Wydział Informatyki - Programowanie komputerów
Sylabus przedmiotu Programowanie wizualne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Programowanie komputerów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie wizualne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Błaszyński <Piotr.Blaszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Słuchacz zna leksykę i składnię języka Python w zakresie niezbędnym do samodzielnego konstruowania prostych programów w imperatywie proceduralnym, umie posługiwać się zintegrowanym środowiskiem programisty. |
W-2 | Słuchacz zna podstawowe zasady konstruowania algorytmów. |
W-3 | Słuchacz zna leksykę i składnię języka Python w zakresie niezbędnym do samodzielnego konstruowania prostych programów w paradygmacie obiektowym, umie identyfikować elementy obiektowe przedstawionego problemu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz zna metody implementacji programów posiadających graficzny interfejs użytkownika w języku Python, umie identyfikować elementy interfejsu ułatwiające pobieranie i wizualizację danych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wyświetlanie podstawowych elementów interfejsu użytkownika. | 2 |
T-L-2 | Implementacja pobieranie i wyświetlanie danych od użytkownika. | 2 |
T-L-3 | Implementacja obsługi zdarzeń. | 2 |
T-L-4 | Implementacja prostego menu. | 2 |
T-L-5 | Wyświetlanie wykresów przy użyciu gotowych komponentów. | 2 |
T-L-6 | Testowanie swoich programów. | 2 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zagadnienia organizacyjne i wproowadzające. Podstawowe elementy interfejsu użytkownika. | 2 |
T-W-2 | Pobieranie i wyświetlanie danych. | 2 |
T-W-3 | Reagowanie na zdarzenia i główna pętla obsługi zdarzeń. | 2 |
T-W-4 | Komunikacja z programem przy pomocy menu. | 2 |
T-W-5 | Możliwości graficznej reprezentacji danych przy pomocy gotowych komponentów. | 1 |
T-W-6 | Podstawowe techniki testowania programów z interfejsem użytkownika. | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć. | 28 |
A-L-3 | Samodzielne rozwiązywania zadań i problemów postawionych na laboratoriach. | 48 |
88 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-W-2 | Samodzielna analiza materiałów przedstawionych na wykładzie i prooponowanej literatury. Powtarzanie i przyswajanie nabywanej wiedzy. | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do testu końcowego zaliczającego wykłady. | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Nauka i ćwiczenia własne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie obserwacji pracy podczas zajec laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PK_10-_04_W01 Zna techniki programowania wizualnego. | PK_10-_W06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PK_10-_04_U01 Potrafi przygotować aplikację z podtawowym interfejsem użytkownika | PK_10-_U07 | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PK_10-_04_K01 Rozumie rolę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania | PK_10-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-L-2, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PK_10-_04_W01 Zna techniki programowania wizualnego. | 2,0 | |
3,0 | Analizuje przedstawiony kod w języku Python i potrafi okreslić jaki interfejs zostanie na tej podstawie wygenerowany. | |
3,5 | ||
4,0 | Wie jak przygotować program z interfejsem użytkownika przy użyciu podstawowych elementów. | |
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PK_10-_04_U01 Potrafi przygotować aplikację z podtawowym interfejsem użytkownika | 2,0 | |
3,0 | Na postawie przygotowanego interfejsu użytkownika potrafi przygotowac kod. | |
3,5 | ||
4,0 | Potrafi samodzielnie zaplanować interfejs użytkownika i na tej podstawie przygotowac kod. | |
4,5 | ||
5,0 | Potrafi samodzielnie zaplanować interfejs użytkownika oraz zdarzenia zachodzące w programie i na tej podstawie przygotowac kod. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PK_10-_04_K01 Rozumie rolę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania | 2,0 | |
3,0 | Widzi zwiazek pomiedzy programowaniem wizualnym a łatwiejszą komunikacją programów z użytkownikami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John. E. Grayson, Python and Tkinter Programming, Manning Publications, 2000
Literatura dodatkowa
- Mark Lutz, David Ascher, Python. Wprowadzenie, Helion, 2011