Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie grafiki II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie grafiki II | ||
Specjalność | Zastosowania informatyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw grafiki komputerowej |
W-2 | Znajomość podstaw estetyki i kompozycji w projektowaniu grafiki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej i zasad estetyki w projektowaniu grafiki użytkowej oraz zdobycie umiejętności posługiwania się narzędziami przeznaczonymi do projektowania grafiki rastrowej i wektorowej, zdobycie umiejętności projektowania różnych formy grafiki przeznaczonej do internetu, druku, urządzenia mobilne i iinterfejsy graficzne aplikacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie graficzne na rzecz stron wwww i urządzeń mobilnych (grafika, nawigacja, optymalizacja). Trendy graficzne na stronach internetowych. | 10 |
T-L-2 | Projektowanie i skład projektów przeznaczonych do druku (elementy komunikacji wizualnej) | 10 |
T-L-3 | Projektowanie grafiki na rzecz interfejsów aplikacji (planowanie funkcjonalności aplikacji, analiza ergonomii) | 10 |
30 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie identyfikacji wizualnej dla wybranej firmy. | 20 |
T-P-2 | Opracowanie księgi znaku | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zaliczenia zajęć | 6 |
A-L-3 | Zaliczenie zajęć | 1 |
37 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Przygotowanie do zaliczenia zajęć | 23 |
A-P-3 | Zaliczenie zajęć | 2 |
55 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Projekt zaliczeniowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O2/02/02_W01 Zna trendy i metody wykorzystywane w projektowaniu grafiki użytkowej. | IC_1A_W10 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O2/02/02_U01 Student potrafi indywidualnie i zespołowo wykonać projekt graficzny z przeznaczeniem dla różnych form komunikacji wizualnej. | IC_1A_U11 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O2/02/02_W01 Zna trendy i metody wykorzystywane w projektowaniu grafiki użytkowej. | 2,0 | |
3,0 | Student zna elementy komunikacji wizualnej oraz zna metodykę projektowania interfejsów graficznych aplikacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O2/02/02_U01 Student potrafi indywidualnie i zespołowo wykonać projekt graficzny z przeznaczeniem dla różnych form komunikacji wizualnej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprojektować grafikę przeznaczoną do druku | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Charlotte Fiell, Peter Fiell, Projektowanie graficzne w XXI wieku, Taschen GmbH, 2007
- Kazimierz Wolny-Zmorzyński i inni, Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, Poltext, 2013
- Mark Boulton, Designing for the Web, http://designingfortheweb.co.uk/, 2011
- Jenifer Tidwell, Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe, Helion, 2012
- Von Glitschk, Grafika wektorowa, Helion, 2012
- Gavin Ambrose, Paul Harris, Pre-press. Poradnik dla grafików, PWN, 2010