Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: spawalnictwo i techniki łączenia
Sylabus przedmiotu Praktyka programowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka programowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Mrozik <Malgorzata.Mrozik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zapoznanie się studenta z obowiązującymi zasadami realizacji praktyk. |
W-2 | Otrzymanie skierowania na praktykę programową. |
W-3 | Obowiązek studenta ubezpieczenia się od następstw nieszcześliwych wypadków (NNW). |
W-4 | Zawarcie umowy pomiędzy uczelnią a placówką, w której realizowana jest praktyka programowa przez studenta. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z procesami zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w miejscu odbywania praktyk. |
C-2 | Zapoznanie się ze strukturą organizacyjną zakładu. Schematy organizacyjne komórek firmy, jednostki naukowo-badawczej. |
C-3 | Zapoznanie się z organizacją i funkcjonowaniem działu planowania produkcji wyrobów. |
C-4 | Zapoznanie się z zasadami organizacji działu technologicznego (dokumentacja, rozpatrywanie ofert, projektowanie). |
C-5 | Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w zakładzie. |
C-6 | Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Poznanie struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym. Poznanie funcjonowania działu technologicznego (dokumentacja, normy, zamówienia). | 1 |
T-PR-2 | Zapoznanie się z materiałami używanymi w produkcji wyrobów (zgodnie ze specyfiką zakładu). | 1 |
T-PR-3 | Zapoznanie się z metodami i narzędziami wykorzystywanymi do produkcji tworzyw polimerowych, wyrobów metalicznych i ich wyrobów gotowych oraz poznanie zasad działania laboratorium badawczego zakładowego działu kontroli produkcji. | 1 |
T-PR-4 | Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy - przepisy ogólne i branżowe. Analiza zastosowania zasad BHP w firmie, w której realizowana jest praktyka zawodowa. | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Szkolenie BHP. | 8 |
A-PR-2 | Wprowadzenie w tematykę zadań. | 6 |
A-PR-3 | Realizacja zadań programu praktyk zgodnych merytorycznie z przynajmniej jednym punktem programu praktyk dla kierunku Inżynieria materiałowa. | 70 |
A-PR-4 | Rejestracja przebiegu praktyki programowej w formie dziennika praktyk. | 6 |
A-PR-5 | Wykonanie opracowania na temat stosowania ogólnych i szczegółowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w firmie. | 30 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi podczas realizacji praktyki programowej na kierunku Inżynieria materiałowa. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki programowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_P01_W01 Student ma wiedzę w zakresie jakości, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej. | IM_2A_W06, IM_2A_W05 | — | C-3, C-4, C-6, C-5, C-2, C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_P01_U01 Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów. | IM_2A_U13, IM_2A_U02, IM_2A_U06 | — | C-3, C-4, C-6, C-5, C-2, C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_P01_K01 Student potrafi pracować w zespole. | IM_2A_K04 | — | C-3, C-4, C-6, C-5, C-2, C-1 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_P01_W01 Student ma wiedzę w zakresie jakości, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce programowej. | 2,0 | |
3,0 | Ugruntowana wiedza podstawowa dotycząca realizowanych zadań na praktyce programowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_P01_U01 Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów. | 2,0 | |
3,0 | Podstawowa umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_P01_K01 Student potrafi pracować w zespole. | 2,0 | |
3,0 | Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Małgorzata Mrozik, Informacje w zakładce Praktyki na stronie wydziałowej: www.wimim.zut.edu.pl, 2014
- Koradecka D., Bezpieczeństwo pracy i ergonomia, Warszawa, 2011
- Rączkowski B., BHP w praktyce, Gdańsk, 2011
- Ustawa, Kodeks pracy, 2011