Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie zorientowane na użytkownika:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie zorientowane na użytkownika
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 30 2,00,30zaliczenie
projektyP6 15 2,00,30zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy planowania przedsiewziec internetowych, podstawy projektowania serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na uzytkownika
C-2Nabycie przez studentów umiejetnosci wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
C-3Nabycie przez studentów umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce4
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia2
T-L-3Testy uzytecznosci4
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników4
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników4
T-L-6Projektowanie architektury informacji4
T-L-7Przykładowa analiza user experience6
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych2
30
projekty
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych2
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience2
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci4
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego6
T-P-5Zaliczenie projektu1
15
wykłady
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku2
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience2
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci2
T-W-4Projektowanie ankiet i ocena ekspercka2
T-W-5Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych2
T-W-6Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników2
T-W-7Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych2
T-W-8Projektowanie szkieletów2
T-W-9Tworzenie i zastosowania prototypów2
T-W-10Analiza user experience komponentów witryn internetowych4
T-W-11User experience stron głównych serwisów internetowych2
T-W-12User experience stron produktów2
T-W-13Projektowanie dla urzadzen mobilnych2
T-W-14Zaliczenie wykładów2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach30
A-L-2Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta)10
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach)15
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec5
60
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-P-2Przygotowanie do zajec projektowych (praca własna studenta)20
A-P-3Opracowanie projektu eser experience (praca własna studenta)20
A-P-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu projektu5
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)12
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)12
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania elementów projektu user experience
S-3Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu user experience

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/06_W01
Student potrafi wymienic i scharakteryzowac proces projektowania user experience, zna narzedzia, techniki badan oraz oceny w dziedzinie user experience
IC_1A_W10, IC_1A_W11C-1T-W-14, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-10M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/06_U01
Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
IC_1A_U05, IC_1A_U28C-3T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-3, T-L-8, T-L-4, T-L-5M-2S-2
IC_1A_O6/06_U02
Student potrafi wykonac projekt user experience witryn internetowych
IC_1A_U11, IC_1A_U19, IC_1A_U28C-2T-P-5, T-P-4, T-P-3, T-P-1, T-P-2M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/06_K01
Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekscie zespołowego tworzenia złozonych serwisów internetowych
C-2, C-3, C-1T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-3, T-L-8, T-L-4, T-L-5, T-P-5, T-P-4, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-W-14, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-10M-2, M-3, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/06_W01
Student potrafi wymienic i scharakteryzowac proces projektowania user experience, zna narzedzia, techniki badan oraz oceny w dziedzinie user experience
2,0Student nie zna podstawowych pojec z zakresu projektowania user experience, nie potrafi scharakteryzowac procesu projektowania user experience, nie ma wiedzy na temat realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,0Student posiada bardzo ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,5Student posiada ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci, ogólnie przedstawic analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,0Student posiada wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz opisac formy analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,5Student posiada dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
5,0Student posiada bardzo dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic, dobrac uzasadnic wybór rodzajów testów uzytecznosci oraz procedur ich planowania, scharakteryzowac szczegółówo zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience wiekszosci komponentów serwisów internetowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/06_U01
Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
2,0Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadan realizowanych na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych
3,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, ale beda one wykonane w sposób mało precyzyjny
3,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, nie wszystkie (czesc) zadania zostana wykonane w sposób dokładny
4,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student bedzie potrafił uzasadnic dokonane wybory i realizacje
4,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
5,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynnosci, które podniosa wartosc merytoryczna zadan, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
IC_1A_O6/06_U02
Student potrafi wykonac projekt user experience witryn internetowych
2,0Student nie wykona projektu witryny internetowej user experience, obejmujacego wszystkie wymagane etapy (czesci)
3,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, obejmujacy wymagane etapy (czesci), ale jest on bardzo pobiezny, mało szczegółowy, zawiera niescisłosci
3,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, składajacy sie z wymaganych etapów (czesci), ale nie wszystkie sa szczegółowo zapisane
4,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i beda ze soba spójne
4,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnic, wyjasnic przyjete rozwiazania w projekcie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/06_K01
Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekscie zespołowego tworzenia złozonych serwisów internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli, ma swiadomosc potrzeb monitorowania postepów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Jesmond Allen, James Chudley, Projektowanie witryn internetowych User eXperience, Smashing Magazine, Helion, Gliwice, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Michał Koralewski, Piotr Nowak, Podstawy User Experience w projektowaniu stron WWW, PARP, Warszawa, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce4
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia2
T-L-3Testy uzytecznosci4
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników4
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników4
T-L-6Projektowanie architektury informacji4
T-L-7Przykładowa analiza user experience6
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych2
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych2
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience2
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci4
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego6
T-P-5Zaliczenie projektu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku2
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience2
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci2
T-W-4Projektowanie ankiet i ocena ekspercka2
T-W-5Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych2
T-W-6Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników2
T-W-7Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych2
T-W-8Projektowanie szkieletów2
T-W-9Tworzenie i zastosowania prototypów2
T-W-10Analiza user experience komponentów witryn internetowych4
T-W-11User experience stron głównych serwisów internetowych2
T-W-12User experience stron produktów2
T-W-13Projektowanie dla urzadzen mobilnych2
T-W-14Zaliczenie wykładów2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach30
A-L-2Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta)10
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach)15
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-P-2Przygotowanie do zajec projektowych (praca własna studenta)20
A-P-3Opracowanie projektu eser experience (praca własna studenta)20
A-P-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu projektu5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)12
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)12
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_W01Student potrafi wymienic i scharakteryzowac proces projektowania user experience, zna narzedzia, techniki badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W10Zna metody wykorzystywane podczas projektowania, testowania, wdrażania i integrowania produktów i usług opartych na technologiach informatycznych
IC_1A_W11Zna narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii oprogramowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na uzytkownika
Treści programoweT-W-14Zaliczenie wykładów
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci
T-W-5Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych
T-W-6Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników
T-W-7Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych
T-W-10Analiza user experience komponentów witryn internetowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojec z zakresu projektowania user experience, nie potrafi scharakteryzowac procesu projektowania user experience, nie ma wiedzy na temat realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,0Student posiada bardzo ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,5Student posiada ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci, ogólnie przedstawic analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,0Student posiada wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz opisac formy analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,5Student posiada dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
5,0Student posiada bardzo dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic, dobrac uzasadnic wybór rodzajów testów uzytecznosci oraz procedur ich planowania, scharakteryzowac szczegółówo zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience wiekszosci komponentów serwisów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_U01Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U05Umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
IC_1A_U28Ma umiejętność projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów na potrzeby informatyzacji organizacji
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Treści programoweT-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce
T-L-6Projektowanie architektury informacji
T-L-7Przykładowa analiza user experience
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia
T-L-3Testy uzytecznosci
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania elementów projektu user experience
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadan realizowanych na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych
3,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, ale beda one wykonane w sposób mało precyzyjny
3,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, nie wszystkie (czesc) zadania zostana wykonane w sposób dokładny
4,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student bedzie potrafił uzasadnic dokonane wybory i realizacje
4,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
5,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynnosci, które podniosa wartosc merytoryczna zadan, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_U02Student potrafi wykonac projekt user experience witryn internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
IC_1A_U19Potrafi wykorzystać w przedsięwzięciach informatycznych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
IC_1A_U28Ma umiejętność projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów na potrzeby informatyzacji organizacji
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejetnosci wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
Treści programoweT-P-5Zaliczenie projektu
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu user experience
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu witryny internetowej user experience, obejmujacego wszystkie wymagane etapy (czesci)
3,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, obejmujacy wymagane etapy (czesci), ale jest on bardzo pobiezny, mało szczegółowy, zawiera niescisłosci
3,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, składajacy sie z wymaganych etapów (czesci), ale nie wszystkie sa szczegółowo zapisane
4,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i beda ze soba spójne
4,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnic, wyjasnic przyjete rozwiazania w projekcie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/06_K01Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekscie zespołowego tworzenia złozonych serwisów internetowych
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejetnosci wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
C-3Nabycie przez studentów umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
C-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na uzytkownika
Treści programoweT-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce
T-L-6Projektowanie architektury informacji
T-L-7Przykładowa analiza user experience
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia
T-L-3Testy uzytecznosci
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników
T-P-5Zaliczenie projektu
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience
T-W-14Zaliczenie wykładów
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci
T-W-5Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych
T-W-6Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników
T-W-7Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych
T-W-10Analiza user experience komponentów witryn internetowych
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli, ma swiadomosc potrzeb monitorowania postepów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej