Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)

Sylabus przedmiotu Programowanie aplikacji wieloplatformowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie aplikacji wieloplatformowych
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 14 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL6 14 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z inzynierii oprogramowania.
W-2Wiedza z dziedziny architektury systemów komputerowych.
W-3Wiedza dotyczaca podstaw programowania.
W-4Umiejetnosc programowania w C i Java.
W-5Wiedza w zakresie dziedziny komunikacja człowiek-komputer.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zagadnieniami zwiazanymi z technologiami tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-2Zapoznanie studenta z róznorodnoscia rozwiazan w dziedzinie aplikacji wieloplatformowych dla systemów przenosnych.
C-3Ukształtowanie umiejetnosci praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-4Wykształcenie umiejetnosci samodzielnego poszukiwania rozwiazan dla tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć. Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.4
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.5
T-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap.5
14
wykłady
T-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplatformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych. Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.2
T-W-2J2ME jako rozwiązanie dla aplikacji wieloplatformowych w systemach przenośnych.3
T-W-3Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.3
T-W-4Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy. Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.3
T-W-5Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.3
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach14
A-L-2praca nad projektem w podgrupie20
A-L-3samodzielne studia nad tematem25
A-L-4udział w zaliczeniu i konsultacjach2
61
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2samodzielne studia nad tematem8
A-W-3przygotowanie do zaliczenia6
A-W-4udział w konsultacjach2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
M-2Cwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena stopnia wykonania cwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji cwiczenia laboratoryjnego.
S-3Ocena formująca: Ocena poprawnosci realizacji projektu w podgrupie.
S-4Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji projektu w podgrupie.
S-5Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa zrealizowanych cwiczen laboratoryjnych i projektu w podgrupie.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa zrealizowanych cwiczen laboratoryjnych i projektu w podgrupie.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/06_W01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien dobierac narzedzia do potrzeb realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemie przenosnym.
IC_1A_W06, IC_1A_W08, IC_1A_W03, IC_1A_W05, IC_1A_W02, IC_1A_W11C-1, C-2T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-1S-5
IC_1A_O6/06_W02
Powinien wskazywac potencjalne problemy w realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych. Powninien zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
IC_1A_W08, IC_1A_W03, IC_1A_W02C-1, C-2T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-1S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/06_U01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien umiec analizowac potrzeby uzytkownika, analizowac mozliwosci realizacji aplikacji wieloplatformowych, dobierac srodowisko programistyczne do realizacji zadania, opracowywac projekt, planowac realizacje procesu tworzenia aplikacji wieloplatformowej dla systemu przenosnego, powinien umiec weryfikowac i oceniac istniejace rozwiazania wieloplatformowe w systemach przenosnych.
IC_1A_U11, IC_1A_U25, IC_1A_U18C-3, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-1M-2S-5, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/06_K01
W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace podstawy: aktywna postawa w samodzielnym poszukiwaniu wiedzy, aktywna podstawa w rozwiazywaniu problemów zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, kreatywnosc w znajdowaniu rozwiazan zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, chetny do dzielenia sie wiedza, postepowanie zgodne z przyjetymi zasadami etyki podczas pracy w podgrupie.
IC_1A_K01, IC_1A_K03, IC_1A_K02, IC_1A_K04C-3, C-4M-2S-4, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/06_W01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien dobierac narzedzia do potrzeb realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemie przenosnym.
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac istniejacych wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac istniejace wieloplatformowe technologie programistyczne i sprzetowe w systemach przenosnych oraz wskazac ich potencjalne zastosowania.
3,5Potrafi dobierac wieloplatformowe technologie sprzetowe i programistyczne odpowiednio do zastosowan w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór technologii sprzetowych i programistycznych odpowiednio do zastosowan i je opisac.
4,5Potrafi rozpoznac trudnosci i zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne wieloplatformowe rozwiazania programistyczne działajacej na szerokiej grupie systemów przenosnych.
IC_1A_O6/06_W02
Powinien wskazywac potencjalne problemy w realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych. Powninien zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac problemow istniejacych dla wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac podstawowe problemy istniejace w procesie tworzenia aplikacji wieloplatformowych.
3,5Potrafi dobierac rozwiazania ploblemow w tworzeniu aplikacji w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór sposobow rozwiazania problemow.
4,5Potrafi zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne rozwiazania programistyczne działajacej bezproblemowo na szerokiej grupie systemów przenosnych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/06_U01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien umiec analizowac potrzeby uzytkownika, analizowac mozliwosci realizacji aplikacji wieloplatformowych, dobierac srodowisko programistyczne do realizacji zadania, opracowywac projekt, planowac realizacje procesu tworzenia aplikacji wieloplatformowej dla systemu przenosnego, powinien umiec weryfikowac i oceniac istniejace rozwiazania wieloplatformowe w systemach przenosnych.
2,0Nie posiada podstawowych umiejetnosci w zakresie przedmiotu.
3,0Potrafi wykorzystywac oprogramowanie i dobierac je odpowiednio do sprzetu, dla którego tworzone sa lub wdrazane aplikacje.
3,5Potrafi łaczyc uzycie róznych narzedzi celem optymalnej organizacji pracy przy tworzeniu aplikacji wieloplatformowych.
4,0Potrafi wykorzystywac funkcje i metody pozwalajace na dostep do funkcjonalnych elementów składowych aplikacji wieloplatformowych.
4,5Potrafi rozszerzac metody i funkcje pozwalajace na wykorzystanie elementów aplikacji wieloplatformowych.
5,0Potrafi tworzyc złozone aplikacje wieloplatformowe.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/06_K01
W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace podstawy: aktywna postawa w samodzielnym poszukiwaniu wiedzy, aktywna podstawa w rozwiazywaniu problemów zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, kreatywnosc w znajdowaniu rozwiazan zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, chetny do dzielenia sie wiedza, postepowanie zgodne z przyjetymi zasadami etyki podczas pracy w podgrupie.
2,0Nie posiada kompetencji społecznych przewidzianych dla przedmiotu.
3,0Umie zaprezentowac posiadana wiedze.
3,5Przejawia otwartosc w zdobywaniu wiedzy.
4,0Prezentuje aktywna postawe w zdobywaniu wiedzy i dzieleniu sie wiedza z grupa i prowadzacym.
4,5Umie pracowac w zespole. Konstruuje obiektywne wnioski.
5,0Umie prowadzic prace zespołu. Broni osiagnietych rezultatów.

Literatura podstawowa

  1. Lyza Danger Gardner, Jason Grigsby, Mobile Web. Rusz głowa!, Helion, 2013, 978-83-246-4864-1, 9788324648641
  2. Jeanine Meyer, Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier, Helion, 2012, 978-83-246-4107-9

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć. Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.4
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.5
T-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap.5
14

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplatformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych. Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.2
T-W-2J2ME jako rozwiązanie dla aplikacji wieloplatformowych w systemach przenośnych.3
T-W-3Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.3
T-W-4Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy. Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.3
T-W-5Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.3
14

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach14
A-L-2praca nad projektem w podgrupie20
A-L-3samodzielne studia nad tematem25
A-L-4udział w zaliczeniu i konsultacjach2
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2samodzielne studia nad tematem8
A-W-3przygotowanie do zaliczenia6
A-W-4udział w konsultacjach2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_W01W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien dobierac narzedzia do potrzeb realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemie przenosnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W06Posiada wiedzę z zakresu właściwości, cech oraz obszarów zastosowań dostępnych języków oraz technik programowania
IC_1A_W08Posiada wiedzę z zakresie technologii sieciowych wykorzystywanych przy budowie systemów informatycznych
IC_1A_W03Ma wiedzę zakresu działania i budowy systemów operacyjnych
IC_1A_W05Zna wybrany języku programowania
IC_1A_W02Zna architektury systemów komputerowych
IC_1A_W11Zna narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii oprogramowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zagadnieniami zwiazanymi z technologiami tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-2Zapoznanie studenta z róznorodnoscia rozwiazan w dziedzinie aplikacji wieloplatformowych dla systemów przenosnych.
Treści programoweT-W-5Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.
T-W-2J2ME jako rozwiązanie dla aplikacji wieloplatformowych w systemach przenośnych.
T-W-4Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy. Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.
T-W-3Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.
T-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplatformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych. Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa zrealizowanych cwiczen laboratoryjnych i projektu w podgrupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac istniejacych wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac istniejace wieloplatformowe technologie programistyczne i sprzetowe w systemach przenosnych oraz wskazac ich potencjalne zastosowania.
3,5Potrafi dobierac wieloplatformowe technologie sprzetowe i programistyczne odpowiednio do zastosowan w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór technologii sprzetowych i programistycznych odpowiednio do zastosowan i je opisac.
4,5Potrafi rozpoznac trudnosci i zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne wieloplatformowe rozwiazania programistyczne działajacej na szerokiej grupie systemów przenosnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_W02Powinien wskazywac potencjalne problemy w realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych. Powninien zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W08Posiada wiedzę z zakresie technologii sieciowych wykorzystywanych przy budowie systemów informatycznych
IC_1A_W03Ma wiedzę zakresu działania i budowy systemów operacyjnych
IC_1A_W02Zna architektury systemów komputerowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zagadnieniami zwiazanymi z technologiami tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-2Zapoznanie studenta z róznorodnoscia rozwiazan w dziedzinie aplikacji wieloplatformowych dla systemów przenosnych.
Treści programoweT-W-5Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.
T-W-2J2ME jako rozwiązanie dla aplikacji wieloplatformowych w systemach przenośnych.
T-W-4Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy. Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.
T-W-3Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.
T-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplatformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych. Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa zrealizowanych cwiczen laboratoryjnych i projektu w podgrupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac problemow istniejacych dla wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac podstawowe problemy istniejace w procesie tworzenia aplikacji wieloplatformowych.
3,5Potrafi dobierac rozwiazania ploblemow w tworzeniu aplikacji w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór sposobow rozwiazania problemow.
4,5Potrafi zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne rozwiazania programistyczne działajacej bezproblemowo na szerokiej grupie systemów przenosnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_U01W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien umiec analizowac potrzeby uzytkownika, analizowac mozliwosci realizacji aplikacji wieloplatformowych, dobierac srodowisko programistyczne do realizacji zadania, opracowywac projekt, planowac realizacje procesu tworzenia aplikacji wieloplatformowej dla systemu przenosnego, powinien umiec weryfikowac i oceniac istniejace rozwiazania wieloplatformowe w systemach przenosnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
IC_1A_U25Umie oceniać przydatność i stosować różne języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
IC_1A_U18Ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetnosci praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-4Wykształcenie umiejetnosci samodzielnego poszukiwania rozwiazan dla tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
Treści programoweT-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.
T-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap.
T-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć. Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa zrealizowanych cwiczen laboratoryjnych i projektu w podgrupie.
S-2Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji cwiczenia laboratoryjnego.
S-1Ocena formująca: Ocena stopnia wykonania cwiczenia laboratoryjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowych umiejetnosci w zakresie przedmiotu.
3,0Potrafi wykorzystywac oprogramowanie i dobierac je odpowiednio do sprzetu, dla którego tworzone sa lub wdrazane aplikacje.
3,5Potrafi łaczyc uzycie róznych narzedzi celem optymalnej organizacji pracy przy tworzeniu aplikacji wieloplatformowych.
4,0Potrafi wykorzystywac funkcje i metody pozwalajace na dostep do funkcjonalnych elementów składowych aplikacji wieloplatformowych.
4,5Potrafi rozszerzac metody i funkcje pozwalajace na wykorzystanie elementów aplikacji wieloplatformowych.
5,0Potrafi tworzyc złozone aplikacje wieloplatformowe.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_K01W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace podstawy: aktywna postawa w samodzielnym poszukiwaniu wiedzy, aktywna podstawa w rozwiazywaniu problemów zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, kreatywnosc w znajdowaniu rozwiazan zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, chetny do dzielenia sie wiedza, postepowanie zgodne z przyjetymi zasadami etyki podczas pracy w podgrupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K04Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki i cyfryzacji w różnych obszarach
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetnosci praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-4Wykształcenie umiejetnosci samodzielnego poszukiwania rozwiazan dla tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji projektu w podgrupie.
S-2Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji cwiczenia laboratoryjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada kompetencji społecznych przewidzianych dla przedmiotu.
3,0Umie zaprezentowac posiadana wiedze.
3,5Przejawia otwartosc w zdobywaniu wiedzy.
4,0Prezentuje aktywna postawe w zdobywaniu wiedzy i dzieleniu sie wiedza z grupa i prowadzacym.
4,5Umie pracowac w zespole. Konstruuje obiektywne wnioski.
5,0Umie prowadzic prace zespołu. Broni osiagnietych rezultatów.