Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)
Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy - CBA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynierski projekt zespołowy - CBA | ||
Specjalność | Zastosowania informatyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Hyla <Tomasz.Hyla@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jerzy Pejaś <Jerzy.Pejas@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajmość metod projektowania systemów informatycznych. |
W-2 | Znajmość technologi budowy systemów informatycznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu projektowania systemów informatycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Narzędzia do zarządzania dokumentacją np. Confluence oraz do projektowania systemów informatycznych np. Enterprise Architect. | 4 |
T-P-2 | Przedstawienie tematów, burza mózgów, określenie tematu projektu dla poszczególnych grup studentów. | 4 |
T-P-3 | Model wymagań. | 4 |
T-P-4 | Wizja systemu (model wymagań, model przypadków użycia, model logiczny komponentów). | 6 |
T-P-5 | Technologie wykorzystywane do budowy systemów informatycznych (rozpoznanie i wybór odpowiednich dla projektu). | 4 |
T-P-6 | Szczegółowy projekt systemu (m. in. model obiektów/klas, interakcji/ maszyny stanów, sekwencji, aktywności, wdrożenia, specyfikacja protokołów, web serwisów, model danych, bezpieczeństwa/systemu, harmonogramy). | 14 |
T-P-7 | Prototyp lub demostrator systemu. | 14 |
50 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach projektowych, wspólna praca w grupie. | 50 |
A-P-2 | Praca samodzielna, wykonywanie powierzonych zadań. | 250 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metody praktyczne: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O1/05_W01 Zna narzędzia informatyczne do projektowania oprogramowania w języku UML oraz narzędzia do zarządzania dokumentacją | IC_1A_W11 | — | — | C-1 | — | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O1/05_U01 Ma umiejętność w zakresie działan projakościowych podczas projektowania oprogramowania | IC_1A_U12 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-7, T-P-6 | M-2, M-1 | S-1 |
IC_1A_O1/05_U02 Ma umiejętność w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych | IC_1A_U03 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-7, T-P-6 | M-2, M-1 | S-1 |
IC_1A_O1/05_U03 Ma umiejętność samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiązań technologicznych | IC_1A_U07 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-7, T-P-6 | M-2, M-1 | S-1 |
IC_1A_O1/05_U04 Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych jako kierownik oraz wykonawca | IC_1A_U11 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-7, T-P-6 | M-2, M-1 | S-1 |
IC_1A_O1/05_U05 Ma umiejętność rozwiązywania problemów występujacych przy projektowaniu systemów informatycznych z użyciem technologii informatycznych | IC_1A_U17 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-7, T-P-6 | M-2, M-1 | S-1 |
IC_1A_O1/05_U06 Potrafi pozyskiwać informacje z dokumentacji technicznej systemów informatycznych | IC_1A_U20 | — | — | C-1 | T-P-5 | M-2, M-1 | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O1/05_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone zadania przez kierownika projektu | IC_1A_K03 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-7, T-P-6 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O1/05_W01 Zna narzędzia informatyczne do projektowania oprogramowania w języku UML oraz narzędzia do zarządzania dokumentacją | 2,0 | |
3,0 | Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O1/05_U01 Ma umiejętność w zakresie działan projakościowych podczas projektowania oprogramowania | 2,0 | |
3,0 | Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_O1/05_U02 Ma umiejętność w zakresie opracowywania dokumnetacji związanej z procesem projektowania systemów informatycznych | 2,0 | |
3,0 | Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_O1/05_U03 Ma umiejętność samodzielnego poszukiwania odpowiednich rozwiązań technologicznych | 2,0 | |
3,0 | Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_O1/05_U04 Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych jako kierownik oraz wykonawca | 2,0 | |
3,0 | Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_O1/05_U05 Ma umiejętność rozwiązywania problemów występujacych przy projektowaniu systemów informatycznych z użyciem technologii informatycznych | 2,0 | |
3,0 | Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IC_1A_O1/05_U06 Potrafi pozyskiwać informacje z dokumentacji technicznej systemów informatycznych | 2,0 | |
3,0 | Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O1/05_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone zadania przez kierownika projektu | 2,0 | |
3,0 | Projekt wykonany prawidłowo z akceptowalnymi usterkami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Craig Larman, Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process, Addison Wesley Professional, 2007, 978-0130925695