Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
Sylabus przedmiotu Technologie kształcenia zdalnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie kształcenia zdalnego | ||
Specjalność | Zastosowania informatyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z baz danych (struktura rekordu i metadane), systemy informatyczne (interakcja człowiek - komputer). |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy niezbędnej do efektywnego projektowania kursów nauczania zdalnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Narzędzia do edycji grafiki rastrowej | 1 |
T-L-2 | Narzędzia do edycji grafiki wektorowej | 1 |
T-L-3 | Narzędzia do edycji materiałów audio i wideo | 1 |
T-L-4 | Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu synchronicznego | 2 |
T-L-5 | Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego | 10 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Analiza przykładowych kursów nauczania zdalnego | 1 |
T-W-2 | Zagadnienie otwartości w gospodarce opartej na wiedzy | 1 |
T-W-3 | Uwarunkowanie społeczne i polityczne systemów nauczania zdalnego (Proces Boloński) | 2 |
T-W-4 | Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI) w nauczaniu zdalnym | 2 |
T-W-5 | Zagadnienie User Interface i Graphical User Interface (GUI) w nauczaniu zdalnym | 2 |
T-W-6 | Kognitywne podstawy budowy kursów nauczania zdalnego | 3 |
T-W-7 | Tworzenie materiałów interaktywnych dla nauczania zdalnego | 3 |
T-W-8 | Dedykowane rozwiązania programowe i systemowe w nauczaniu zdalnym | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie od zajęć laboratoryjnych | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 12 |
A-W-4 | Zaliczenie | 2 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłąd informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O1/08_W01 Po odbyciu tego kursu student zdobędzie wiedzę pozwalającą na projektowanie efektywnego środowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego. | IC_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O1/08_U01 Po odbyciu tego kursu student zdobędzie umiejętności pozwalające na projektowanie kursów nauczania zdalnego. | IC_1A_U08, IC_1A_U13 | — | — | C-1 | T-L-5, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O1/08_W01 Po odbyciu tego kursu student zdobędzie wiedzę pozwalającą na projektowanie efektywnego środowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojec zwiazanych z nauczaniem na odległosc. |
3,0 | Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc | |
3,5 | Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do prostych zadan projektowych | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do typowych zadan projektowych. Potrafi interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc. | |
4,5 | Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do typowych zadan projektowych. Potrafi interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc. | |
5,0 | Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do róznych zadan projektowych. Potrafi twórczo interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O1/08_U01 Po odbyciu tego kursu student zdobędzie umiejętności pozwalające na projektowanie kursów nauczania zdalnego. | 2,0 | Student nie potrafi stworzyc szkieletu protego kursu nauczania na odległosc. |
3,0 | Student potrafi stworzyc szkielet protego kursu nauczania na odległosc. | |
3,5 | Student potrafi stworzyc szkielet protego kursu nauczania na odległosc i napełnic go trescia zwiazana z danym przedmiotem. | |
4,0 | Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS. | |
4,5 | Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurowac. | |
5,0 | Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurowac. Dodatkowo potrafi dołaczyc do opracowanego przez siebie kursu inne interaktywne moduły. |
Literatura podstawowa
- Bednarek J., Media w nauczaniu, MIKOM, Warszawa, 2002
- Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa, 2007, wydanie II
Literatura dodatkowa
- Różewski P., Kusztina E., Zaikin O., Modele i metody zarządzania procesem Otwartego Nauczania Zdalnego, Instytut Badań Systemowych PAN, Seria: Badania Systemowe, tom 61, Warszawa- Szczecin, 2008
- Różewski P., Kusztina E., Tadeusiewicz R., Zaikin O., Intelligent Open Learning Systems: Concepts, models and algorithms, Springer, Berlin / Heidelberg, 2011