Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N1)
specjalność: inżynieria i bezpieczeństwo ruchu drogowego

Sylabus przedmiotu Organizacja zaplecza technicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja zaplecza technicznego
Specjalność organizacja transportu
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Karol Abramek <Karol.Abramek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 9 2,00,44zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z matematyki na poziomie szkoły średniej (przekształcanie wzorów) Podstawowe wiadomości z fizyki na poziomie szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach
C-8Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-9Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-10Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-11Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
C-12Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-13Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-14Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykonanie projektu stacji obsługi pojazdów z różną liczbą stanowisk naprawczych i wyposażeniem9
9
wykłady
T-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola1
T-W-2Techniczne wyposażenie stacji obsługi2
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów1
T-W-4Dokumentacja obsługi technicznej i napraw1
T-W-5Rola systemów obsługiwania1
T-W-6Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni1
T-W-7Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach1
T-W-8Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Czytanie wskazanej literatury16
A-P-3Wykonanie projektu25
A-P-4Planowanie wyposażenia stanowisk naprawczych5
A-P-5Planowanie liczby stanowisk naprawczych dla przyjętego modelu obciążenia stacji obsługowo-naprawczej5
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Czytanie wskazanej litaratury15
A-W-3Przygotowanie się do kolokwium i zaliczenia przedmiotu6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy
M-2Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie ustne w formie rozwiązania kilku zadań

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_OT/03_W01
Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
T_1A_W17, T_1A_W22C-2, C-5, C-1, C-3, C-4, C-7, C-6T-P-1, T-W-8, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_OT/03_U01
Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
T_1A_U02C-2, C-5, C-1, C-3, C-4, C-7, C-6T-P-1, T-W-8, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_OT/03_K01
Student jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko.
T_1A_K02, T_1A_K03C-13, C-8, C-9, C-10, C-14, C-12, C-11T-P-1, T-W-8, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_OT/03_W01
Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
2,0
3,0Jedynie zna podstawowe wyposażenie stacji obsługi
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_OT/03_U01
Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
2,0
3,0Umie na podstawowym poziomie organizować pracę stacji obsługi
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_OT/03_K01
Student jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko.
2,0
3,0Działa w grupie i wykazuje się małym zainteresowaniem pracy zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009, 1
  2. Uzdowski M., Abramek K. F., Garczyński K., Eksploatacja techniczna i naprawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2003, 1

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie projektu stacji obsługi pojazdów z różną liczbą stanowisk naprawczych i wyposażeniem9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola1
T-W-2Techniczne wyposażenie stacji obsługi2
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów1
T-W-4Dokumentacja obsługi technicznej i napraw1
T-W-5Rola systemów obsługiwania1
T-W-6Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni1
T-W-7Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach1
T-W-8Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji1
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Czytanie wskazanej literatury16
A-P-3Wykonanie projektu25
A-P-4Planowanie wyposażenia stanowisk naprawczych5
A-P-5Planowanie liczby stanowisk naprawczych dla przyjętego modelu obciążenia stacji obsługowo-naprawczej5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Czytanie wskazanej litaratury15
A-W-3Przygotowanie się do kolokwium i zaliczenia przedmiotu6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_OT/03_W01Student powinien znać podstawowe wyposażenie stacji obsługi, powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, powinien znać zagadnienia przechowywania samochodów w niskich temparaturach otoczenia, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_W17ma uporządkowaną wiedzę w zakresie eksploatacji pojazdów samochodowych
T_1A_W22ma podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w motoryzacji
Cel przedmiotuC-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach
C-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
Treści programoweT-P-1Wykonanie projektu stacji obsługi pojazdów z różną liczbą stanowisk naprawczych i wyposażeniem
T-W-8Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
T-W-7Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach
T-W-4Dokumentacja obsługi technicznej i napraw
T-W-6Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni
T-W-2Techniczne wyposażenie stacji obsługi
T-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów
T-W-5Rola systemów obsługiwania
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jedynie zna podstawowe wyposażenie stacji obsługi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_OT/03_U01Student umie działać w zespole, umie zaplanować liczbę stanowisk obsługowo-naprawczych, Student powinien dobierać rodzaje stanowisk obsług technicznych w zależnośći od czynności naprawczych, objaśnić podstawowe zasady eksploatacji technicznej pojazdów, objaśnić organizacje pracy stacji obsługi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik
Cel przedmiotuC-2Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-5Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-1Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-3Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-4Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
C-7Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach
C-6Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
Treści programoweT-P-1Wykonanie projektu stacji obsługi pojazdów z różną liczbą stanowisk naprawczych i wyposażeniem
T-W-8Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
T-W-7Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach
T-W-4Dokumentacja obsługi technicznej i napraw
T-W-6Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni
T-W-2Techniczne wyposażenie stacji obsługi
T-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów
T-W-5Rola systemów obsługiwania
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie ustne w formie rozwiązania kilku zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie na podstawowym poziomie organizować pracę stacji obsługi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_OT/03_K01Student jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość oddziaływania motoryzacji na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera transportu, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
T_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-13Poznanie ogólnych wymagań w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
C-8Poznanie technicznego wyposażenia stacji obsługi pojazdów
C-9Poznanie systemów obsługiwania pojazdów samochodowych
C-10Poznanie dokumentacji obsługi technicznej i napraw
C-14Poznanie metod zabezpieczenia pojazdu w bezgarażowym przechowywaniu w niskich temperaturach
C-12Poznanie obsługiwania pojazdów metodą wymiany zespołów
C-11Poznanie głównych funkcji i elementów zajezdni
Treści programoweT-P-1Wykonanie projektu stacji obsługi pojazdów z różną liczbą stanowisk naprawczych i wyposażeniem
T-W-8Ogólne wymagania w stosunku do pomieszczeń zaplecza technicznego motoryzacji
T-W-7Garaże i bezgarażowe przechowywanie samochodu w niskich temperaturach
T-W-4Dokumentacja obsługi technicznej i napraw
T-W-6Zajezdnie samochodowe, główne funkcje i elementy zajezdni
T-W-2Techniczne wyposażenie stacji obsługi
T-W-1Stacje obsługi technicznej, ich rodzaje i rola
T-W-3Obsługiwanie pojazdów metodą wymiany zespołów
T-W-5Rola systemów obsługiwania
Metody nauczaniaM-2Metoda podająca - wykład informacyjny Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmujące całość materiału
S-2Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie ustne w formie rozwiązania kilku zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Działa w grupie i wykazuje się małym zainteresowaniem pracy zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0