Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S1)
Sylabus przedmiotu Zaawansowane techniki obliczeniowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zaawansowane techniki obliczeniowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Techniki Cieplnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radomir Kaczmarek <Radomir.Kaczmarek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw matematyki, fizyki, termodynamiki, wymiany ciepła, mechaniki płynów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczących metod obliczeniowych z wykorzystaniem wyspecjalizowanych programów komputerowych |
C-2 | Zapoznanie studentów z obsługą programów komputerowych do rozwiązywania problemów z dziedziny termodynamki i wymiany ciepła |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zadania obliczeniowe zwiazane z treścią wykładów z wykorzystaniem programów komputerowych | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wstęp teoretyczny Sposoby obliczeń obiegów parowych z wykorzystaniem specjalizowanych programów komputerowych; Programy wspomagania obliczen inzynierskich; Graficzna prezentacja wyników; Rozwiązywanie typowych zagadnien matematycznych i inzynierskich; | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Konsultacje | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia laboratoriów | 13 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 13 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputerów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratoriów w formie zadania do samodzielnego rozwiązania |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_1A_C14_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować problem z zakresu prostych przypadków wymiany ciepła oraz dobierać odpowiednią metodę rozwiązywania problemu | ENE_1A_W02, ENE_1A_W01 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_1A_C14_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć obsługiwać wybrane programy komputerowe służące rozwiązywaniu zadań z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła | ENE_1A_U02 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_1A_C14_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się | ENE_1A_K01, ENE_1A_K07 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_1A_C14_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować problem z zakresu prostych przypadków wymiany ciepła oraz dobierać odpowiednią metodę rozwiązywania problemu | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_1A_C14_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć obsługiwać wybrane programy komputerowe służące rozwiązywaniu zadań z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła | 2,0 | |
3,0 | Student umie obsługiwać najprostsze programy komputerowe i rozwiązywać za ich pomocą nieskomplikowane problemy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_1A_C14_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie wykorzystuje jej w dostatecznym stopniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ewa Dudek-Dyduch, Metody numeryczne : wybrane zagadnienia, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2011
- Nagórski Z., Modelowanie przewodzenia ciepła za pomocą arkusza kalkulacyjnego, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2001
- Taler J., Duda P., Rozwiązywanie prostych i odwrotnych zagadnień przewodzenia ciepła, WNT, Warszawa, 2003