty. Planowanie podróży, planowanie ślubu, obsługa pogrzebu itp. Platformy brokierskie, forex, giełdy, betting. Portale społecznościowe. Poczta elektroniczna. Autorespondery. Komunikatory. Ochrona zdrowia. Oszustwa finansowe. Mała firma w sieci. Witryna w sieci. Zastosowanie technologii googlowskich w rozwoju firmy. Poszukiwanie ścieżek finansowania. Znaczenie innowacyjności w e-gospodarce.3
T-W-5Strategie błękitnego oceanu (Kim). Analiza SWOT dla firmy, której rozwój oparty jest na e-gospodarce. Symulacja procesu poszukiwania programu zapewniającego rozwój firmy.1
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Praca w zespole nad utworzeniem wybranej witryny internetowej10
A-W-2Konsultacje w firmach i instytucjach Szczecina. Poszukiwanie przykładów udanych rozwiazań w obszarze e-gospodarki.10
A-W-3Przygotowanie przezentacji nt wybranej technologii z obszaru e-gospodarki.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_B/02_W01Wiedza: Student powinien rozumieć znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy dla rozwoju cywilizacyjnego, rozumieć globalne znaczenie internetu, stwarzane szanse i zagrożenia, rozumieć ogromne i rosnące znaczenie e-biznesu sprzedaży przez internet, rozumieć znaczenie umiejętności praktycznych korzystania z internetu w życiu codziennym, winien uświadomić sobie, których umiejętności nie posiada.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W13Posiada wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych aspektów informatyki
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest rozbudzenie zainteresowań studentów w kierunku budowania postaw aktywnych uczestników społeczeństwa informacyjnego. Student powienie uświadomić sobie z których technologii korzysta a z których nie - dlatego że ich nie zna lub ma bariery mentalne.
Treści programoweT-W-1Wykłady: Przesłania Tofflera o społeczeństwie informacyjnym. Społeczeństwo informacyjne w Polsce – regulacje prawne i rzeczywistość. Uwarunkowania rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Unijne wsparcie rozwoju społeczeństw informacyjnych. Społeczności wykluczone. Kompetencje XXI wieku.
T-W-2Wstęp do gospodarki elektronicznej. Klasyfikacja e-biznesu, przykłady, podstawy prawne w Polsce i Europie. Perspektywy rozwoju e-gospodarki. Platformy komunikacji biznesowej w Internecie (B2B, B2C…).
T-W-3Web semantyczny a e-gospodarka. Społeczne znaczenie internetowych platform brokerskich. Znaczenie zdalnej edukacji dla e-gospodarki. e-gmina, BIP.
Metody nauczaniaM-1Wykład, przykłady z rynku lokalnego, prezentacja wybranych technologii, ankieta nt. znajomosci technologii informatycznych, seminaria
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci oceniani są na bieżąco za aktywność w czasie wykładu - pogadanki i w czasie seminariów. Oceny cząstkowe uzyskują także za prezentacje i ich publiczne przedstawianie. Na pierwszych zajęciach przedstawiana jest skala ocen i kryteria ich osiągania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie
3,0Student ma podstawową wiedzę o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie
3,5Student ma podstawową wiedzę o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie, rozumie znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy, potrafi prezentować właściwa postawę
4,0Student ma rozbudowaną wiedzę o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie, rozumie znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy, potrafi prezentować właściwa postawę, uczy się nowej wiedzy
4,5Student ma rozbudowaną wiedzę o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie, rozumie znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy, potrafi prezentować właściwa postawę, zna podstawowe aplikacje i niektóre technologie IT
5,0Student ma rozbudowaną wiedzę o społeczeństwie informacyjnym i e-biznesie, rozumie znaczenie społeczeństwa opartego na wiedzy, potrafi prezentować właściwa postawę, zna podstawowe aplikacje i niektóre technologie IT, posługuje sie nimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_B/02_U01Umiejetności: Student powinien umieć zbudować prostą witrynę internetową na podstawie technologii CMS (np. Joomla). Powinien umieć zarzadzać ta witryną. W wyniku presji przedmiotu po jego zakońzceniu powinien umieć posługiwać się podstawowymi technologiami gospodarki elektronicznej i komunikacji - zakupem w sieci, płatnością, e-bankiem kartą płatniczą, kontem bankowym, bankomatem itp.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U22Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania typowego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla reprezentowanej dyscypliny oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest rozbudzenie zainteresowań studentów w kierunku budowania postaw aktywnych uczestników społeczeństwa informacyjnego. Student powienie uświadomić sobie z których technologii korzysta a z których nie - dlatego że ich nie zna lub ma bariery mentalne.
Treści programoweT-W-5Strategie błękitnego oceanu (Kim). Analiza SWOT dla firmy, której rozwój oparty jest na e-gospodarce. Symulacja procesu poszukiwania programu zapewniającego rozwój firmy.
T-W-4Przykłady rozwiązań technologicznych w e-gospodarce. Rozliczenia w e-gospodarce. Płatności internetowe. Płatności SMS. Portale aukcyjne. Sklepy ointernetowe. Porównywarki. Bilety lotnicze i kolejowe. Serwisy turystyczne. Bankomaty. Planowanie podróży, planowanie ślubu, obsługa pogrzebu itp. Platformy brokierskie, forex, giełdy, betting. Portale społecznościowe. Poczta elektroniczna. Autorespondery. Komunikatory. Ochrona zdrowia. Oszustwa finansowe. Mała firma w sieci. Witryna w sieci. Zastosowanie technologii googlowskich w rozwoju firmy. Poszukiwanie ścieżek finansowania. Znaczenie innowacyjności w e-gospodarce.
Metody nauczaniaM-1Wykład, przykłady z rynku lokalnego, prezentacja wybranych technologii, ankieta nt. znajomosci technologii informatycznych, seminaria
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci oceniani są na bieżąco za aktywność w czasie wykładu - pogadanki i w czasie seminariów. Oceny cząstkowe uzyskują także za prezentacje i ich publiczne przedstawianie. Na pierwszych zajęciach przedstawiana jest skala ocen i kryteria ich osiągania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma awersje do wszelkich technik i aplikacji IT
3,0Student posługuje sie podstawowymi aplikacjami IT - edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, www, portale społecznosciowe, płatnosci, komunikatory
3,5Student dobrze posługuje sie aplikacjami IT - edytor tekstów, poczta elektroniczna, www, portale społecznosciowe, płatnosci, komunikatory, jest ich zwolennikiem
4,0Student dobrze posługuje sie wieloma aplikacjami IT - www, portale społecznosciowe, płatnosci, komunikatory, jest ich zwolennikiem, potrafi zbudować witrynę internetową
4,5Student dobrze posługuje sie wieloma aplikacjami IT - www, portale społecznosciowe, płatnosci, komunikatory itp. , jest ich zwolennikiem, potrafi zbudować i zarzadzać witryną internetową
5,0Student dobrze posługuje sie wieloma aplikacjami IT - www, portale społecznosciowe, płatnosci, komunikatory itp. , jest ich zwolennikiem, potrafi zbudować i zarzadzać witryną internetową, zna i posługuje się wybranymi technologiami googlowskimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_B/02_K01Kompetencje społeczne: Student powinien rozumieć konieczność uczenia się przez całe życie, rozumieć i propagować znaczenie wiedzy, być aktywnym, mobilnym, kreatywnym, rozumieć konieczność pracy zespołowej i własnych funkcji, zadań i dyscypliny w zespole, umieć komunikować sie, być toleracyjnym, rozumieć znaczenie języków obcych. Rozumieć znaczenie własnej kreatywności i przedsiębiorczości dla przyszłości własnej małej firmy operującej o obszarze gospodarki elektronicznej. Winien propagować idee społeczeństwa informacyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K04Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki i cyfryzacji w różnych obszarach
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest rozbudzenie zainteresowań studentów w kierunku budowania postaw aktywnych uczestników społeczeństwa informacyjnego. Student powienie uświadomić sobie z których technologii korzysta a z których nie - dlatego że ich nie zna lub ma bariery mentalne.
Treści programoweT-W-1Wykłady: Przesłania Tofflera o społeczeństwie informacyjnym. Społeczeństwo informacyjne w Polsce – regulacje prawne i rzeczywistość. Uwarunkowania rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Unijne wsparcie rozwoju społeczeństw informacyjnych. Społeczności wykluczone. Kompetencje XXI wieku.
T-W-2Wstęp do gospodarki elektronicznej. Klasyfikacja e-biznesu, przykłady, podstawy prawne w Polsce i Europie. Perspektywy rozwoju e-gospodarki. Platformy komunikacji biznesowej w Internecie (B2B, B2C…).
T-W-3Web semantyczny a e-gospodarka. Społeczne znaczenie internetowych platform brokerskich. Znaczenie zdalnej edukacji dla e-gospodarki. e-gmina, BIP.
T-W-5Strategie błękitnego oceanu (Kim). Analiza SWOT dla firmy, której rozwój oparty jest na e-gospodarce. Symulacja procesu poszukiwania programu zapewniającego rozwój firmy.
T-W-4Przykłady rozwiązań technologicznych w e-gospodarce. Rozliczenia w e-gospodarce. Płatności internetowe. Płatności SMS. Portale aukcyjne. Sklepy ointernetowe. Porównywarki. Bilety lotnicze i kolejowe. Serwisy turystyczne. Bankomaty. Planowanie podróży, planowanie ślubu, obsługa pogrzebu itp. Platformy brokierskie, forex, giełdy, betting. Portale społecznościowe. Poczta elektroniczna. Autorespondery. Komunikatory. Ochrona zdrowia. Oszustwa finansowe. Mała firma w sieci. Witryna w sieci. Zastosowanie technologii googlowskich w rozwoju firmy. Poszukiwanie ścieżek finansowania. Znaczenie innowacyjności w e-gospodarce.
Metody nauczaniaM-1Wykład, przykłady z rynku lokalnego, prezentacja wybranych technologii, ankieta nt. znajomosci technologii informatycznych, seminaria
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci oceniani są na bieżąco za aktywność w czasie wykładu - pogadanki i w czasie seminariów. Oceny cząstkowe uzyskują także za prezentacje i ich publiczne przedstawianie. Na pierwszych zajęciach przedstawiana jest skala ocen i kryteria ich osiągania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student ma niewłasciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego
3,0Student ma własciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego
3,5Student ma własciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, jest aktywny
4,0Student ma własciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, jest aktywny, przedsiebiorczy, chetnie rozważa działania przedsiebiorcze
4,5Student ma własciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, jest aktywny, przedsiebiorczy, mobilny, działa na rzecz srodowiska akademickiego, widzi siebie w roli przedsiebiorcy
5,0Student ma własciwą postawę wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, jest aktywny, przedsiebiorczy, mobilny, działa na rzecz srodowiska akademickiego, widzi siebie w roli przedsiebiorcy w sektorze IT lub wysokich technologii