Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Marketing w mediach cyfrowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing w mediach cyfrowych
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 30 3,00,50zaliczenie
wykładyW7 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy języka HTML

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
C-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych4
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam4
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych4
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych4
T-L-5Wykorzystanie wybranych platform społecznościowych w marketingu i analizy sieci społecznych4
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych2
T-L-7Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i systemów rekomendujących4
T-L-8Zastosowanie wybranych metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym4
30
wykłady
T-W-1Modele komunikacji w marketingu elektronicznym2
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych2
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego2
T-W-4Marketing w mediach społecznościowych2
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych2
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna2
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych2
T-W-8Marketing z udziałem poczty elektronicznej2
T-W-9Alternatywne formy marketingu elektronicznego2
T-W-10Działania PR i budowanie wizerunku2
T-W-11Platformy handlu elektronicznego i algorytmy rekomendujące2
T-W-12Platformy B2B w komunikacji marketingowej2
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym2
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji2
T-W-15Uwarunkowania prawne marketingu elektronicznego2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań20
A-L-3Konsultacje do laboratoriów4
A-L-4Przygotowanie do zajęć20
74
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu25
A-W-3Konsultacje do wykładu15
A-W-4Przygotowanie do zajęć20
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/09_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
IC_1A_W13C-2, C-1T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-10, T-W-15, T-W-11, T-W-7, T-W-5, T-W-12, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-9M-2, M-1S-2, S-1
IC_1A_O6/09_W02
Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
IC_1A_W07, IC_1A_W15C-2, C-1T-L-6, T-L-1, T-W-13, T-W-5, T-W-14, T-W-3M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/09_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
IC_1A_U10C-2, C-1T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-10, T-W-13, T-W-15, T-W-11, T-W-7, T-W-5, T-W-14, T-W-12, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-9M-2, M-1S-2, S-1
IC_1A_O6/09_U02
Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
IC_1A_U20, IC_1A_U24, IC_1A_U26, IC_1A_U27C-2, C-1T-L-6, T-W-6, T-W-13, T-W-5, T-W-14M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/09_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
IC_1A_K01, IC_1A_K02, IC_1A_K05C-2, C-1T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-10, T-W-13, T-W-15, T-W-11, T-W-7, T-W-5, T-W-14, T-W-12, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-9M-2, M-1S-2, S-1
IC_1A_O6/09_K02
Komepetencje w zakresie zastosowań metod analitycznych w systemach marketingu elektronicznego.
IC_1A_K02, IC_1A_K03, IC_1A_K05, IC_1A_K06C-2, C-1T-L-6, T-L-3, T-L-1, T-W-13, T-W-5, T-W-14, T-W-2, T-W-3M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/09_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z marketingiem elektronicznym. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
IC_1A_O6/09_W02
Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
3,5Zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Zna podstawowe algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Zna algorytmy i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności marketingu elektronicznego.
5,0Bradzo dobrze zna pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Dobrze zna algorytmy stosowane w pomiarach efektywności marketingu elektronicznego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/09_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie umie korzystać z systemów marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy marketingu elektronicznego.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemymarketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
IC_1A_O6/09_U02
Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
2,0Nie umie nawet w podstawowym zakresie wykorzystać metod analityczne w marketingu elektronicznym.
3,0Umie w podstawowym zakresie wykorzystać metody analityczne w marketingu elektronicznym.
3,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi.
4,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać podstawowe algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
5,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym zaawansowane technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać zaawansowane algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/09_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
IC_1A_O6/09_K02
Komepetencje w zakresie zastosowań metod analitycznych w systemach marketingu elektronicznego.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie.
4,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Gregor B, Stawiszyński M., E-Commerce, Branta, Warszawa, 2004
  2. Afuah A., Biznes internetowy - strategie i modele., Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 2003
  3. Liana Evans, Bartosz Sałbut, Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Helion, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa, 2007
  2. Zoll F., Prawo handlu elektronicznego, Branta, Warszawa, 2010
  3. Andy Sernovitz, Marketing szeptany, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
  4. Calvin Jones, Damian Ryan, Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych4
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam4
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych4
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych4
T-L-5Wykorzystanie wybranych platform społecznościowych w marketingu i analizy sieci społecznych4
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych2
T-L-7Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i systemów rekomendujących4
T-L-8Zastosowanie wybranych metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Modele komunikacji w marketingu elektronicznym2
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych2
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego2
T-W-4Marketing w mediach społecznościowych2
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych2
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna2
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych2
T-W-8Marketing z udziałem poczty elektronicznej2
T-W-9Alternatywne formy marketingu elektronicznego2
T-W-10Działania PR i budowanie wizerunku2
T-W-11Platformy handlu elektronicznego i algorytmy rekomendujące2
T-W-12Platformy B2B w komunikacji marketingowej2
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym2
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji2
T-W-15Uwarunkowania prawne marketingu elektronicznego2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań20
A-L-3Konsultacje do laboratoriów4
A-L-4Przygotowanie do zajęć20
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu25
A-W-3Konsultacje do wykładu15
A-W-4Przygotowanie do zajęć20
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/09_W01Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W13Posiada wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych aspektów informatyki
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-5Wykorzystanie wybranych platform społecznościowych w marketingu i analizy sieci społecznych
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-L-7Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i systemów rekomendujących
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych
T-W-8Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-1Modele komunikacji w marketingu elektronicznym
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna
T-W-10Działania PR i budowanie wizerunku
T-W-15Uwarunkowania prawne marketingu elektronicznego
T-W-11Platformy handlu elektronicznego i algorytmy rekomendujące
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-12Platformy B2B w komunikacji marketingowej
T-W-4Marketing w mediach społecznościowych
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego
T-W-9Alternatywne formy marketingu elektronicznego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z marketingiem elektronicznym. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów marketingu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/09_W02Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W07Zna metody gromadzenia i przetwarzania danych
IC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
3,5Zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Zna podstawowe algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Zna algorytmy i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności marketingu elektronicznego.
5,0Bradzo dobrze zna pojęcia i technologie powiązane z metodami analitycznymi stosowanymi w marketingu elektronicznym. Dobrze zna algorytmy stosowane w pomiarach efektywności marketingu elektronicznego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/09_U01Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U10Umie stosować techniki marketingowe w odniesieniu do projektów informatycznych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-5Wykorzystanie wybranych platform społecznościowych w marketingu i analizy sieci społecznych
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-L-7Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i systemów rekomendujących
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych
T-W-8Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-1Modele komunikacji w marketingu elektronicznym
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna
T-W-10Działania PR i budowanie wizerunku
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym
T-W-15Uwarunkowania prawne marketingu elektronicznego
T-W-11Platformy handlu elektronicznego i algorytmy rekomendujące
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji
T-W-12Platformy B2B w komunikacji marketingowej
T-W-4Marketing w mediach społecznościowych
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego
T-W-9Alternatywne formy marketingu elektronicznego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy marketingu elektronicznego.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemymarketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy marketingu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/09_U02Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
IC_1A_U24Umie zastosować metody sztucznej inteligencji w przedsięwzięciach informatycznych
IC_1A_U26Potrafi organizować proces przetwarzania danych, zarządzania informacją i wiedzą
IC_1A_U27Potrafi analizować i syntezować wybrane probelmy interdyscyplinarne
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie nawet w podstawowym zakresie wykorzystać metod analityczne w marketingu elektronicznym.
3,0Umie w podstawowym zakresie wykorzystać metody analityczne w marketingu elektronicznym.
3,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi.
4,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać podstawowe algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
5,0Umie wykorzystać w marketingu elektronicznym zaawansowane technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać zaawansowane algorymy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/09_K01Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
IC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K05Rozumienie potrzebę mobilności
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-5Wykorzystanie wybranych platform społecznościowych w marketingu i analizy sieci społecznych
T-L-2Konfiguracja i planowanie kampanii reklamowych z wykorzystaniem serwerów reklam
T-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-L-7Wykorzystanie platform handlu elektronicznego i systemów rekomendujących
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych
T-L-4Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych
T-W-8Marketing z udziałem poczty elektronicznej
T-W-1Modele komunikacji w marketingu elektronicznym
T-W-6Targetowanie behawioralne i reklama sekwencyjna
T-W-10Działania PR i budowanie wizerunku
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym
T-W-15Uwarunkowania prawne marketingu elektronicznego
T-W-11Platformy handlu elektronicznego i algorytmy rekomendujące
T-W-7Marketing w wyszukiwarkach internetowych
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji
T-W-12Platformy B2B w komunikacji marketingowej
T-W-4Marketing w mediach społecznościowych
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego
T-W-9Alternatywne formy marketingu elektronicznego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w e-biznesie. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/09_K02Komepetencje w zakresie zastosowań metod analitycznych w systemach marketingu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IC_1A_K05Rozumienie potrzebę mobilności
IC_1A_K06Rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze strategiami w marketingu elektronicznym
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w marketingu elektronicznym
Treści programoweT-L-6Modelowanie dyfuzji przekazu marketingowego w sieciach społecznych
T-L-3Wykorzystanie systemów reklamy kontekstowej i wyszukiwarek internetowych
T-L-1Zastosowanie wybranych systemów analizy zachowań użytkowników witryn internetowych
T-W-13Zastosowanie metod ekstrakcji wiedzy w marketingu elektronicznym
T-W-5Dyfuzja informacji w sieciach społecznych
T-W-14Optymalizacja wielowymiarowa i maksymalizacja konwersji
T-W-2Pomiary skuteczności i optymalizacja kampanii reklamowych
T-W-3Personalizacja przekazu cyfrowego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie.
4,5Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu algorytmów i metod analitycznych stosowanych w marketingu elektronicznym. Potrafi wskazać kluczowe metody i technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z marketingiem elektronicznym. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań.