Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S2)
specjalność: komputerowo wspomagane projektowanie i wytwarzanie maszyn
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe I | ||
Specjalność | komputerowo wspomagane projektowanie i wytwarzanie maszyn | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Witold Biedunkiewicz <Witold.Biedunkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wybór przez studenta tematu pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Osiągnięcie umiejętności realizacji i redakcji pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Metodyka realizacji i redakcji prac dyplomowych | 10 |
T-P-2 | Techniki przeprowadzania przeglądu literaturowego oraz metoda doboru pozycji literaturowych w procesie realizacji pracy dyplomowej | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Trening w poszukiwaniu literatury odpowiedniej do tematu pracy dyplomowej | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające - wykład informacyjny |
M-2 | metody praktyczne - seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: rozmowa oceniająca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_KWP/10_W01 Student opanuje na poziomie zaawansowanym zagadnienia związane z metodyką realizacji prac projektowych i badawczych. | MBM_2A_W04, MBM_2A_W06, MBM_2A_W05, MBM_2A_W13, MBM_2A_W07, MBM_2A_W08, MBM_2A_W11 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
MBM_2A_KWP/10_W02 Student opanuje na poziomie zaawansowanym wiedzę w zakresie technik obejmujących: poszukiwania literaturowe, opracowanie założeń projektowych oraz technik komputerowych wspomagających proces projektowania | MBM_2A_W13, MBM_2A_W11 | — | C-1 | T-P-2 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_KWP/10_U01 Student opanuje na poziomie zaawansowanym umiejętności redagowania prac naukowych, artykułów oraz prezentacji | MBM_2A_U04, MBM_2A_U08, MBM_2A_U05, MBM_2A_U03, MBM_2A_U06, MBM_2A_U12, MBM_2A_U19, MBM_2A_U17 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_KWP/10_K01 Student staje się odpowiedzialny, kreatywny i komunikacyjny | MBM_2A_K02, MBM_2A_K04, MBM_2A_K07 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_KWP/10_W01 Student opanuje na poziomie zaawansowanym zagadnienia związane z metodyką realizacji prac projektowych i badawczych. | 2,0 | Student nie opanuje zagadnień związanych z metodyką realizacji pracy dyplomowej |
3,0 | Student opanuje na poziomie zaawansowanym zagadnienia związane z metodyką realizacji pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
MBM_2A_KWP/10_W02 Student opanuje na poziomie zaawansowanym wiedzę w zakresie technik obejmujących: poszukiwania literaturowe, opracowanie założeń projektowych oraz technik komputerowych wspomagających proces projektowania | 2,0 | Student nie opanuje zagadnień związanych z technikami poszukiwania literatury oraz realizacji pracy dyplomowej |
3,0 | Student opanuje na poziomie zaawansowanym zagadnienia związane z technikami poszukiwania literatury oraz realizacji pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_KWP/10_U01 Student opanuje na poziomie zaawansowanym umiejętności redagowania prac naukowych, artykułów oraz prezentacji | 2,0 | Student nie opanuje umiejętności redagowania prac naukowych artykułów oraz prezentacji |
3,0 | Student opanuje umiejętności redagowania prac naukowych artykułów oraz prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_KWP/10_K01 Student staje się odpowiedzialny, kreatywny i komunikacyjny | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zaawansowane kompetencje związane z metodyką realizacji pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jerzy Honczarenko, Małgorzata Zygmunt, Poradnik dyplomanta, Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000, ISBN 83-87423-98-X