Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: spawalnictwo i techniki łączenia
Sylabus przedmiotu Trwałość eksploatacyjna wyrobów kompozytowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Trwałość eksploatacyjna wyrobów kompozytowych | ||
Specjalność | konstrukcje lekkie | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony przedmiot Projektowanie form I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi znajdującymi zastosowanie przy projektowaniu specjalistycznych form wtryskowych |
C-2 | zapoznanie studentów z zasadami projektowania form wtryskowych o szczególnych wymaganiach konstrukcyjnych w oparciu o normalia / katalogi |
C-3 | ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji projektowej form wtryskowych dla narzędziowni |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zaprojektowanie formy z systemem zimnych kanałów dla krótkich serii z wykorzystaniem oprogramowania CAD/CAM | 15 |
T-P-2 | Zaprojektowanie formy z systemem gorących kanałów dla krótkich serii z wykorzystaniem oprogramowania CAD/CAM | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Specjalistyczne i zaawansowane technologicznie formy wtryskowe | 3 |
T-W-2 | Formy wtryskowe z systemami zimnych kanałów | 2 |
T-W-3 | Formy wtryskowe z systemami gorących kanałów | 2 |
T-W-4 | Projektowanie form wtryskowych w oparciu o komercyjnie dostępne normalia | 3 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 18 |
A-P-2 | Wyszukiwanie normaliów dot. konstrukcji form wtryskowych w katalogach | 15 |
A-P-3 | Wykonanie projektu formy zimnokanałowej | 24 |
A-P-4 | Wykonanie projektu formy gorącokanałowej | 23 |
80 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Czytanie fachowej literatury | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie się do pisemnego zaliczenia | 15 |
40 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połączony z dyskusją, filmy, animacje |
M-2 | Metody problemowe wymagające rozwiązania przez studentów, metoda projektów z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa postępów w realizacji projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonania projektów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstwaie pisemnego zaliczenia przedmiotu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_KL/05_W01 Student powinien charakteryzować nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne, znajdujące zastosowanie przy projektowaniu specjalistycznych form wtryskowych oraz wskazać zasady projektowania form wtryskowych o szczególnych wymaganiach konstrukcyjnych w oparciu o normalia / katalogi | IM_2A_W04, IM_2A_W05 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_KL/05_U01 Student powinien umieć zaprojektować formę wtryskową o szczególnych wymaganiach konstrukcyjnych w oparciu o normalia / katalogi z wykorzystaniem oprogramowania CAD/CAM oraz tworzyć dokumentację projektową formy wtryskowej dla narzędziowni | IM_2A_U03, IM_2A_U11, IM_2A_U01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-4, T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_KL/05_K01 Student ma świadomość potrzeby ciągłego kształcenia jako warunku niezbędnego do zostania wysokowykwalifikowanym konstruktorem | IM_2A_K01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-4, T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_KL/05_W01 Student powinien charakteryzować nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne, znajdujące zastosowanie przy projektowaniu specjalistycznych form wtryskowych oraz wskazać zasady projektowania form wtryskowych o szczególnych wymaganiach konstrukcyjnych w oparciu o normalia / katalogi | 2,0 | poniżej 12 pkt |
3,0 | 12 - 14 pkt Student potrafi charakteryzować nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne, znajdujące zastosowanie przy projektowaniu specjalistycznych form wtryskowych oraz wskazać zasady projektowania form wtryskowych o szczególnych wymaganiach konstrukcyjnych w oparciu o normalia / katalogi | |
3,5 | 15 - 16 pkt | |
4,0 | 17 pkt | |
4,5 | 18 pkt | |
5,0 | 19 - 20 pkt |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_KL/05_U01 Student powinien umieć zaprojektować formę wtryskową o szczególnych wymaganiach konstrukcyjnych w oparciu o normalia / katalogi z wykorzystaniem oprogramowania CAD/CAM oraz tworzyć dokumentację projektową formy wtryskowej dla narzędziowni | 2,0 | Student nie wykonał projektów lub wykonał tylko jeden z zadanych dwu |
3,0 | Student wykonał projekty lecz są one niekompletne | |
3,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student wykonał projekt wraz z wymaganą dokumentacją | |
4,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student wykonał projekt wraz z wymaganą dokumentacją o czasie i potrafi aktywnie dyskutować nt. alternatywnych rozwiązań konstrukcyjnych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_KL/05_K01 Student ma świadomość potrzeby ciągłego kształcenia jako warunku niezbędnego do zostania wysokowykwalifikowanym konstruktorem | 2,0 | Student jest nieaktywny i nie wykazuje zainteresowania przedmiotem. |
3,0 | Student samodzielnie wykonuje zadaną prace, jednak nie wykazuje własnej inicjatywy w poszerzaniu wiedzy. | |
3,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student samodzielnie wykonuje zadaną prace, przestrzega terminów realizacji kolejnych etapów zadań. | |
4,5 | Ocena pośrednia pomiędzy postawą studenta ocenianą na 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student samodzielnie i terminowo wykonuje zadaną prace, z dużą aktywnością konsultuje założone rozwiązania konstrukcyjne, prezentuje rozwiązania alternatywne, chętnie poszerza swoją wiedzę. |
Literatura podstawowa
- Zawistowski H., Frenkler D., Konstrukcja form wtryskowych do tworzyw termoplastycznych, WNT, W-wa, 1984
- Zawistowski H., Frenkler D., Gorące kanały w formach wtryskowych, Plastech, 1998
- Zawistowski H., Zięba S., Ustawiani procesów wtrysku, Plastech, 1995
Literatura dodatkowa
- -, Katalogi normaliów STRACK, FCPK, WADIMPLAST, 2011