Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z przedmiotów realizowanych w semestrze pierwszym i ogólna wiedza jaką przyswoił student na poziomie studiów pierwszego stopnia. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności planowania projektów, przeprowadzania analiz i ocen potrzebnych do podejmowania decyzji w projektach. |
C-2 | Praca samodzielna oraz praca w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Realizacja projektu, prowadzonego przez grupę studentów. Wskazane jest wyłonienie przez Prowadzącego lub przez Grupę jednej osoby pełniącej obowiązki kierownika projektu, odpowiedzialnego za właściwą realizację projektu. Zespoły powinny być kilkuosobowe o odpowiedzialnościach poszczególnych członków zespołu określonych przez Grupę. Tematyka prac powinna być praktyczna, wiążąca się z wykonaniem zadań wymagających od Studentów różnych kompetencji oraz współpracujący. Cel projektu powinien być dobrany w taki sposób, aby wymagał od Studentów realizacji projektu korzystającego z technologii informatycznych lub informacyjnych, z szerokim zakresem zadań o różnej tematyce, obejmował także czynności zarządzania projektem. Forma zajęć powinna stymulować oraz weryfikować samodzielną pracę oraz kształtowanie umiejętności pracy w grupie. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Przygotowanie projektu. | 22 |
A-P-3 | Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach | 2 |
54 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja |
M-2 | Burza mózgów |
M-3 | Pokaz/prezentacja efektów prac |
M-4 | Praca grupowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zaangażowania w prace indywidualne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności współpracy w zespole |
S-3 | Ocena podsumowująca: Umiejętność tworzenia opisów, planów oraz raportów dokumentujących wykonane prace, rozwiązane problemy oraz osiągnięte rezultaty |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_C10_W01 Wiedza na temat sposobów doboru i wykorzystania źródeł, techniki pisania pracy. Zgłębienie wybranego zagadnienia. | ZIIP_2A_W02 | — | C-1 | T-P-1 | M-3, M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_C10_U01 Planowanie, analiza oraz dokumentowanie prac samodzielnych i zespołowych wymaganych do osiągnięcia zakładanych celów projektowych | ZIIP_2A_U02, ZIIP_2A_U04, ZIIP_2A_U05, ZIIP_2A_U12, ZIIP_2A_U20 | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-1, M-3, M-2, M-4 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_C10_K01 Zdolnośc do pracy w grupie | ZIIP_2A_K03 | — | C-2 | T-P-1 | M-3, M-2, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_C10_W01 Wiedza na temat sposobów doboru i wykorzystania źródeł, techniki pisania pracy. Zgłębienie wybranego zagadnienia. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował techniki pisania pracy jednak nie zawsze poprawnie je wykorzystuje. Zawartość pracy nie w pełni zgodna z wybranym tematem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_C10_U01 Planowanie, analiza oraz dokumentowanie prac samodzielnych i zespołowych wymaganych do osiągnięcia zakładanych celów projektowych | 2,0 | Poniżej wymagań na 3.0 |
3,0 | Potrafi zaplanować w podstawowym stopniu prace projektowe | |
3,5 | Potrafi zaplanować przygotować dobrą dokumentacje projektową | |
4,0 | Potrafi uwzględnić potrzeby i możliwości członków zespołu oraz powiązać je z zakładanymi celami | |
4,5 | Potrafi dobrać środki osiągnięcia celów z uwzględnieniem m.in. czynników ekonomicznych oraz technologicznych | |
5,0 | Potrafi wskazać na popełnione błędy oraz możliwości usprawnień |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_C10_K01 Zdolnośc do pracy w grupie | 2,0 | Poniżej wymagań na ocenę 3.0 |
3,0 | Potrafi z stopniu podstawowym współpracować z innymi członkami zespołu | |
3,5 | Rozumie swoje miejsce w projekcie oraz dostarcza odpowiednie rezultaty prac innym członkom grupy | |
4,0 | Potrafi komunikować się z grupą oraz przygotowywać informacje potrzebne innym członkom grupy | |
4,5 | Potrafi rozwiązywać problemy wspólnie z innymi członkami grupy | |
5,0 | Potrafi współuczestniczyć w projekcie zespołowym oddziaływując na kierunek prac zespołu |
Literatura podstawowa
- -, Literatura wynikająca z zakresu realizowanego zadania., 2011